تعاریف و اصطلاحات

احتمال وقوع سیل های گسترده در ایران ، پیش بینی بارش های بیش از نرمال در پاییز و زمستان ، این ال نینوی ترسناک اصلا چیست؟

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی گفت: بر اساس پیش بینی ها و تجربه های آماری گذشته، می توان گفت که با رویداد ال نینو احتمال قابل ملاحظه ای برای وقوع بارش های تجمعی در حد نرمال تا بیش از نرمال طی پاییز و نیمه اول زمستان آینده در کشور وجود دارد.

29 شهریور 1402

سامسونگ مشغول ساخت اولین پروژکتور پرتابل با پشتیبانی از بازی های ابری است

شرکت سامسونگ در حال ارتقا پروژکتور پرتابل The Freestyle خود به یک دستگاه بازی ابری است. به این واسطه می توانید آثار مختلف را با اندازه حداکثر 100 اینچ تجربه کنید.

3 شهریور 1402

تفاوت ولتاژ و آمپر

در حوزه الکتریسیته و الکترونیک، دو اصطلاح اساسی اغلب به جای هم استفاده می شوند که باعث سردرگمی بسیاری می گردد.

11 مرداد 1402

آنالیز هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC؛ حذف نویز با قیمت پایین

برند QCY به لطف ارائه هدفون های مالی و باکیفیت در بازار ایران معروفیت بسیار زیادی پیدا نموده است. هدفون QCY T13 اگر محبوب ترین هدفون مالی این شرکت نباشد، قطعا یکی از پرطرفدار ترین ها محسوب می گردد که به خصوص در بازار ایران هم با استقبال گسترده روبرو شده است....

25 تیر 1402

عوارض پروتئین وی؛ آیا این مکمل ورزشی واقعا باعث آکنه می گردد؟

پروتئین وی (whey protein)، یکی از برترین مکمل ها برای علاقه مندان به ورزش و تناسب اندام است. این محصول سنتز پروتئین را در عضلات بهبود می بخشد و به عضله سازی و کنترل وزن یاری می نماید. با این حال، بسیاری از افراد معتقدند که باعث آکنه می گردد. اما آیا این ادعا واقعا...

19 تیر 1402

تا این مقدار مجازید به کودک بگویید تو خیلی باهوشی ، می خواهید کودکتان شادمان باشد یا دانشمند؟ ، آسیب مدرسه تیزهوشان به بعضی دانش آموزان

بعضی افراد بسیاری از رفتارها و کارهای بچه هاشان را نشانی از هوش بالای آنها می دانند؛ در حالی که هوش جنبه های مختلفی دارد و نسبی است. به همین علت برای اینکه بفهمیم بچه ها ما در چه زمینه ای استعداد بیشتری دارند باید انواع هوش را بشناسیم.

5 تیر 1402

ساپینتو چطور توانست، گواردیولا هم نمی تواند چنین کاری کند! ، حضورم در کمیته فنی استقلال؟ فقط دوست دارم مربیگری کنم!

بازیکن سابق استقلال می گوید تا قبل از داربی موافق همکاری ساپینتو با استقلال بوده است.

25 خرداد 1402

دلیل تأخیر در تحویل 2 خودرو ایران خودرو به متقاضیان

بعضی مشتریان شرکت ایران خودرو که موعد تحویل محصولات آن ها فروردین 1402 بود، از تأخیر این شرکت در تحویل محصولات خود به ویژه سورن پلاس و دنا پلاس خبر می دهند. اما ماجرا چیست؟

20 خرداد 1402

12 عادت اشتباه که گوشی اندرویدی شما را به شدت کند می نماید

گجت نیوز نوشت: امروز به معرفی چندین اشتباه بزرگ می پردازیم که می توانند باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما و افت عملکرد آن شوند. ترک این عادت ها باعث حفظ سلامتی گوشی شما در بلند مدت خواهد شد.

12 خرداد 1402

فواید رژیم غذایی اندومورف

ممکن است درباره ایده غذا خوردن متناسب با نوع بدن خود شنیده باشید چه اندومورف، مزومورف یا اکتومورف باشد. هواداران آن می گویند پیروی از این رژیم غذایی متناسب با نوع بدن، می تواند نقاط قوت بدن شما را به حداکثر برساند و در عین حال به طور موثر به نقاط ضعفی...

4 خرداد 1402

شایع ترین علائم اختلال دوقطبی چیست؟

اختلال دوقطبی یک اختلال مرتبط با سلامت روان است که با نوسانات خُلقی شدید بین شیدایی (خُلق بالا) وافسردگی (افت خُلق) معین می گردد.

1 خرداد 1402

این نقاش فرانسوی بیشترین نقاشی را از ایران کشیده است ، جمله ای که نقاش فرانسوی بر روی یک از نقاشی هایش نوشته است چیست؟

هر جا که روی آسمان همین رنگ است. آلن بایاش بالای نقاشی ای که از دورنمای کاشان کشیده، این جمله را به خط فارسی خام و مهربانانه ای نوشته است. این جمله چقدر شبیه جمله هرکجا هستم باشم آسمان مال من است از نقاشی از همین شهر است.

23 اردیبهشت 1402

سگ رباتیک مجهز به چت جی پی تی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سانتیاگو والدامرا یک مهندس ماشین یادگیری در توییتی این فرایند را یک عملیات یکپارچه سازی موفقیت آمیز خواند که به ربات اجازه می دهد به سوالاتی درباره ماموریت هایش به طور واقعی پاسخ دهد و در نتیجه کارآمدی...

10 اردیبهشت 1402

9 کاری که باید بلافاصله بعد از تمرین انجام دهید

در یک هفته خوب، فرض کنید هفت ساعت را صرف تمرین می کنید. ممکن است زمان زیادی در استادیوم به نظر برسد اما هنوز 161 ساعت باقی می ماند که طی آن می توانید تمام این کار سخت را تضعیف کنید یا با بعضی از اصلاحات سبک زندگی هوشمندانه، نتایج مثبت را افزایش دهید.

7 اردیبهشت 1402

4 تغییر در سبک زندگی که از زوال عقل پیشگیری می نماید

زوال عقل یکی از مسائل سالمندی است که هنوز دلیل دقیق آن معین نیست و درمان قطعی ندارد. ولی با تغییراتی در سبک زندگی خود از همین سن جوانی می توانید برای پیشگیری از زوال عقل اقدام کنید و سالمندی خوبی را تجربه کنید.

23 فروردین 1402

زیباست، اما راه رفتن را سخت می نماید!

همه ما می دانیم که راه رفتن یا دویدن روی شن های ساحل یا صحرا سخت است. اما دلیل آن چیست؟

27 اسفند 1401

شایع ترین علامت کبد چرب چیست؟

زنگ خطر افزایش چاقی و اضافه وزن در کشور به صدا درآمده و حتی به بچه ها زیر دو سال نیز رسیده است و حدود 14درصد بچه ها 15تا 23ماهه در ایران اضافه وزن دارند. این مقدار در استان های شمالی مانند گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی به 20درصد می رسد.

25 اسفند 1401

روش های درمان خانگی پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که در اثر فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی ایجاد می گردد. این بیماری زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن، به اشتباه به سلول های سالم پوست حمله می نماید و منجر به التهاب و تجمع بیش از حد سلول های پوست می گردد.

3 اسفند 1401

برترین خنک کننده های آبی و بادی برای کیس و CPU

احتمالا می دانید که پردازنده های کامپیوترها به علت فعالیت های بالا و سنگین بسیار داغ می شوند و حرارات آن ها بالا می رود. از طرف دیگر نمی توانیم آن ها را در همین وضع رها کنیم و باید در پی راهی برای کاهش دمای آن ها باشیم؛ در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری...

27 بهمن 1401

مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو

اگر شما هم مشتاق هستید بدانید گلکسی S23 اولترا چقدر در زمینه عکاسی و فیلم برداری بهتر شده است در این مطلب همراه ما باشید چرا که قصد داریم به مقایسه دوربین این گوشی با برترین گوشی های بازار از لحاظ عکاسی یعنی پیکسل 7 پرو و آیفون 14 پرو مکس مقایسه کنیم.

23 بهمن 1401
تعداد: (93)