اخبار سیاسی

ساختار پیچیده مهرکده ها و چگونگی راه یابی آیین مهر به کشورهای اروپایی

سرویس تاریخ و سیاست خبرنگاران: کتاب نیایش مهر در ایران نوشته اسماعیل یغمایی، باستان شناس برای نخستین بار نگاه ویژه ای به ساختار پیچیده مهرکده ها و چگونگی راه یافتن این آیین به کشورهای اروپایی داشته است.

26 شهریور 1402

رایزنی وزیر خارجه ایران با دو واسطه آمریکا در منطقه

امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، درخصوص موضوعات مورد علاقه فیمابین به بحث و گفتگو پرداخت.

5 شهریور 1402

پیغام دستیار پوتین به مخبر ؛ عضویت ایران به بریکس تحرک خواهد بخشید

دستیار پوتین رئیس جمهوری روسیه، عضویت ایران در گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس را تبریک گفت و توضیح داد: عضویت ایران به این گروه تحرک خواهد بخشید.

4 شهریور 1402

وزارت ارشاد از خبرنگاران متقاضی مسکن ملی حمایت می نماید، اعلام تقاضای 500 خبرنگار

محمد مهدی اسماعیلی، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره تامین مسکن خبرنگاران در قالب طرح نهضت ملی مسکن بیان نمود: به وسیله صندوق اعتباری هنر ثبت نام از خبرنگاران واجد شرایط اجرا شده است؛ علاوه براین اعلام کردم مجدد به 8 هزار خبرنگارعضو صندوق پیامک...

18 مرداد 1402

زارع پور: حل بعضی مسائل شبکه اینترنت سال ها زمان می برد

زومیت نوشت: عیسی زارع پور می گوید بعضی از مسائل شبکه اینترنت کشور مربوط به سال های گذشته است؛ به همین علت، سال ها کار می برد تا مسئله حل گردد.

10 مرداد 1402

انتقاد از سفر رئیسی به آفریقا: حجم مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه، از هزینه سفر رئیسی کمتر بود، حتی سفر ناصرالدین شاه به فرنگ، دستاورد داشت اما...

روزنامه هم میهن با اشاره به سفر افریقایی اخیر رئیسی نوشت:کشور پهناور ایران با پشتوانه تاریخ بی نظیر خود به علاوه موقعیت ویژه جغرافیایی، سرمایه های مادی، معنوی و انسانی، استحقاق و لیاقت و شایستگی میهمانی یا میزبانی قدرت های منطقه ای و دنیای که در زمره...

28 تیر 1402

امکان لاپاراسکوپی با چهاربازو فراهم شد؟

دیجیاتو نوشت: دانشمندان یک سیستم رباتیک تازه را ساخته اند که به پزشکان اجازه می دهد که با چهار بازو بهتر دست به جراحی های لاپاراسکوپی بزنند.

22 تیر 1402

سریالی درباره صید بی رحمانه نهنگ در هلند

سریال ناگهانی با گویندگی 35 نفر از گویندگان گفتار فیلم دوبله و به زودی از شبکه سه سیما پخش می گردد.

10 تیر 1402

وزیر ارشاد: یک جریان سیاسی در پی لغو کنسرت ها است

وزیر ارشاد اضافه کرد: یک جریان سیاسی در کشور در پی بزرگ نمایی بعضی مسائل که گا ها طبیعی و در اجرا ها پیش می آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.

28 خرداد 1402

رونالد ریگان؛ به قلم دیوید برن سیاست پیشه هنرمند، گوینده زبان باز که به کاخ سفید رفت

به گزارش خبرنگاران، نشر ثالث کتاب رونالد ریگان به قلم دیوید برن با ترجمه سعید کلانی را به چاپ رساند. این کتاب نگاهی به آراء و اندیشه سیاسی رئیس جمهور اسبق ایالات متحده دارد.

28 خرداد 1402

تنها انسان هایی که خارج از جو زمین کشته شدند

از زمان اولین سفر انسان به فضا تا به امروز، پنج ماموریت فضایی برای مسافران فضا مرگبار بوده است. البته در میان تمام جان باختگان اکتشافات فضایی فقط سه فضانورد روس خارج از جو کره زمین جان خود را از دست دادند.

27 خرداد 1402

افزایش حجم ترانزیت، پروازها و تجارت بین ایران و روسیه

مهرداد بذرپاش در ابتدای سخنان خود در مراسم روز ملی روسیه که در سفارت این کشور در تهران برگزار گردید، روز ملی روسیه را به دولت و ملت روسیه تبریک گفت و روابط دو کشور ایران و روسیه را دارای سابقه ای دیرینه همراه با فراز و نشیب های بسیار دانست.

26 خرداد 1402

کاهش 100 تا 300 میلیون تومانی قیمت خودروها

آنالیز قیمت بعضی خودروهای داخلی در بازار نشان می دهد، طی دو ماه گذشته بین 100 تا 300 میلیون تومان افت قیمت داشته اند.

19 خرداد 1402

پویش ملی عذرخواهی از نمایندگانی که شاسی بلند گرفتند

همین طور درباره شاسی بلند ها گفتند و گفتند تا نوبت رسید به آقای مجتبی ذوالنوری، نائب رئیس مجلس که برگ جدیدتری رو کرد.

11 خرداد 1402

رئیسی وارد جاکارتا شد

سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور اندونزی به این کشور سفر نموده است، صبح سه شنبه به وقت محلی، وارد فرودگاه بین المللی جاکارتا شد و از سوی ذولکیفلی حسن وزیر تجارت اندونزی مورد استقبال نهاده شد.

2 خرداد 1402

3 حقیقت درباره طلا، این فلز شگفت انگیز!

طلا براقیت و درخشندگی بالایی دارد. در رنگ های مختلف از سفید تا زرد از این فلز گرانبها در صنعت جواهرسازی استفاده می گردد.

31 اردیبهشت 1402

ضرغامی: صدا و سیما در پی برنامه های شادی آفرین و امید بخش باشد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پارک آبی تل خسرو یاسوج گفت: مردم ما امروز احتیاج به شادمانی دارند و صدا و سیما بجای بعضی سخنرانی های بی حاصل، برنامه های شادی آفرینی پخش کند.

28 اردیبهشت 1402

حذف 10 رشته از دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران گفت: شاید در خصوص حدود 10 رشته به سمت حذف برویم. بعضی از این رشته ها گروه علمی و هیات علمی دارند و ما نسبت به این افراد تعهد داریم و نمی توانیم آن ها را بازنشسته یا اخراج کنیم.

27 اردیبهشت 1402

مستند شازده حمام اقتباسی است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ نشست سینما کتاب عصر روز شنبه در سالن سینما کتاب نمایشگاه کتاب 1402 برگزار گردید. این برنامه پس از نمایش فیلم مستند شازده حمام؛ اقتباسی از کتابی با همین نام، نوشته محمد حسین پاپلی یزدی برگزار گردید.

23 اردیبهشت 1402

رونمایی از یک شاسی بلند چینی برقی تازه، عکس

گجت نیوز نوشت: چری اومودا سی 5 برقی - Chery Omoda C5 EV دقیقا همان فونیکس اف ایکس اما در قامت یک خودرو الکتریکی است که در ادامه با تمام مشخصات فنی آن آشنا می شویم.

16 اردیبهشت 1402
تعداد: (264)