پیگیری مصوبات شرکت های دانش بنیان تا رسیدن به نتیجه

به گزارش قالب وبلاگ ها، معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبات شرکت های دانش بنیان مصوباتی نیست که فقط عنوان گردد بلکه تا حصول نتیجه پیگیری و اجرا می گردد.

پیگیری مصوبات شرکت های دانش بنیان تا رسیدن به نتیجه

اشرفی، در کارگروه امکان سنجی فراوری دانش بنیان در حوزه کشاورزی گفت: پیگیری و خروجی مصوبات خط قرمز ماست، پس باید مصوبات جلسات به صورت کامل تا مرحله اجرا پیگیری و دنبال گردد.

او اضافه کرد: مسئله ای در زمینه پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به شرکت های دانش بنیان از محل های مختلف نداریم.

معاون مالی استاندار با تأکید بر معرفی محصولات دانش بنیان برای مردم استان، اعلام کرد: باید برای آنالیز و حل مسائل سراغ شرکت های دانش بنیان برویم و بعلاوه مسائل شرکت ها به وسیله پارک علمی و فناوری احصا و مورد آنالیز قرار گیرد.

اشرفی با اشاره به اینکه حل مسائل شرکت های دانش بنیان در گرو همدلی و همکاری و کار تیمی همه دستگاه های متولی است، اعلام کرد: در این کارگروه مسائل شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی به صورت تخصصی مورد آنالیز قرار می گیرد و راه چاره ها لازم ارائه می گردد.

او با تأکید بر تسریع و تسهیل صدور مجوز شرکت های دانش بنیان هم گفت: در امسال تنها مجوز یکی و دو تا شرکت دانش بنیان صادر شده که باید روند صدور مجوز ها تسهیل گردد.

اشرفی اعلام کرد: در سطح کشور بیش از هشت هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد که از تعداد، تنها 50 شرکت سهم خراسان جنوبی است و در مجموع تعداد شرکت های دانش بنیان استان بسیار پایین است؛ در مورد پرداخت تسهیلات هم به علت تعداد کم شرکت های دانش بنیان، خراسان جنوبی نمی تواند مبلغ بالایی از تسهیلات را جذب کند.

معاون مالی استاندار اعلام کرد: از این پس ماهانه این جلسات را برگزار خواهیم کرد و مسائل شرکت ها را به صورت موردی مورد آنالیز خواهیم کرد.

اشرفی با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی باید یک نماینده برای مراجعه شرکت های دانش بنیان معرفی کند، اضافه کرد: کالا های فراوریی داخل استان که باعث قطع وابستگی به خارج می گردد، به وسیله دستگاه ها و شرکت های دانش بنیان معرفی شوند چرا که دولت حمایت ویژه از آن ها می نماید.

لازم به ذکر است؛ مشکل زمین و مکان، کمبود سرمایه در گردش و درخواست تسهیلات، بروکراسی اداری و لزوم معرفی و فروش محصولات فراوریی شرکت ها از مهم ترین مسائل و درخواست های مطرح شده به وسیله شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی بود.

در این نشست مسئولان مسائل شرکت ها را به صورت موردی و تخصصی مورد آنالیز قراردادند و برای حل مسائل و دغدغه های مطرح شده راه چاره های لازم را ارائه دادند.

قالب وبلاگ ها خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیگیری مصوبات شرکت های دانش بنیان تا رسیدن به نتیجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری مصوبات شرکت های دانش بنیان تا رسیدن به نتیجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید