مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو

به گزارش قالب وبلاگ ها، اگر شما هم مشتاق هستید بدانید گلکسی S23 اولترا چقدر در زمینه عکاسی و فیلم برداری بهتر شده است در این مطلب همراه ما باشید چرا که قصد داریم به مقایسه دوربین این گوشی با برترین گوشی های بازار از لحاظ عکاسی یعنی پیکسل 7 پرو و آیفون 14 پرو مکس مقایسه کنیم.

مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو

گلکسی S23 اولترا در حال حاضر قدرتمندترین گوشی اندرویدی دنیا محسوب می گردد که از نسخه بهبود یافته پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان قلب تپنده بهره می برد. اما سوا از این موضوع، نماینده تازه سامسونگ از خیلی جهات دیگر هم یک گوشی فوق العاده محسوب می گردد. از آن جایی که تمرکز این مطلب روی دوربین است، فقط به دوربین این گوشی اشاره می کنیم. سامسونگ برای گلکسی S23 اولترا ترجیح داده بعد از سه سال، بالاخره از یک سنسور تازه با مقدار 200 مگاپیکسل استفاده کند. سنسوری که گفته می گردد در نور شب عملکرد حیرت انگیزی دارد. سایر دوربین ها اما هیچ تغییری در مقایسه با نسل قبل نداشته اند و همچنان شاهد 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3 و 10 برابری اپتیکال هستیم. البته دوربین سلفی از 40 به 12 مگاپیکسل کاهش داشته است.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

36,900,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - هند

24,989,000

تومان

رجحانن و پرفروش ترین گوشی های قالب وبلاگ ها از لحاظ عکاسی

مشاهده همه
نام گوشیگلکسی S23 اولتراآیفون 14 پرو مکسگوگل پیکسل 7 پرو
دوربین اصلی200 مگاپیکسل - گگرددگی دیافراگم f/1.7 - مقدار سنسور 1/1.3 اینچ - پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز چند جهته - بهره مندی از سنسور فوکوس اتوماتیک لیزری48 مگاپیکسل - گگرددگی دیافراگم f/1.8 - مقدار سنسور 1/1.28 اینچ - پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت و فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز دو پیکسلی50 مگاپیکسل - گگرددگی دیافراگم f/1.9 - مقدار سنسور 1/1.31 اینچ - پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز چند جهته - بهره مندی از سنسور فوکوس اتوماتیک لیزری
دوربین فوق عریض12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2، مقدار سنسور 1/2.55 اینچ - زاویه دید 120 درجه و پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک دو پیکسلی و فیلم برداری با لرزشگیر سوپر استدی12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2، مقدار سنسور 1/2.55 اینچ - زاویه دید 120 درجه و پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک دو پیکسلی12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2، مقدار سنسور 1/2.9 اینچ - زاویه دید 126 درجه و پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک
دوربین تله فوتو10 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/4.9 - مقدار سنسور 1/3.52 اینچ - پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز و امکان زوم 10 برابری اپتیکال12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.8 - مقدار سنسور 1/3.5 اینچ - پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز و امکان زوم 3 برابری اپتیکال48 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/3.5 - مقدار سنسور 51/2.5 اینچ - پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز چند جهته و امکان زوم 5 برابری اپتیکال
دوربین تله فوتوی دوم10 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.4 - مقدار سنسور 1/3.52 اینچ - پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز و امکان زوم 3 برابری اپتیکالنداردندارد
کیفیت فیلم برداری8K@24/30 - 4K@30/60 - 1080P@30/60/240/960 - پشتیبانی از +HDR104K@24/25/30/60 - 1080P@25/30/60/120/240 - فیلم برداری دالبی ویژن HDR با سرعت 60 فریم بر ثانیه، پشتیبانی از حالت ProRes - حالت Cinematic با وضوح 4K@24/304K@30/60 - 1080P@30/60/120/240
دوربین سلفی12 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/2.2 - پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز دو پیکسلی12 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/1.9 - پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز - سنسور تشخیص چهره SL 3D10.8 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/2.2
کیفیت فیلم برداری4K@30/60 - 1080P@304K@24/25/30/60 - 1080P@25/30/60/1204K@30/60 - 1080P@30/60

همانطور که مشاهده می کنید، روی کاغذ به نظر می رسد گلکسی S23 اولترا در مقایسه با رقبای خود یک سری نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف داشته باشد. مثلا سنسور دوربین اصلی آن از آیفون کوچک تر و از پیکسل به مقدار ناچیزی بزرگ تر است. از طرفی این گوشی از دو دوربین تله فوتوی قدرتمند بهره می برد که دست کاربر را برای ثبت تصاویر متنوع باز می گذارد. از سویی دیگر، کیفیت دوربین سلفی آن در مقایسه با قبل کاهش داشته به گونه ای که دیگر خبری از فیلم برداری با سرعت 60 فریم بر ثانیه و کیفیت 1080P نیست در حالی که رقبا چنین امکانی را دارند. اما تا زمانی که در عمل نتوانیم این سه گوشی را مورد آنالیز قرار دهیم، نمی توانیم در رابطه با کیفیت تصاویر آن ها صحبت کنیم. در نتیجه پیشنهاد می گردد ادامه مطلب را از دست ندهید.

مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو

دوربین اصلی؛ همان همیشگی

در نور روز، دقیقا همان اتفاقی اتفاق افتاده که انتظارش را داشتیم. یعنی هر گوشی دقیقا مطابق چیزی رفتار نموده که همواره از آن برند شاهد بودیم. هر سه گوشی تصویر واقعاً خوبی ثبت نموده اند اما هر سه آن ها منحصر بفرد هستند. مثلا گلکسی S23 اولترا تصویری ثبت نموده که گرم تر است و رنگ های اشباع شده تری در مقایسه با دو گوشی دیگر دارد. در نتیجه کمترین شباهت را به واقعیت دارد. آیفون 14 پرو مکس تصویری با نوردهی بیشتر ثبت نموده و در نتیجه رنگ سبز در آن کمی سرد به نظر می رسد. پیکسل اما با نوردهی تیره تری تصویر را ثبت نموده و رنگ ها هم در نتیجه اصلا اشباع شده نیستند. بعلاوه گستره دینامیکی در تصویر ثبت شده به وسیله این گوشی آنقدر بالا هست که اگر دقت کنید می بینید تفکیک رنگ ها در آسمان تصویر مربوط به این گوشی بیشتر از دو گوشی دیگر است.

یک بار دیگر، این بار به شکل دقیق تر می توانید ببینید که گلکسی S23 اولترا چقدر تمایل به ثبت تصاویری گرم تر دارد. آنقدر گرم که پیراهن سفید رنگ سوژه در این تصویر تقریبا مایل به زرد شده است. آیفون در اینجا تصویری را ثبت نموده که به صورت کلی از لحاظ دقت نمایش رنگ واقعی ترین است و تعادل هم به خوبی در آن فراهم شده اما پیکسل مثل همان تصویر اول، تصویری با رنگ های سرد و تیره را به نمایش گذاشته است.

یک مشکل که گلکسی S23 اولترا دارد این است که در روزهای ابری، هر تصویری که در این تست با آن ثبت شد، به آبی تمایل دارد. باید دید آیا سامسونگ می تواند این مشکل را با ارائه یک آپدیت نرم افزاری حل نماید یا اینکه کاربران باید با آن بسازند. در طرف مقابل آیفون از لحاظ نمایش رنگ در تصویر مشابه فوق العاده عالی عمل نموده و رنگ ها را غنی تر و واقعی تر به نمایش گذاشته است.

مقدار جزئیات؛ پیکسل، برنده نبرد سامسونگ و اپل

وقتی تصویر ثبت شده به وسیله این سه گوشی را کراپ کنیم، می بینیم که آیفون بیش از مقدار تصاویر را شارپ می نماید و این مقدار بیشتر از چیزی است که در گلکسی S23 اولترا و پیکسل شاهد هستیم. این مشکل حتی همان ابتدای عرضه آیفون هم وجود داشت.

گلکسی S23 اولترا هم تصویر را شارپ کرد اما به مقدار آیفون شدید نیست. مثلا یک هاله بسیار کوچک از نور در اطراف شاخه تعیین است این جور تغییرات باعث می گردد تصویر یادشده شبیه به تصویری گردد که مصنوعی است؛ نماینده قدرتمند گوگل اما از این مسائل رنج نمی برد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

93,000,000 تومان

مشاهده و خرید

نور کم؛ پیشرفت چشمگیر سامسونگ

هر سه گوشی هنگام شب به خوبی تشخیص داده اند که نور کم است و در نتیجه به صورت اتوماتیک نور بیشتری را برای ثبت تصویر جذب کردند. تقریبا هر گوشی 3 الی 4 ثانیه زمان احتیاج داشتند تا بتوانند تصویر مورد نظر را ثبت نمایند و از این حیث تفاوتی را بین آن ها شاهد نبودیم.

ناگفته پیداست که هر سه گوشی از حالت شب هم پشتیبانی می نمایند اما در بیشتر اوقات اصلا احتیاجی به آن پیدا نمی کنید چون تنظیمات اتوماتیک گوشی معمولا نتایج مشابهی را برای شما به ارمغان می آورد. البته در شرایطی که نور محیط بسیار کم باشد، حالت شب می تواند به یاری شما بیاید و سبب گردد تصاویر بهتری را ثبت کنید.

در تصاویری که در بالا مشاهده می کنید، به وضوح پیداست که هم در گلکسی و هم آیفون، تصویر تحت تأثیر نور محیط است و اندکی رنگ ها گرم ثبت شده اند. اما پیکسل توانست بدون اینکه تحت تأثیر قرار بگیرد، تصویری سردتر، واقعی تر و با تعادل نور سفید بیشتر ثبت کند. شارپ شدن بیش از حد در آیفون باعث شده تصویر ثبت شده به وسیله این گوشی اندکی مصنوعی به نظر برسد و اگر هم آن را زوم کنید می بینید که چقدر نویز درون آسمان وجود دارد. بعلاوه رنگ آسمان ها هم خیلی در گوشی آیفون دقیق و واقعی ثبت نمی شوند. گلکسی S23 اولترا از لحاظ جزئیات رجحانن تصویر را ثبت نموده اما پیکسل در مقایسه با رقبا، تصویری با کمترین جزئیات را به ثبت رسانده است. هرچند رجحان به خاطر تعادل نور سفید چیزی نیست که به خاطر جزئیات کمتر نگردد آن را نادیده گرفت.

تصاویر برش خورده از یک سوژه متفاوت در نور شب نشان می دهد که چقدر سنسور تازه سامسونگ در نمایش جزئیات عملکرد حیرت انگیزی دارد. این گوشی توانسته تصویری واقعی تر به ثبت برساند در حالی که آیفون همچنان با مصنوعی بودن دست و پنجه نرم می نماید. پیکسل 7 پرو که کلا یک تصویر تار را به ثبت رسانده و نمی توان خیلی در رابطه با آن اظهار نظر کرد.

در تصویر برش خورده دوم، گلکسی S23 اولترا رجحانن عملکرد را در ثبت تصویر از خود به نمایش گذاشت و آنچه که ثبت کرد بیش از دو تصویر دیگر به واقعیت نزدیک است. این در حالی است که پیکسل یک آسمان کاملا غیر واقعی را به نمایش گذاشت و آیفون هم اندکی از طبیعی بودن فاصله گرفت. اگر جزئیات بیشتر را هم اضافه کنیم، گلکسی S23 اولترا توانست در مجموع رجحانن عملکرد را داشته باشد.

به صورت کلی عملکرد گلکسی S23 اولترا در عکاسی در نور شب پیشرفت چشمگیری داشته و نمی توان آن را انکار کرد. این نقطه قوت زمانی بیشتر به چشم می آید که تصاویر ثبت شده را در ک نمایشگر بزرگ تر مشاهده کنید چرا که در آن جا مقدار جزئیات بیشتر به چشم می آید. اگرچه هر سه گوشی در این مقایسه عملکرد فوق العاده ای دارند اما گلکسی دست بالاتر را دارد.

فوق عریض؛ تغییرات اندک نرم افزاری

در عکاسی با دوربین فوق عریض تفاوت در مقایسه با نسل قبل چشمگیر نیست. همان عادت همیشگی سامسونگ با این دوربین شدت پیدا می نماید. این یعنی تصاویر به جای واقعی بودن، زیبا و اشباع شده به نظر می رسند. آیفون توانست تعادل خوبی را ایجاد کند اما پیکسل مثل همواره یک تصویر سرد، بی روح و تیره را به ثبت رساند.

در تصویر دیگر که در نور کمتر به ثبت رسیده، گلکسی S23 اولترا تصویری را ثبت نموده که به وضوح تعیین است که پردازش شده، به گونه ای که گویا شخصی برای بهتر دیده شدن سوژه اصلی این کار را انجام داده و آن را روشن تر از پس زمینه نموده است. این در حالی است که دو گوشی دیگر به واقعیت نزدیک تر بوده اند. آیفون اما اندکی تصویر را تیره تر و با نویز بیشتر ثبت کرد. پیکسل اگرچه تصویری نسبتا تاریک را به نمایش می گذارد اما با این حال بیشترین شباهت را به واقعیت دارد.

تله فوتو؛ پیکسل حتی در نور کم هم خوب زوم می نماید!

در عکاسی با دوربین تله فوتو، هر سه گوشی اگرچه به لطف بهره مندی از یک دوربین اختصاصی عملکرد خوبی دارند اما اگر مقدار زوم مد نظر باشد گلکسی S23 اولترا به خاطر بهره مندی از دوربینی با امکان زوم 10 برابری اپتیکال، با دو گوشی دیگر قابل قیاس نیست.

در مقدار زوم سه برابری، آیفون و گلکسی یک دوربین اختصاصی داشته و از آن استفاده می نمایند در حالی که پیکسل 7 پرو باید از زوم دیجیتالی دوربین اصلی استفاده کند چون دوربین تله فوتوی اختصاصی آن امکان زوم 5 برابری اپتیکال را دارد.

در مقدار زوم 5 برابری، دو گوشی دیگر به زوم دیجیتال متوسل شده و این پیکسل است که از دوربین اختصاصی خود بهره می برد و می توانید متوجه شوید که چقدر تصویر ثبت شده به وسیله آن در مقایسه با دو تصویر دیگر تمیز و پر از جزئیات است.

در مقدار زوم 10 برابری، گلکسی S23 اولترا باید عملکرد بهتری داشته باشد اما به خاطر وجود نور کم، دیافراگم کوچک تر این دوربین در مقایسه با پیکسل باعث شده نماینده سامسونگ نتواند به مقدار کافی نور جذب کند تا این پیکسل باشد که از آن پیش می افتد. البته در نور روز، دوربین تله فوتوی گلکسی S23 اولترا رجحانن عملکرد را در مقایسه با هر گوشی دیگری دارد اما وقتی نور کمی کم می گردد، چالش بزرگی بر سر راه آن قرار می گیرد.

حالت پرتره؛ عملکرد گلکسی حتی در شب هم عالی است!

گلکسی S23 اولترا درست مثل نسل قبل خود در زمینه عکاسی پرتره عملکرد فوق العاده ای دارد؛ جدایی سوژه از پس زمینه به رجحانن شکل ممکن صورت می گیرد و جزئیات هم اگرچه نرم اما خوب و فراوان دیده می شوند. بسیاری از پرتره های ثبت شده به وسیله این گوشی حتی از آیفون هم بهتر بوده اند اما پیکسل به نظر می رسد در این زمینه خیلی قدرتمند نیست چرا که جزئیات خیلی کم به نمایش گذاشته می شوند به گونه ای که شاید بعضی ها تصور نمایند این حالت اصلا در پیکسل کار نمی نماید.

به لطف سنسور قدرتمندتر و بعلاوه پردازش تصویر حرفه ای تر، برای نخستین بار است که می بینیم گلکسی حتی در نور شب هم می تواند تصاویر پرتره خوبی ثبت کند. این گوشی در مقایسه با دو گوشی دیگر در ثبت تصاویر پرتره در نور شب نظیر ندارد و به راحتی دو گوشی رقیب خود را پشت سر می گذارد. فقط بهتر می شد اگر از حالت پرتره با زوم دو برابری بهره می برد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت نسخه اسنپدراگون

45,899,000 تومان

مشاهده و خرید

سلفی؛ یک قدم به جلو، یک قدم به عقب!

گلکسی S23 اولترا از یک دوربین 12 مگاپیکسلی در بخش سلفی استفاده می نماید که در مقایسه با سنسور 40 مگاپیکسلی به کار رفته در نسل گذشته واقعاً یک عقب گرد محسوب می گردد اما نمی توان فقط به این شکل آن را قضاوت کرد. سری گلکسی S22 به خاطر داشتن سلفی خوب معروف هستند و گلکسی S23 اولترا گاهی اوقات حتی بهتر از آن ها ظاهر می گردد، البته گاهی اوقات هم اینطور نیست.

در این تصویر برای مثال، تصویری که آیفون ثبت نموده به خاطر دقیق تر بودن از لحاظ رنگ بندی، نوردهی بیشتر و تعادل نور سفید، نمونه مجذوب کننده تری به نظر می رسد. پیکسل توانسته عریض ترین سلفی را ثبت کند که عالی است اما کنتراست به گونه ای است که باعث شده تصاویر ثبت شده با این گوشی ثبات نداشته باشند.

گاهی اوقات هم در نور خوب، هر سه گوشی می توانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند و تصاویری با جزئیات بالا، طبیعی و مجذوب کننده ثبت نمایند.

اما نور وقتی کم می گردد، مشکل در برقراری تعادل نور سفید در گوشی قدرتمند سامسونگ بیشتر می گردد. کافی است به رنگ پوست سوژه دقت کنید تا متوجه این موضوع شوید. انتظار می رود سامسونگ در آپدیت های آینده بتواند برای این مشکل راهکار مناسبی پیدا کند.

نتیجه مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو

نظر شما در رابطه با تصاویر بالا چیست؟ به نظر شما آیا گلکسی S23 اولترا می تواند همان گوشی هوشمندی باشد که هواداران سامسونگ می خواهند؟ نظر ما را بخواهید باید بگوییم این مقایسه که گوشی های موجود درون آن در شرایط نوری مختلف رفتار متفاوتی را از خود به نمایش گذاشته اند را فقط باید به تفکیک دوربین و به تفکیک شرایط نوری خلاصه کرد. بنابراین جدول زیر را از دست ندهید.

نام گوشیگلکسی S23 اولتراآیفون 14 پرو مکسپیکسل 7 پرو
دوربین اصلی - نور روزرنگ های به شدت اشباع شده - نوردهی مناسب - شارپ بودن بیش از حد و غیرطبیعی - مشکل در تعادل نور سفید در هوای ابرینزدیک ترین تصاویر به واقعیت - اندکی اشباع رنگ - اندکی نوردهی بیشتر از احتیاج - شارپ بودن بیش از حد و غیر طبیعیرنگ های طبیعی اما گاهی اوقات تیره و سرد - اغلب اوقات نوردهی کافی نیست - جزئیات بالا بدون شارپ کردن زیاد
دوربین اصلی - نور کمبدون کاهش روشنایی (تیره کردن) یا کاهش اشباع رنگ حاشیه های عکس، نور سفید گرم تر - جزئیات عالیبدون کاهش روشنایی (تیره کردن) یا کاهش اشباع رنگ حاشیه های عکس، نور سفید گرم تر - جزئیات بالا اما شارپ کردن بیش از حدکاهش روشنایی (تیره کردن) یا کاهش اشباع رنگ حاشیه های عکس، نور سفید سردتر - جزئیات کمتر
زومبیشترین مقدار جزئیات اما در نور روز، عدم بهره مندی از زوم 2 برابری بدون افت کیفیتعدم پشتیبانی از زوم بالا، بهره مندی از زوم 2 برابری بدون افت کیفیتجزئیات بسیار خوب در هر شرایط نوری، پشتیبانی از زوم 2 برابری بدون افت کیفیت
پرترهجدایی عالی سوژه از پس زمینه، جزئیات استثنائی و مناسب برای حالت پرترهاندکی مشکل در جداسازی سوژه از پس زمینه - جزئیات بالا و عالیعدم نمایش پیش نمایش از حالت جدا شده سوژه از پس زمینه، عدم بهره مندی از جزئیات
سلفینه خیلی عریض - مشکل تعادل نور سفید در هوای ابریعریض، شارپ کردن بیش از حدخیلی عریض، کنتراست به شدت بالا و غیر طبیعی

با این تفاسیر، نظر شما در رابطه با مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با دو گوشی دیگر چیست؟ فکر می کنید کدام گوشی می تواند لقب رجحانن دوربین گوشی در سال 2023 را تا اینجای کار به خود اختصاص دهد؟

کدام گوشی عملکرد بهتری از لحاظ عکاسی دارد؟

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

اپل آیفون 14 پرو مکس

گوگل پیکسل 7 پرو

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

17,299,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

5,269,000

5,139,000

تومان

محبوب ترین گوشی های سامسونگ در قالب وبلاگ ها

مشاهده همه

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید