از دست دادن حافظه برای سن شما عادی است یا نشانه زوال عقل؟

به گزارش قالب وبلاگ ها، نشانه های رایج پیری عبارتند از فراموش کردن چیزی که چندی پیش به شما گفته شده است، گاهی اوقات اشیایی مانند تلفن همراه خود را به اشتباه در جای خود قرار می دهید یا زمان بیشتری برای انجام کار های تازه مانند نحوه راه اندازی و استفاده از یک دستگاه تازه طول می کشد.

از دست دادن حافظه برای سن شما عادی است یا نشانه زوال عقل؟

پل ادواردز، مدیر خدمات بالینی گفت:، اما علائم احتمالی زوال عقل عبارتند از گم شدن در خانه خود یا رفتن در مکان های بسیار آشنا و دوباره گم شدن.

انجینر، مدیر خدمات دانش در جامعه آلزایمر، به دیلی میل گفت: مسائل حافظه یا تفکر می تواند نشانه اولیه زوال عقل باشد. با این حال، وقتی زندگی شلوغ تر می گردد، فقط می تواند نشانه ای از احساس استرس یا افزایش سن باشد.

بسیاری از ما می توانیم جزئیاتی را که چندی پیش به ما گفته شد فراموش کنیم. اما یک فرد مبتلا به زوال عقل اغلب چیز هایی را که به آن ها گفته شده فراموش می نماید.

ممکن است بار ها و بار ها همین سوال را بپرسند، مانند آیا در ها قفل هستند؟ یا ساعت چند حرکت می کنیم؟

علائم آلزایمر بعلاوه می تواند شامل قرار دادن اشیا در مکان های غیر معمول نیز باشند.

جاینا انجینر اضافه نمود: برای افرادی که دچار زوال عقل هستند، انجام کار های آشنا که در تمام زندگی انجام داده اند - مانند پوشیدن لباس یا ورق زدن در کانال های تلویزیونی برای یافتن صابون مورد علاقه خود - ممکن است سخت گردد.

آن ها بعلاوه ممکن است توانایی انجام وظایف را به ترتیب مناسب از دست بدهند، مانند کوشش برای پختن ماکارونی روی اجاق گاز قبل از گذاشتن آب در آن.

آقای ادواردز گفت: وقتی با خانواده ها صحبت می کنیم، آن ها معمولاً برای حدود شش ماه، معمولاً قبل از رفتن به پزشک عمومی، متوجه تغییر اوضاع می شوند و به نظر نمی رسد که این حالت از بین برود و حتی کمی بدتر گردد.

تغییرات در گفتار و زبان

این غیر معمول نیست که برای یافتن کلمات مناسب برای گفتن کوشش کنید یا در پیگیری مکالمات مشکل داشته باشید.

خانم انجینر هشدار داد اگر دائماً نام اشیاء رایج را فراموش می کنید، اغلب برای یافتن کلمه مناسب کوشش می کنید یا به سرعت ردیابی صحبت های کسی را از دست می دهید، این ها می تواند نشانه های زوال عقل باشد.

وی اضافه نمود: مسائل کلمه یابی یک ویژگی کاملاً قوی در بعضی از افراد مبتلا به زوال عقل است.

تغییرات خلق و خو و رفتار

هیچ کس انتظار ندارد همواره احساس مثبت داشته باشد. اما اگر فردی آغاز به تحریک پذیری می نماید یا نوسانات خلقی شدید را تجربه می نماید، این می تواند نشانه های زوال عقل باشد.

خانم انجینر گفت: علائم زوال عقل می تواند باعث گردد که فرد از کار، دوستان یا خانواده دورتر گردد. زوال عقل تعامل اجتماعی با افراد دیگر را بسیار دشوارتر و خسته نماینده تر می نماید و بعلاوه می تواند به اعتماد به نفس فرد ضربه سختی بزند.

او اضافه نمود که از آنجایی که پیگیری مکالمات، به ویژه در محیط های پر سر و صدا دشوارتر می گردد، برای کسانی که زوال عقل دارند ماندن در خانه می تواند وسوسه انگیز باشد.

خانم انجینر گفت که دلایل زیادی وجود دارد که چرا تغییرات خلقی رخ می دهد و به زوال عقل ارتباطی ندارد و از افرادی که این علائم را دارند خواست تا به پزشک عمومی خود مراجعه نمایند.

سلامت چشم

مطالعات اخیر نشان داده است که مسائل سلامتی چشم می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

انجینر گفت: این کاملاً طبیعی است که بینایی شما به مقدار جوانی تان تیز نباشد - ممکن است به نور بیشتری احتیاج داشته باشید. اما افراد مبتلا به زوال عقل در پردازش و تشخیص رنگ های مختلف با مشکل روبرو می شوند که باعث می گردد الگو ها و بازتاب ها را اشتباه تفسیر نمایند.

او گفت: این به این علت است که چشمان شما پیغام هایی را به مغز شما ارسال می نماید تا بتواند به آن یاری کند تا آنچه را که می بیند درک کند، اما زوال عقل باعث می گردد این پیغام ها از چشم ها به مغز مخدوش شوند.

اغلب برای افراد مبتلا به زوال عقل، وقتی می نشینند و غذا می خورند، ممکن است همه چیز را نبینند یا فقط تا نیمی از بشقاب را ببینند.

انواع خاصی از زوال عقل حتی گاهی اوقات می توانند باعث توهم یا تماشا، شنیدن یا بوییدن چیز هایی شوند که وجود ندارند.

این نوع از زوال عقل کمتر شایع است. با این حال، سایر انواع زوال عقل نیز ممکن است در مراحل بعدی خود باعث توهم شوند.

اختلال در تمرکز و تصمیم گیری

همه ما در مواقعی مستعد از دست دادن زمان هستیم، به خصوص زمانی که مشغول هستیم یا استرس داریم. گاهی اوقات تصمیم گیری بدون فکر کردن کامل، یا سخت تر شدن انجام چندین کار در آن واحد، نشانه های رایج پیری است.

اما گم شدن در یک مکان آشنا یا ناتوانی در یافتن راه خانه، ممکن است نشانه های احتمالی زوال عقل باشد.

خانم انجینر اضافه نمود: اگر فردی متوجه گردد که تصمیمات زیادی را بدون فکر کردن در خصوص آن ها می گیرد - یا به این علت که نمی تواند اطلاعات را مانند گذشته پردازش کند یا به این علت که به نظر می رسد شخصیت او به سرعت تغییر زیادی نموده است - ممکن است نشانه این است که باید برای معاینه به پزشک خود مراجعه کند.

کاهش در قدرت تصمیم گیری آگاهانه و دقیق می تواند عواقب بسیار جدی برای فرد و اطرافیانش داشته باشد، به خصوص وقتی صحبت از پول یا امنیت شخصی باشد.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو

به "از دست دادن حافظه برای سن شما عادی است یا نشانه زوال عقل؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دست دادن حافظه برای سن شما عادی است یا نشانه زوال عقل؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید