با شغل های مسرور جهان آشنا شوید

به گزارش قالب وبلاگ ها، صبح شنبه که می گردد برای این دسته از افراد بدترین روز زندگی است. از شب قبل برنامه دارند. با ناراحتی به رختخواب می روند و با عصبانیت و خشم ساعت موبایل را تنظیم می نمایند.

با شغل های مسرور جهان آشنا شوید

صبح که ساعتشان زنگ می زند هم همین بساط است. نه شوری و نه اشتیاقی، انگار که می خواهد به یک جای سخت و پر از عذاب برود. این داستان هر روز کسانی است که شغلشان را دوست ندارند و با آن شاد نمی شوند؛ اما هستند کسانی که با عشق و علاقه از شب قبل لباس هایشان را اتو می نمایند و برای اینکه صبح گردد، لحظه شماری می نمایند از بس که دلشان با کارشان یکی است و از آن شادمان و شاد هستند.

حالا فرقی هم نمی نماید این کار چه عایدیی دارد و چقدر سرمایه دارند، فقط با آن شاد هستند و از آن لذت می برند. روان شناسان معتقدند کار و حرفه ای که انتخاب می کنید سهم بزرگی در شاد کردن شما دارد. اگر هنوز شغلتان را انتخاب ننموده اید و خیلی دلتان می خواهد شاد باشید و شاد بمانید، ما به شما شادترین شغل های جهان را معرفی می کنیم.

آتش نشان ها

با اینکه سروکارشان مدام با آتش و اتفاق های عجیب وغریب و آوار و ساختمان های بلند و گاهی چاه و رودخانه است، اما 80 درصد از آتش نشان ها از کار خود راضی هستند. خیلی از آن ها رضایت بعد از نجات دادن جان همنوعان خود را عامل این شادی درونی و حقیقی عنوان نموده اند. آن ها همواره در حال یاری کردن به دیگران و پیدا کردن راه حل برای نجات گروهی که در بحران قرارگرفته اند، هستند اما معتقدند بعد از انتها کار به شادی ای می رسند که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

نویسنده ها

شاید نویسندگی شغل پرعایدیی نباشد اما همین که در جهانی خیال و رؤیا جای چند نفر دیگر زندگی می نمایند، این موضوع علت اصلی شادی و رضایتشان از شغلی است که دارند. آن ها معتقدند وقتی ذهنیت خود را روی کاغذ می نویسند، لحظه شعف انگیز و لذت بخشی را تجربه می نمایند. نوشتن در مغز این گروه تأثیری می گذارد که باعث شادی می گردد.

فیزیوتراپیست ها

آن ها از شغلشان راضی هستند. هم عایدی خوبی دارند و هم اینکه وقتی نتیجه کار را می بینند، رضایتشان بیشتر می گردد. این قشر از جامعه رابطه مستقیمی با مردم کم توان و ناتوان و آسیب دیده دارند و وقتی به مداوای آن ها یاری می نمایند، احساس شادی و رضایت زیادی دارند. همین موضوع باعث شده که فیزیوتراپی یکی از شغل های شاد جهان معرفی گردد. یکی از فیزیوتراپ های این نظرسنجی گفته بود وقتی کسی روزهای اول به یاری عصا راه می رود اما بعد از دوره درمانش، عصا را زمین می اندازد و می رود انگار که جهان را به او داده اند. به کسی که به راه رفتن او یاری نموده است.

مربی بچه ها استثنایی

با اینکه این گروه از افراد عایدی خیلی زیادی ندارند که از آن شاد باشند، اما به علت معاشرت با بچه ها استثنایی (سندرم داون) خیلی شادتر از بقیه معلم ها هستند. البته معلمی را هم جزو شغل های شاد جهان معرفی نموده اند اما اگر قرار باشد در این قشر رتبه بندی انجام گردد، مربیان بچه ها استثنایی و مربی مهدکودک ها از شغلشان رضایت بیشتری دارند و شادتر هستند.

مربیگری بچه ها زیر پنج سال هم جزو شغل های شاد جهانست. آن ها با بچه های که تازه زبان باز نموده اند و در جهانی جالبی سیر می نمایند، سروکار دارند. این شغل را کارشناسان جزو کم استرس ترین و شادترین شغل ها محسوب نموده اند.

افرادی با شغل های مذهبی

متولیان مساجد و بارگاه امامزادگان و روحانیون و مسئولین اماکن مذهبی مثل کلیسا و... این آدم ها از شغلشان راضی هستند و احساس رضایت و شادی می نمایند.

آن ها معتقدند این موضوع که به جهان و مسائل مادی وابسته نیستند، به آن ها یاری می نماید از زندگی خود راضی باشند و از همه چیز لذت ببرند و شاد باشند. آن ها معتقدند دگرگونی افرادی که به اماکن مذهبی می روند و با حال نزار وارد می شوند و با لبخند بیرون می روند، باعث می گردد از نظر روانی حالشان بهتر گردد.

نقاشان و مجسمه سازان

خلق اثر و ساختن چیزی همواره باعث شادی می گردد. طبق نظرسنجی که از نقاشان شده بیشتر آن ها از عایدیشان ناراضی هستند اما وقتی اثرشان به انتها می رسد و به آن نگاه می نمایند حس هیچ لحظه ای را نمی توانند با آن مقایسه نمایند. همه آن ها معتقدند وقتی از دور به تابلویی که کار نموده اند، نگاه می نمایند، شادی وصف نشدنی را تجربه می نمایند.

روان شناس ها

با اینکه روان شناس ها شغل سنگین و پر برخوردی دارند و مدام باید پای صحبت افراد بنشینند و از مسائلشان بشنوند اما این گروه از شغلشان راضی هستند و آن را شغلی شاد معرفی می نمایند. روان شناس ها معتقدند وقتی برای مسائل دیگران راه حل پیدا می نمایند و باعث نجات آن ها می شوند خودشان شادتر از او هستند. علت مهم آن ها برای شادی این است که کسانی را که به مرز خودکشی رسیده اند، دوباره به زندگی برمی گردانند.

آرایشگرها

کارشناسان معتقدند شغل هایی که با زیبایی و تغییر قیافه مردم ارتباط دارد جزو شغل های شاد محسوب می گردد. آرایشگرها هرروز آدم های تازه با چهره ها و روحیات مختلف می بینند و آن ها را از آن چیزی که هستند، زیباتر می نمایند.

آرایشگری علاوه بر همه این ها، عایدی بسیار خوبی هم دارد که همین موضوع باعث می گردد این شغل شادتر و مجذوب کننده تر به نظر بیاید.

دندان پزشک ها

باورتان می گردد دندان پزشکی هم جزو شغل های شاد باشد؟ اما هست. کارشناسان معتقدند عایدی بالای این شغل و اینکه در محیطی آرام و تمیز و شیک کار می نمایند، باعث می گردد دندان پزشکی هم یکی از شغل های شاد و مجذوب کننده محسوب گردد

مهندسان ساختمان

ساختن و آغاز کردن از صفر و تماشا نتیجه کار، همواره شعف انگیز و شادی آور است. برای همین مهندس های ساختمان و معمارها شغل شادی دارند.

آن ها معتقدند کار کردن با خاک و آجر و ساختن یک ساختمان روی یک زمین خالی و به وجود آوردن یک سازه ساختمانی از خاک و سیمان و آجر بسیار شادمان نماینده و راضی نماینده است. به همین علت کارشناسان این شغل را شاد و مجذوب کننده و البته با عایدی خوب و بالا حساب نموده اند.

آشپزها

شاید در فیلم ها همواره سرآشپزها شخصیتی عصبانی و بداخلاق باشند اما در جهانی واقعی سرآشپزها شغل شادی دارند.کارشناسان معتقدند سرآشپزها به علت سروکار داشتن با میوه ها و سبزیجات و مواد غذایی و بوهای خوش، همواره حالشان خوب است.

البته آن ها به این نکته هم اشاره نموده اند که آشپزهایی که به آشپزی علاقه دارند، از شغلشان راضی هستند و آن را شغلی شاد معرفی می نمایند وگرنه کسانی که به زور و اجبار و فقط برای اینکه شغلی داشته باشند، آشپزی می نمایند این کار را خسته نماینده معرفی می نمایند.

باغبان ها و کشاورزان

اینکه صبح تا شب گل وبلبل و درخت و میوه ببینید، قطعاً شادی آور است. به همین علت کارشناسان باغبانی و کشاورزی را در لیست شغل های شاد جا داده اند.

با اینکه کشاورزی یکی از سخت ترین و پرریسک ترین شغل های جهانست اما به علت اینکه از کاشت تا برداشت، همه کار را خودشان انجام می دهند و در انتها محصول را برداشت می نمایند، می توانند لحظات شادی را تجربه نمایند.

باغبان ها هم به علت سروکار داشتن با درختان و میوه ها و گل ها همواره شاد و راضی هستند. طراحان گل هم در این گروه قرار می گیرند. کسانی که برای مهمانی ها و مجالس گل آرایی می نمایند و صبح تا شب با گل های رنگارنگ و خوشبو سروکار دارند هم شغلشان را شغلی شاد و پر از رنگ می دانند.

پرستارها

درست است، یکی از سخت ترین و خسته نماینده ترین شغل های جهان پرستاری است اما این گروه از افراد شغلشان را شاد معرفی می نمایند و از آن راضی هستند. پرستارها معتقدند وقتی به افراد مریض یاری می نمایند و از آن ها پرستاری می نمایند و یکی از دلایل اصلی روند بهبود بیماران به حساب می آیند، احساس رضایت و شادی می نمایند.

خیلی از آن ها شادترین لحظه های زندگی خود را زمانی معرفی می نمایند که فرد بیمار از روی تخت بلند می گردد و به خانه می رود. پرستارها عایدی زیادی ندارند اما شغلشان را باعث شادی و رضایت معرفی می نمایند. آن ها معتقدند لبخند و رضایت بیماران لاعلاج آن ها را به زندگی امیدوار می نماید.

راهنمایان گردشگر ها

گردشگر ها آدم های شادی هستند. کلاً آدم های شاد دوست دارند بروند سفر و جاهایی را که ندیده اند، ببینند، بنابراین معاشرت با این آدم ها باعث شادی می گردد. کار هدایت گردشگر ها هم به این ترتیب در لیست شغل های شاد جا می گیرد.

راهنمایان گردشگر ها معتقدند تماشای مکرر مکان های تاریخی، با حضور آدم های کنجکاو و جست وجوگر آن ها را به وجد می آورد، طوری که انگار برای اولین بار است آن بنای تاریخی یا آن موزه را می بینند. به همین علت از شغلشان راضی هستند و آن را یک شغل شاد و پر از هیجان معرفی می نمایند.

مددکاران اجتماعی

اگر با مددکارهای اجتماعی و فعال های حقوق بشر صحبت کنید، همه آن ها آگاهانه و از روی علاقه و با علم به اینکه شغل سختی را انتخاب می نمایند، به سراغ این کار رفته اند.

آن ها با تمام سختی هایی که در کارشان با آن روبرو هستند، این شغل را شاد و پر از شگفتی می دانند. مددکاران اجتماعی معتقدند یاری به افراد بی خانمان و معتاد و زنان بی سرپرست و بچه ها کار، بزرگ ترین دوپینگی است که می توانند در زندگی شان انجام بدهند. آن ها از نزدیک با سختی های زندگی این افراد آشنا می شوند، اما سعی می نمایند دستشان را بگیرند و از تاریکی نجاتشان بدهند. آن ها علیه تاریکی و فساد و تباهی می جنگند و پیروز می شوند. این پیروزی برایشان شادی آور و لذت بخش است.

مربیان حیوانات

کار کردن با حیوانات و آموزش دادن به آن ها برای مربی حیوانات بسیار جالب و راضی نماینده است. اگر با کسانی که با دلفین ها یا خرس های پاندا کار می نمایند، صحبت کنید از کارشان بسیار راضی و شادمان هستند.

البته به طور کلی کسانی که به شادی حیوانات یاری می نمایند از این شغل راضی هستند. کارشناسان معتقدند مربی حیواناتی که در سیرک کار می نمایند، اصلاً از کارهایی که انجام می دهند، شادمان نیستند و اصلاً کارشان را قابل مقایسه با بقیه مربی های حیوانات نمی دانند.

منبع: همشهری آنلاین

به "با شغل های مسرور جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شغل های مسرور جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید