آپدیت iOS 15 برای کدام گوشی ها می آید؟

به گزارش قالب وبلاگ ها، روز دوشنبه 7 ژوئن (17 خردادماه)، شرکت اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2021، جدیدترین بروزرسانی اصلی سیستم عامل iPhone و iPod touch با نام iOS 15 را به طور رسمی معرفی کرد. اگرچه سیستم عامل جدید iOS 15 به طور رسمی در پاییز سال جاری منتشر می گردد، اما اولین نسخه بتا این پلتفرم هم اکنون برای توسعه دهندگان در دسترس است و اکنون می دانیم کدام دستگاه ها با این به روزرسانی جدید سازگار خواهند شد.

آپدیت iOS 15 برای کدام گوشی ها می آید؟

به گزارش قالب وبلاگ ها به نقل از وبسایت فناوری 9to5mac، با کمال تعجب، iOS 15 با هر مدل آیفون و آی پاد لمسی که در حال حاضر با iOS 14 اجرا می گردد، سازگار است. این بدان معنی است که کاربران آیفون 6s و بالاتر و همچنین کاربران نسل هفتم iPod touch، اواخر سال جاری این به روزرسانی را دریافت می نمایند. فهرست کامل آیفون ها و آیپاد تاچ هایی که از آپدیت آی او اس 15 پشتیبانی می نمایند در زیر آورده شده است.

آیفون 6 s و آیفون 6 s پلاس

آیفون SE نسل اول

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

آیفون ایکس

آیفون XS و آیفون XS مکس

آیفون 11

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

آیفون 12 مینی و آیفون 12

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس

آیفون SE نسل دوم

آیپاد تاچ نسل هفتم

گفتنی است که اپل سال گذشته با عرضه iOS 14 هیچ مدل آیفون یا iPod touch را که از سیستم عامل iOS 13 کار می کرد را از دریافت سیستم عامل جدید محروم نکرد، بنابراین بعضی از دستگاه های ذکر شده در بالا، اکنون با دریافت آپدیت جدید iOS 15 یک سال پشتیبانی نرم افزاری اضافه تر را دریافت می نمایند. iOS 15 اکنون به عنوان نسخه بتا برای توسعه دهندگان در دسترس است و بتا عمومی نیز در ماه جولای (اواسط مرداد ماه) در دسترس خواهد بود. کاربران عمومی نیز برای دریافت نسخه نهایی باید تا پاییز سال جاری منتظر بمانند.

iOS 15 تماس های FaceTime را طبیعی تر می نماید، SharePlay را برای تجربیات مشترک معرفی می نماید و به کاربران یاری می نماید تا با روش های جدیدی برای مدیریت اعلان ها تمرکز نمایند. Apple Maps از روش های جدید و زیبایی برای کشف دنیا رونمایی می نماید، بخش آب و هوا با نقشه های تمام صفحه و نمایش تصاویر گرافیکی بیشتر از نو طراحی شده است، Wallet پشتیبانی از کلید های خانه و کارت های شناسایی را اضافه می نماید و مرور اینترنت با Safari و یک نوار برگه جدید، ساده تر شده است. این ها بخشی از تغییراتی است که سیستم عامل جدید iOS 15 به خود دیده است.

منبع: فرارو

به "آپدیت iOS 15 برای کدام گوشی ها می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت iOS 15 برای کدام گوشی ها می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید