معماری و عمران

نتیجه ریختن سیمان در لانه مورچه!، عکس

دانشمندان که مشغول نقشه برداری از یک لانه بزرگ مورچه بودند با پدیده ای بزرگ و پیچیده روبه رو شدند که انتظارش را نمی کشیدند.

19 مهر 1402

گردشگری تاریخی در روستای کوه زر

یک دوستدار میراث فرهنگی می گوید روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش خوزستان در صورت تخصیص اعتبار برای تامین زیرساخت های بیش تر و توانمندسازی آن ها، باعث رونق مالی منطقه می شوند.

6 مهر 1402

هنگام ابتلا به ویروس معده چه بخوریم؟

شما احتمالاً آن را تجربه کرده اید: یک مورد ناخوشایند آنفولانزا یا ویروس معده یا یک حمله تصادفی مسمومیت غذایی شما را درگیر کرده است و شما احساس ضعف و لرزیدن می کنید اما در نهایت آماده برای خوردن چیزی هستید. در اینجا، متخصصان تغذیه نکات خود را برای آبرسانی...

31 شهریور 1402

ایجاد کریدور گردشگری در شاهرود

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود از ایجاد کریدور گردشگری در بافت تاریخی شاهرود خبر داد و گفت: فاز نخست این طرح از 10 روز آینده آغاز می شود.

15 شهریور 1402

بازسازی چهرۀ هیولای سه چشم

محققان دانشگاه لستر و آزمایشگاه دیرین زیست شناسی یونان کی از فناوری اسکن پیشرفته برای بازسازی یک هیولای فسیلی استفاده کردند که نیم میلیارد سال پیش می زیسته است.

14 شهریور 1402

با شغل های مسرور جهان آشنا شوید

صبح شنبه که می گردد برای این دسته از افراد بدترین روز زندگی است. از شب قبل برنامه دارند. با ناراحتی به رختخواب می روند و با عصبانیت و خشم ساعت موبایل را تنظیم می نمایند.

27 مرداد 1402

عجب خانه ای در نیویورک ساخته اند!

خانه کوهستان جنوب طراحی شده به وسیله گروه معماری MM، در زمینی شیب دار در نزدیکی کوه های شمال نیویورک واقع شده است. این پروژه در واقع خانه ای پلکانی است که به محیط طبیعی اطراف خود به خوبی پاسخ می دهد و با آن هماهنگ می گردد.

24 تیر 1402

تمرکز زدایی ترافیک داده از تهران، افزایش کیفیت ارتباطات

به گزارش خبرنگاران، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در اردیبهشت 1402 پس از استماع گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص طرح توزیع ترافیک و تمرکز زدایی شبکه ارتباطی کشور و در اجرای طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب جلسه شماره 66 مورخ 1399/06/25 شورای عالی...

2 تیر 1402

برگزاری دومین نشست از سری نشستهای از تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی

ایلنا/ براساس خبرهای واصله، برگزاری دومین نشست از سری نشستهای از تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی صورت می گیرد.

29 خرداد 1402

رونالد ریگان؛ به قلم دیوید برن سیاست پیشه هنرمند، گوینده زبان باز که به کاخ سفید رفت

به گزارش خبرنگاران، نشر ثالث کتاب رونالد ریگان به قلم دیوید برن با ترجمه سعید کلانی را به چاپ رساند. این کتاب نگاهی به آراء و اندیشه سیاسی رئیس جمهور اسبق ایالات متحده دارد.

28 خرداد 1402

نسخه بتای Final Fantasy 7: Ever Crisis در راه است؛ تریلر نو آن را دیدن کنید

کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) به تازگی نسخه بتای بازی Final Fantasy 7: Ever Crisis را در دسترس قرار داده است.

26 خرداد 1402

دستکاری شاهکار داوینچی؛ مونالیزا را این شکلی ندیده اید!

پا کردن هوش مصنوعی در کفش هنرمندان با واکنش های متفاوت و اغلب منفی از سمت کارشناسان و مخاطبان آثار هنر های تجمسی روبه رو شده است.

14 خرداد 1402

اهمیت زمین موزه ها و دلایل تشکیل آنها در طول تاریخ، نقش موزه ها در گردشگری

به گزارش خبرنگاران، همزمان با هفته میراث فرهنگی، موضوعات گذری بر ثبت میراث زمین در قالب زمین موزه ها و اقتصاد گردشگری و موزه ها به وسیله اعضای هیأت علمی پژوهشگاه در قالب نشست تخصصی به بحث قرار گرفت.

1 خرداد 1402

کتاب میراث جهانی معرفی آثار فرهنگی و طبیعی ایران در لیست یونسکو منتشر شد

خبرگزاری مهر/ براساس اخبار منتشر گشته، کتاب میراث جهانی معرفی آثار فرهنگی و طبیعی ایران در لیست یونسکو منتشر شد.

29 اردیبهشت 1402

ضرغامی: صدا و سیما در پی برنامه های شادی آفرین و امید بخش باشد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پارک آبی تل خسرو یاسوج گفت: مردم ما امروز احتیاج به شادمانی دارند و صدا و سیما بجای بعضی سخنرانی های بی حاصل، برنامه های شادی آفرینی پخش کند.

28 اردیبهشت 1402

این نقاش فرانسوی بیشترین نقاشی را از ایران کشیده است ، جمله ای که نقاش فرانسوی بر روی یک از نقاشی هایش نوشته است چیست؟

هر جا که روی آسمان همین رنگ است. آلن بایاش بالای نقاشی ای که از دورنمای کاشان کشیده، این جمله را به خط فارسی خام و مهربانانه ای نوشته است. این جمله چقدر شبیه جمله هرکجا هستم باشم آسمان مال من است از نقاشی از همین شهر است.

23 اردیبهشت 1402

9 کاری که باید بلافاصله بعد از تمرین انجام دهید

در یک هفته خوب، فرض کنید هفت ساعت را صرف تمرین می کنید. ممکن است زمان زیادی در استادیوم به نظر برسد اما هنوز 161 ساعت باقی می ماند که طی آن می توانید تمام این کار سخت را تضعیف کنید یا با بعضی از اصلاحات سبک زندگی هوشمندانه، نتایج مثبت را افزایش دهید.

7 اردیبهشت 1402

زیباست، اما راه رفتن را سخت می نماید!

همه ما می دانیم که راه رفتن یا دویدن روی شن های ساحل یا صحرا سخت است. اما دلیل آن چیست؟

27 اسفند 1401

تاکسی های قراضه در مرکز سودان

تاکسی زرد خارطوم، که زمانی یک نقطه عطف حمل و نقل معروف مرکز سودان بود، در بحبوحه بحران مالی سخت و بی ثباتی سیاسی در این کشور در کوشش است تا زنده بماند.

25 اسفند 1401

درهای خانه باید چه رنگی باشند؟

لزومی ندارد رنگ در های داخل خانه و چارچوب آن ها همرنگ باشد. اگر می خواهید فضا را بزرگتر نشان دهید می توانید رنگ در و چارچوب آن را همرنگ کنید. از سوی دیگر، انتخاب رنگ های متضاد برای در و چارچوب کاری می کند که تضاد چشمگیری بین دیوار ها و در به چشم بیایند....

23 اسفند 1401
تعداد: (104)