کتاب

از بازی رومیزی فاینال فانتزی 14 رونمایی شد

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، فاینال فانتزی 14 قرار است به طور رسمی یک بازی نقش آفرینی رومیزی دریافت کند.

3 مهر 1402

ساختار پیچیده مهرکده ها و چگونگی راه یابی آیین مهر به کشورهای اروپایی

سرویس تاریخ و سیاست خبرنگاران: کتاب نیایش مهر در ایران نوشته اسماعیل یغمایی، باستان شناس برای نخستین بار نگاه ویژه ای به ساختار پیچیده مهرکده ها و چگونگی راه یافتن این آیین به کشورهای اروپایی داشته است.

26 شهریور 1402

113 جلد کتاب به گروه وقف کتاب برای مطالعه در گردش هرمزگان

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، اهدای 113 جلد کتاب شهدا به وسیله گروه شهید ابراهیم هادی تهران، به گروه وقف کتاب برای مطالعه در گردش هرمزگان از اتفاقات خوشایند شهریورماه حوزه کتاب بود.

22 شهریور 1402

از افراد معبد خدایان تا دلقک های آمریکایی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ کتاب سینمای آمریکا به وسیله نشر هرمس راهی بازار کتاب شد.

12 شهریور 1402

آمادگی برای ایجاد پاتوق کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس سه شنبه در نشست مشترک با مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان از آمادگی لازم برای همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی استان گفت و اضافه نمود: اکنون 5 فرهنگسرا در شهرستان...

25 مرداد 1402

غول پیکرترین تمساح جهان بزرگ تر از آن است که تصور می شد!

کاسیوس رکورد بزرگترین تمساح آب شور زنده در اسارت جهان را در اختیار دارد احتمالا بزرگ تر از چیزی باشد که در کتاب رکورد های گینس ثبت شده است.

24 مرداد 1402

هنر عکاسی توانایی جلوگیری از تخریب زیست بوم را دارد

به گزارش خبرنگاران ؛ کتاب عکاسی زیر آب کتابی است برای مشتاقان دنیای زیرآب و همه عکاسان و غواصانی که به هنر عکاسی زیر آب علاقه دارند.

16 مرداد 1402

سرپرست کتابخانه مرکزی خوزستان معرفی گردید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اهواز، عباس حسین زاده صبح شنبه در این مراسم که در کتابخانه مرکزی برگزار گردید، بیان نمود: خدمات و قدمت کتابخانه مرکزی خوزستان برای استان و شهر اهواز و مسئولان نهاد شناخته شده است و جایگاه ویژه ای بین مردم و مسئولان دارد.

7 مرداد 1402

هر کودکی دوست دارد در مدرسه مردودی ها تحصیل و تجربه کند

زهرا فردشاد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، درباره ایده نوشتن رمان مدرسه مردودی ها گفت: شاید حدود 10 سال پیش، در یکی از جلسه های انجمن داستان بچه ها و نوجوانان انگشت جادویی شیراز، با موضوع کره زمین، تمرین تخیل می کردیم. چیزی که در همان لحظه به فکر...

17 تیر 1402

طرز تهیه مربای آلبالو تصویری با توضیح کامل

درست کردن مربا در خانه کار جالبی است و ارزش وقت گذاشتن را دارد. ما در کتاب کاله طرز تهیه مرباهای مختلفی را برایتان آماده کرده ایم مثلا یکی از مجذوب کننده ترین ها که، آن هم با میوه تابستانی درست می شود طرز تهیه مربای توت سیاه است. در اینجا و در ادامه ساده...

13 تیر 1402

رونالد ریگان؛ به قلم دیوید برن سیاست پیشه هنرمند، گوینده زبان باز که به کاخ سفید رفت

به گزارش خبرنگاران، نشر ثالث کتاب رونالد ریگان به قلم دیوید برن با ترجمه سعید کلانی را به چاپ رساند. این کتاب نگاهی به آراء و اندیشه سیاسی رئیس جمهور اسبق ایالات متحده دارد.

28 خرداد 1402

چهره ات چه قدر آشناست سروده اسماعیل اله دادی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، این کتاب با تصویرگری روی جلد سمانه صلواتی برای نوجوانان بالای 15 سال به چاپ رسیده است.

24 خرداد 1402

کتاب بشنوید، جایزه بگیرید

کتاب شنوی مسابقه متفاوتی درباره کتاب است. یک کتاب صوتی، موضوع این مسابقه است و شما برای پاسخ دهی به مسابقه هر هفته، فقط کافیست یک دقیقه از نسخه صوتی کتاب را بشنوید!

21 خرداد 1402

رونمایی از مجموعه نمایشنامه های ایوب آقاخانی

به گزارش خبرنگاران، مجموعه نمایشنامه های ایوب آقاخانی در سه جلد با عنوان کلی زیر نور موضعی، روز شانزدهم خرداد 1402 در سالن اصلی باغ کتاب تهران از ساعت 18 رونمایی می شود.

17 خرداد 1402

اهمیت زمین موزه ها و دلایل تشکیل آنها در طول تاریخ، نقش موزه ها در گردشگری

به گزارش خبرنگاران، همزمان با هفته میراث فرهنگی، موضوعات گذری بر ثبت میراث زمین در قالب زمین موزه ها و اقتصاد گردشگری و موزه ها به وسیله اعضای هیأت علمی پژوهشگاه در قالب نشست تخصصی به بحث قرار گرفت.

1 خرداد 1402

کتاب میراث جهانی معرفی آثار فرهنگی و طبیعی ایران در لیست یونسکو منتشر شد

خبرگزاری مهر/ براساس اخبار منتشر گشته، کتاب میراث جهانی معرفی آثار فرهنگی و طبیعی ایران در لیست یونسکو منتشر شد.

29 اردیبهشت 1402

پخش زنده برنامه سرفصل از شبکه شاد در نمایشگاه بین المللی کتاب

شبکه شاد به مناسبت سی و چهارمین جشنواره بین المللی کتاب، پخش زنده برنامه سرفصل را به میزبانی مژده لواسانی و محمد فکری از 20 تا 30 اردیبهشت برگزار می کند.

25 اردیبهشت 1402

مستند شازده حمام اقتباسی است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ نشست سینما کتاب عصر روز شنبه در سالن سینما کتاب نمایشگاه کتاب 1402 برگزار گردید. این برنامه پس از نمایش فیلم مستند شازده حمام؛ اقتباسی از کتابی با همین نام، نوشته محمد حسین پاپلی یزدی برگزار گردید.

23 اردیبهشت 1402

این نقاش فرانسوی بیشترین نقاشی را از ایران کشیده است ، جمله ای که نقاش فرانسوی بر روی یک از نقاشی هایش نوشته است چیست؟

هر جا که روی آسمان همین رنگ است. آلن بایاش بالای نقاشی ای که از دورنمای کاشان کشیده، این جمله را به خط فارسی خام و مهربانانه ای نوشته است. این جمله چقدر شبیه جمله هرکجا هستم باشم آسمان مال من است از نقاشی از همین شهر است.

23 اردیبهشت 1402

بازار کتاب های موفقیت از روان انسان برای فروش بیشتر استفاده می نماید، موفقیت مخصوص همه نیست!

به گزارش خبرنگاران، نشست شرایط شناسی کتب روانشناسی موفقیت امروز پنج شنبه 21 اردیبهشت در سرای اهل قلم سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار گردید. ناصر آقابابایی استادیار، گروه علوم رفتاری، پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی، سازمان مطالعه...

21 اردیبهشت 1402
تعداد: (80)