اخبار صنعت

اردبیل آماده همکاری با اعضای اکو برای توسعه ارتباطات گردشگری است

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، اردبیل آماده همکاری با اعضای اکو برای توسعه ارتباطات گردشگری است.

13 مهر 1402

گردشگری تاریخی در روستای کوه زر

یک دوستدار میراث فرهنگی می گوید روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش خوزستان در صورت تخصیص اعتبار برای تامین زیرساخت های بیش تر و توانمندسازی آن ها، باعث رونق مالی منطقه می شوند.

6 مهر 1402

دوره های هتلداری و گردشگری در بندرعباس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: 2 رشته هتلداری و گردشگری در هنرستان دخترانه آینده سازان و دبیرستان پسرانه پروفسور حسابی شهر بندرعباس از ابتدای مهرماه امسال آموزش داده می گردد.

24 شهریور 1402

تست تصادف تارا ایران خودرو و تحلیل نتایج آن ، تارا چند ستاره ایمنی دارد؟

تست تصادف تارا ایران خودرو، بهمن ماه سال گذشته در یکی از مراکز تست خودرو در قاره اروپا انجام شد. برای پاسخ به پرسش هایی نظیر اینکه چرا نتایج تست تصادف تارا در هیچ جا وجود ندارد؟ و یا تارا چند ستاره ایمنی دارد؟ امین آزاد به سراغ بهروز احمدزاده از ایران...

23 شهریور 1402

طوفان در سواحل شمال و جنوب؛ این روزها در 6 استان به دریا نروید ، هشدار سیل و صاعقه به 3 استان

سازمان هواشناسی با صدور 2 هشدار نارنجی و زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی در 3 استان همراه با احتمال سیل و گرد و خاک و نیز وقوع طوفان در سواحل شمال و جنوب کشور اطلاع داد.

20 شهریور 1402

ایجاد کریدور گردشگری در شاهرود

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود از ایجاد کریدور گردشگری در بافت تاریخی شاهرود خبر داد و گفت: فاز نخست این طرح از 10 روز آینده آغاز می شود.

15 شهریور 1402

با این خوراکی های طبیعی از گرمازدگی پیشگیری کنید

هوا کم کم رو به گرمی می رود و خیلی از افراد با گرم شدن هوا، گله و شکایت هایشان آغاز می گردد و بیرون آمدن برایشان تبدیل به یکی از سخت ترین کارهایی می گردد که باید در طول روز انجام بدهند.

1 شهریور 1402

با شغل های مسرور جهان آشنا شوید

صبح شنبه که می گردد برای این دسته از افراد بدترین روز زندگی است. از شب قبل برنامه دارند. با ناراحتی به رختخواب می روند و با عصبانیت و خشم ساعت موبایل را تنظیم می نمایند.

27 مرداد 1402

معجزه پوست این میوه برای سلامت ریه ها

ترکیبات موجود در پوست پرتقال باعث شکسته شدن و خروج آسان مخاط از ریه ها و تصفیه این اندام می گردد.

23 مرداد 1402

خاص ترین طرز تهیه ماهی کبابی با آب پیاز

اگر از طعم های تکراری ماهی کبابی خسته شده اید یا به دلیل بوی زهم ماهی از کباب کردن آن منصرف می شوید، حتما این روش را امتحان کنید.

20 مرداد 1402

انتقاد از سفر رئیسی به آفریقا: حجم مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه، از هزینه سفر رئیسی کمتر بود، حتی سفر ناصرالدین شاه به فرنگ، دستاورد داشت اما...

روزنامه هم میهن با اشاره به سفر افریقایی اخیر رئیسی نوشت:کشور پهناور ایران با پشتوانه تاریخ بی نظیر خود به علاوه موقعیت ویژه جغرافیایی، سرمایه های مادی، معنوی و انسانی، استحقاق و لیاقت و شایستگی میهمانی یا میزبانی قدرت های منطقه ای و دنیای که در زمره...

28 تیر 1402

تنها انسان هایی که خارج از جو زمین کشته شدند

از زمان اولین سفر انسان به فضا تا به امروز، پنج ماموریت فضایی برای مسافران فضا مرگبار بوده است. البته در میان تمام جان باختگان اکتشافات فضایی فقط سه فضانورد روس خارج از جو کره زمین جان خود را از دست دادند.

27 خرداد 1402

این ستاره مرموز اگر منفجر گردد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

ستاره بتلگئوس که با نام آلفا شکارچی یا ابط الجوزا نیز شناخته می گردد روشن و قرمز رنگ است و در صورت فلکی اوریون (شکارچی) رفتار های غیر منتظره ای از خود نشان داده است. در اواخر سال 2019 و اوایل سال 2020 میلادی این ستاره بسیار ضعیف تر از آن چیزی بود که ما تا به...

27 خرداد 1402

شرکت نروژی در پی ساخت اولین کشتی تفریحی بدون آلایندگی است

به گفته یک شرکت پیشگام نروژی، کشتی های کروز بدون آلایندگی می توانند مسافران را به وسیله دریا به نقاط مختلف ببرند و می توانند به حفاظت از محیط زیست یاری شایانی بکنند و این در حالی است که این کشتی ها در سال های نه چندان دور نیز ساخته خواهند شد. شرکت هارتیگروتن...

22 خرداد 1402

اهمیت زمین موزه ها و دلایل تشکیل آنها در طول تاریخ، نقش موزه ها در گردشگری

به گزارش خبرنگاران، همزمان با هفته میراث فرهنگی، موضوعات گذری بر ثبت میراث زمین در قالب زمین موزه ها و اقتصاد گردشگری و موزه ها به وسیله اعضای هیأت علمی پژوهشگاه در قالب نشست تخصصی به بحث قرار گرفت.

1 خرداد 1402

3 حقیقت درباره طلا، این فلز شگفت انگیز!

طلا براقیت و درخشندگی بالایی دارد. در رنگ های مختلف از سفید تا زرد از این فلز گرانبها در صنعت جواهرسازی استفاده می گردد.

31 اردیبهشت 1402

تامین 30 درصد بازار مصرفی پاکستان با گازوئیل ایرانی

در ماه های اخیر، میانه قیمت خرده فروشی گازوئیل در پاکستان 288 روپیه در هر لیتر بود، در حالی که گازوئیل وارداتی از ایران با قیمتی کمتر از 230 روپیه در هر لیتر فروخته می گردد که سود قابل توجهی را برای دلالان خصوصی به همراه داشته است.

17 اردیبهشت 1402

از دست دادن حافظه برای سن شما عادی است یا نشانه زوال عقل؟

نشانه های رایج پیری عبارتند از فراموش کردن چیزی که چندی پیش به شما گفته شده است، گاهی اوقات اشیایی مانند تلفن همراه خود را به اشتباه در جای خود قرار می دهید یا زمان بیشتری برای انجام کار های تازه مانند نحوه راه اندازی و استفاده از یک دستگاه تازه طول می...

17 اردیبهشت 1402

تحریم های آمریکا باخت، رشد صنعت تراشه سازی چین

زومیت نوشت: به نظر می رسد اقدامات آمریکا علیه صنعت نیمه هادی چین تا این لحظه تأثیر خیلی زیادی بر بازار تراشه سازی آن نداشته است.

17 اردیبهشت 1402

بکارگیری 2339 تجهیزات آزمایشگاهی به منظور توسعه حمل ونقل کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حمل ونقل پیشرفته برپایه دانش و فناوری محقق می گردد و این کار به تامین زیرساخت ها و ابزارهای مناسب احتیاج دارد.

30 فروردین 1402
تعداد: (260)