ذوالرحمی: قوانینی که به نفع دانش بنیان ها تدوین شده درست اجرا نمی گردد

به گزارش قالب وبلاگ ها، دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران یکی از مسائل اصلی شرکت های فراوریی را عدم تمکین و به درستی اجرا نشدن قوانینی دانست که به نفع فراوری داخلی تدوین شده اند.

ذوالرحمی: قوانینی که به نفع دانش بنیان ها تدوین شده درست اجرا نمی گردد

احد ذوالرحمی، دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه قالب وبلاگ ها، درباره امضای تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه شرکت های دانش بنیان حوزه ماشین های صنعتی گفت: انجمن ستصا حدود 250 عضو دارد که همگی سازندگان ماشین های صنعتی بوده و از این تعداد فقط 72 عضو شرکت دانش بنیان هستند لذا طی تفاهم نامه ای با معارونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار شد با حمایت آن ها بتوانیم در سالی که به نام دانش بنیان و اشتغال است، تعداد شرکت های دانش بنیان خود را به 100 مورد برسانیم.

ذوالرحمی با بیان اینکه تفاهم نامه به منظور جذب حمایت های معاونت علمی برای راهنمایی شرکت های بیشتری به سمت دانش بنیان شدن، بوده است، گفت: انجمن ستصا تمامی شرکت های عضو را برای ارتقای کسب وکار و علم دانش شان یاری می نماید و در کنار این موضوع هرکجا مسئله ای وجود داشت انجمن به نمایندگی از آن ها مطالبه گری می نماید تا بتواند موانع فراوری و فعالیت سازنده آن ها را رفع نماید.

وی مطرح نمود: شرکت های دانش بنیان عضو انجمن به واسطه محصولات خاصی که برای اولین بار در کشور فراوری نموده اند گواهی دانش بنیانی گرفتند. هم اکنون 10 مورد تجهیزاتی داریم که برای اولین بار شرکت ها در حال ساخت هستند.

دبیر انجمن ستصا یادآور شد: حدود 75 درصد تجهیزات نفتی در پالایشگاه ها را اعضای انجمن ستصا تامین می نماید و 25 درصد مابقی که در داخل کشور فراوری نمی شوند معمولا در دسته تجهیزاتی قرار می گیرند که فراوری آن ها به صورت انبوه در داخل کشور صرفه مالی ندارد و وارد می شوند. محصولاتی که توجیه مالی نداشته باشند قطعا از خارج کشور وارد می شوند، اما تجهیزات سنگین پالایشگاهی تا 75 درصد از محصولات فراوری داخل استفاده می گردد.

وی درباره چالش ها و مسائل یپشروی فعالیت آن ها شرح داد: یکی از دغدغه های ما اجرای درست قوانین است. قانون خوب وجود دارد، اما در بسیاری از موارد اجرا نمی گردد. در واقع عدم تمکین به قوانینی که به نفع فراوری تدوین شده، مشکل اصلی است.

ذوالرحمی ادامه داد: تامین مواد اولیه و منابع ارزی برای آن ها یکی دیگر از چالش های ماست و امیدواریم که تحریم های ظالمانه برداشته گردد که تا فراوری به فرایند عادی برگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ذوالرحمی: قوانینی که به نفع دانش بنیان ها تدوین شده درست اجرا نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوالرحمی: قوانینی که به نفع دانش بنیان ها تدوین شده درست اجرا نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید