آنالیز هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC؛ حذف نویز با قیمت پایین

به گزارش قالب وبلاگ ها، برند QCY به لطف ارائه هدفون های مالی و باکیفیت در بازار ایران معروفیت بسیار زیادی پیدا نموده است. هدفون QCY T13 اگر محبوب ترین هدفون مالی این شرکت نباشد، قطعا یکی از پرطرفدار ترین ها محسوب می گردد که به خصوص در بازار ایران هم با استقبال گسترده روبرو شده است. در این مطلب به آنالیز هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC می پردازیم که همانطور که از نامش پیداست، در مقایسه با مدل معمولی T13 حالا از سیستم حذف نویز بهره می برد و البته تغییرات دیگری هم دریافت نموده است. اما آیا همین تغییرات به معنای بالا بودن ارزش خرید این هدفون است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، در ادامه همراه ما باشید.

آنالیز هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC؛ حذف نویز با قیمت پایین

ویژگی های کلیدی هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC

نام هدفونQCY T13 ANC
نسخه بلوتوثبلوتوث 5.3
عمر باتری 5 ساعت با حذف نویز

7 ساعت بدون حذف نویز

گواهی IPIPX5
کدکAAC

طراحی

هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC طبیعتا نسل بعدی هدفون بسیار محبوب T13 است که حالا قابلیت حذف نویز را هم در اختیار کاربران قرار می دهد. از نظر طراحی، این هدفون هم روی هم رفته یادآور طراحی T13 است اما در عین حال می توانیم تغییراتی را هم مشاهده کنیم. به عنوان مثال با وجود اینکه طراحی کیس شباهت زیادی به نسل قبلی دارد، اما مقدار آن نسبتا بزرگ تر شده، با لبه های خمیده تری روبرو هستیم و البته درب کیس هم چندان محکم نیست.

طراحی خود ایربادها هم تا حدی تغییر نموده است و مثلا می توانیم به ساقه ایربادها اشاره کنیم که حالا دیگر زاویه های تیزی ندارند و حالا کاملا مدور شده اند. اما این تغییرات چندان زیاد نیست و همچنان راحتی استفاده خوبی را برای کاربران ارائه می دهد. در کنار Eartip قرار گرفته روی ایربادها، در جعبه 3 جفت Eartip اضافه هم دیده می گردد و بنابراین می توانید از بین 4 سایز Eartip دست به انتخاب بزنید تا بتوانید برترین مقدار را برای گوش خود انتخاب کنید. این هدفون برای ورزش های سبک از گوش نمی افتد ولی طبیعتا مناسب ورزش های سنگین نیست.

عمر باتری

از نظر عمر باتری، هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC عملکرد خوبی دارد. درون کیس یک باتری 380 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که در کل می تواند حدود 4 مرتبه این ایربادها را به طور کامل شارژ کند. در خصوص عمر باتری خود ایربادها هم باید بگوییم که در صورت غیرفعال بودن سیستم حذف نویز، عمر باتری به حدود 7 ساعت می رسد و در صورت فعال بودن سیستم حذف نویز می توانید حدود 5 ساعت از ایربادها استفاده کنید. این یعنی در مجموع با در نظر گرفتن شارژ خود ایربادها و شارژ کیس، 37 ساعت عمر باتری در اختیار شما قرار می گیرد. زمانی هم که عجله دارید و متوجه می شوید شارژ باتری ایرباد خالی شده، فقط کافی است ایربادها را 10 دقیقه درون کیس قرار دهید و با این کار، می تواند به مدت 2 ساعت از آن ها استفاده کنید.

فرامین لمسی و ارتباطات

هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC از بلوتوث 5.3 پشتیبانی می نماید که این یعنی با ارتباط پایداری روبرو می شوید. زمانی که می خواهید با دستگاه موردنظر برای اولین بار به این هدفون وصل شوید، کافی است در منوی بلوتوث گزینه QCY-T13 ANC را انتخاب کنید. این هدفون تا محدوده 10 متری نسبت به دستگاه وصل شده می تواند به خوبی انجام وظیفه کند و اگر در محیط موردنظر مانع فیزیکی خاصی وجود نداشته باشد، اگر فاصله هدفون از دستگاه اصلی از 10 متر بیشتر گردد، طبیعتا کیفیت ارتباط بلوتوث به طور قابل توجهی افت می نماید.

این هدفون از اپ QCY هم بهره می برد که با بهره گیری از اپ موردنظر قادر به انجام کارهای مختلفی برای شخصی سازی عملکرد هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC هستید. در این اپ مثلا می توانید قابلیت حذف نویز را فعال و غیرفعال کنید یا اکولایزر را شخصی سازی کنید. اما احتمالا بسیاری از کاربران از این اپ برای شخصی سازی فرامین لمسی استفاده خواهند کرد. به طور پیش فرض، این فرامین لمسی ارائه می شوند که در اپ می توانید آن ها را تغییر دهید:

  • دو بار ضربه روی ایرباد راست یا چپ: پخش و توقف پخش موسیقی
  • دو بار ضربه روی ایرباد راست یا چپ: پاسخ دادن به تماس تلفنی و قطع کردن تماس
  • سه بار ضربه روی ایرباد راست: پخش آهنگ بعدی
  • سه بار ضربه روی ایرباد چپ: فعال سازی دستیار هوشمند
  • ضربه روی ایرباد چپ و نگه داشتن به مدت 1.5 ثانیه: فعال سازی و غیرفعال کردن حالت کاهش تاخیر صدا
  • ضربه روی ایرباد راست و نگه داشتن به مدت 1.5 ثانیه: فعال سازی حذف نویز، غیرفعال کردن این تعیینه و فعال کردن حالت شفافیت صدا
  • ضربه روی ایرباد راست یا چپ و نگه داشتن به مدت 1.5 ثانیه: رد کردن تماس

کیفیت تماس های صوتی و تصویری

با وجود اینکه میکروفون های استفاده شده در هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC کیفیت خوبی دارند، اما واقعیت این است که اگر در محیط بیرونی اندکی باد وجود داشته باشد، صدای شما با کیفیت خوبی به طرف مقابل نمی رسد. البته واقعیت این است که در این محدوده قیمتی، بسیاری از هدفون ها چنین مسئله ای دارند.

در محیط های داخلی هم هدفون برای تمرکز بر روی صدای شما به چند ثانیه زمان احتیاج دارد اما بعد از پشت سر گذاشتن این فرایند، می تواند صدای شما را با کیفیت خیلی خوبی انتقال دهد. بعضی صداها نویزهای ثابت مانند صدای حرف زدن در فاصله دور را هم می تواند به خوبی حذف کند. با این حال برای سروصداهای ناگهانی مانند صدای بسته شدن در نمی تواند کار زیادی انجام دهد. بنابراین روی هم رفته اگر می خواهید از این هدفون برای تماس های صوتی و تصویری استفاده کنید، بهتر است این کار را در محیط های ساکتی انجام دهید.

تاخیر صدا

در حالت پیشفرض، تاخیر صدای این هدفون برای پخش ویدیو و موسیقی مسئله ای ایجاد نمی نماید و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. اما برای استفاده در بازی ها، اگرچه با فعال کردن game mode تاخیر صدا بیش از پیش کاهش پیدا می نماید، ولی واقعیت این است که برای گیمرهای حرفه ای نمی تواند عملکرد خیلی خوبی ارائه کند که با توجه به قیمت این هدفون، چنین چیزی کاملا طبیعی است. به طور کلی هدفون های بلوتوثی هرچقدر هم عالی باشند، از نظر تاخیر صدا به پای هدفون های سیمی نمی رسند و به همین دلیل بیشتر کارشناسان توصیه می نمایند که برای گیمینگ از هدفون های سیمی استفاده کنید تا به خصوص برای بازی های ژانر شوتر، با عملا هیچ تاخیر صدایی روبرو نشوید.

اپلیکیشن

بیشتر هدفون های بی سیم موجود در بازار همراه با اپلیکیشن ارائه می شوند و کاربران با بهره گیری از اپ موردنظر می توانند قابلیت های مختلفی را شخصی سازی نمایند. هدفون های QCY هم از اپ پیشرفته به وسیله این شرکت پشتیبانی می نمایند که اگرچه برترین اپ ارائه شده برای هدفون های مختلف نیست، اما در هر صورت امکانات زیادی را ارائه می دهد.

در این اپ می توانید مقدار شارژ هر دو ایرباد را مشاهده کنید و قدرت سیستم حذف نویز را تعیین کنید. از دیگر قابلیت های آن می توانیم به فعال و غیرفعال کردن حالت گیم، شخصی سازی فرامین لمسی، آپدیت کردن فریم ور و انتخاب بین 6 اکولایزر آماده یا تعیین کردن یک اکولایزر تازه اشاره کنیم. در خصوص اکولایزرهای از پیش تعیین شده باید بگوییم که استفاده از آن ها را توصیه نمی کنیم زیرا کیفیت صدا را پایین می آورند. البته بین این اکولایزرها، گزینه Soft عملکرد بهتری دارد و تعادل خوبی بین بیس و شفافیت صدا ارائه می دهد. اما حتی برای این گزینه هم بهتر است اسلایدرها را کمی تغییر دهید تا کیفیت نهایی صدا بهتر گردد.

عملکرد سیستم حذف نویز

همانطور که گفتیم، تفاوت کلیدی هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC نسبت به مدل معمولی، بهره گیری آن از قابلیت حذف نویز است. اما این تعیینه آیا کاربردی است یا اینکه حرف زیادی برای گفتن ندارد؟

اول از همه باید بگوییم که برای بهره گیری بهتر از سیستم حذف نویز، بهتر است هدفون را در گوش کمی بچرخانید. به طور کلی سیستم حذف نویز این هدفون برای حذف فرکانس های بالا عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. با این حال صداهای نزدیک مانند صدای حرف زدن، خندیدن افراد و دیگر موارد این چنینی فقط تا حدی کاهش پیدا می نمایند.

البته این شرایط برای زمانی است که در حال گوش دادن به موسیقی نیستید. زمانی که موسیقی گوش می دهید، سیستم حذف نویز می تواند با قدرت بیشتری صدای محیط را حذف کند. حتی مثلا زمانی که مشغول دوچرخه سواری یا دویدن هستید، این هدفون می تواند صدای باد را تا حد خوبی حذف کند.

علاوه بر این همانطور که در بخش اپلیکیشن گفتیم، در اپ موردنظر امکان تنظیم قدرت سیستم حذف نویز هم وجود دارد ولی بهتر است به این اسلایدر دست نزنید یا حداقل قدرت آن را تا 100 درصد افزایش ندهید. با این کار، حین پخش موسیقی با بیس خوبی روبرو نمی شوید و فشار وارد شده به گوش های شما بیشتر می گردد و در نتیجه راحتی استفاده از هدفون کاهش پیدا می نماید. بنابراین بهتر است این اسلایدر را در همان شرایط اولیه که در میانه واقع شده است، رها کنید.

به طور کلی طبیعتا سیستم حذف نویز این گوشی فوق العاده نیست ولی با توجه به پولی که برای خرید آن می پردازید، در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد و می تواند درصد بزرگی از کاربران را راضی نگه دارد.

حالت شفافیت صدا

مانند بیشتر هدفون های دارای قابلیت حذف نویز، این مدل هم از حالت شفافیت صدا پشتیبانی می نماید که به زبان ساده به کاربر اجازه می دهد حین گوش دادن به موسیقی، صداهای محیط را هم بشنود. در خصوص عملکرد این تعیینه در هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC باید بگوییم نمی تواند صدای حرف زدن در فاصله نزدیک را به خوبی به گوش شما منتقل کند و اگر هم در حال گوش دادن به موسیقی با ولوم میانه باشید هم این قابلیت عملا کارکرد خوبی نخواهد داشت.

کیفیت صدا

اولین نکته مهم در خصوص استفاده از این هدفون این است که بهتر است آن را کمی در گوش فشار دهید و سپس بچرخانید تا بیس دریافتی بهتر گردد. اگر این کارها را انجام ندهید، کیفیت صدا چندان مناسب نخواهد بود. بعلاوه همانطور که گفتیم، شرایط اسلایدر مربوط به قدرت سیستم حذف نویز در اپ را تغییر ندهید زیرا اگر قدرت حذف نویز را به 100 درصد تغییر دهید، بیس دریافتی عملا حذف می گردد.

کیفیت صدای این هدفون در کل رضایت بخش است ولی در این میان باید به عملکرد خوب برای تریبل صدا اشاره کنیم. وکال ها با شفافیت خوبی به گوش شما منتقل می شوند و بعضی ساز ها مانند ویولون با شفافیت بهتری به گوش می رسند ولی مثلا برای سازهایی مانند گیتار و پیانو شفافیت صدا کمتر است. با وجود اینکه بلندی صدای این هدفون برای اکثریت کاربران کافی است، ولی شاید بعضی کاربران در این زمینه انتظارات بیشتری داشته باشند. روی هم رفته این هدفون از نظر کیفیت صدا با توجه به قیمتی که دارد، عملکرد خیلی خوبی ارائه می دهد.

مقایسه در برابر مدل معمولی؛ تفاوت در چیست؟

در کنار بهره گیری این مدل از سیستم حذف نویز، اما تفاوت نسبت به مدل معمولی محدود به این مورد نیست. مدل معمولی طبیعتا مقرون به صرفه تر است و از کیس و ایربادهای با طراحی متفاوتی بهره می برد. البته این تفاوت در طراحی چندان هم زیاد نیست. اما در زمینه مواردی مانند راحتی استفاده و کیفیت تماس تلفنی، تفاوت زیادی با هم ندارند و حتی برای اپ ها هر دو به غیر از قابلیت حذف نویز، از امکانات یکسانی پشتیبانی می نمایند.

اما در زمینه ی کیفیت صدا، مدل تازه بیس بهتری در اختیار کاربران قرار می دهد و شفافیت صدای آن هم بهتر است. البته مدل معمولی بلندی صدای بیشتری دارد. بنابراین روی هم رفته مدل ANC گزینه مجذوب کننده تری برای خرید به شمار میرود.

آیا هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC ارزش خرید دارد؟

این هدفون بدون شک یکی دیگر از محصولات مجذوب کننده و محبوب شرکت QCY محسوب می گردد که با قیمت مناسبی راهی بازار شده است. در کنار ارائه صدای بهتر نسبت به مدل معمولی، بهره گیری از قابلیت حذف نویز مجذوب کنندهیت آن را دوچندان نموده است. بنابراین اگر در پی خرید یک هدفون بلوتوثی مالی هستید و می خواهید از سیستم حذف نویز هم بهره مند شوید، خرید هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC را توصیه می کنیم. برای اینکه محبوبیت این هدفون را بهتر درک کنید، باید بگوییم که 89 درصد از خریداران این محصول در قالب وبلاگ ها ، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند.

نکات مثبت

  • قیمت مناسب
  • بهره گیری از سیستم حذف نویز
  • گواهی IPX5

نکات منفی

  • نامناسب برای ورزش های سنگین
  • فقدان سنسور مجاورت

منبع: scarbir

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC؛ حذف نویز با قیمت پایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز هدفون بلوتوثی QCY T13 ANC؛ حذف نویز با قیمت پایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید