هوش مصنوعی

5 برنامه برتر شطرنج برای موبایل

اگر یک شطرنج باز هستید احتمالاً خبر دارید که برنامه های متنوعی برای شطرنج بر روی تلفن های همراه منتشر شده اند. نه تنها برنامه های زیادی امکان شطرنج بازی کردن با سایر افراد را فراهم می نمایند بلکه برنامه هایی وجود دارند که به شما اجازه می دهند حرکات پایانی...

22 تیر 1402

تجسم افسردگی و اضطراب، شاهکار ترسناک هوش مصنوعی، عکس

نام افسردگی و اضطراب را زیاد شنیده ایم و اما هوش مصنوعی توانسته با توصیفات متنی تصویری از آن ها خلق کند.

7 تیر 1402

شرکت نروژی در پی ساخت اولین کشتی تفریحی بدون آلایندگی است

به گفته یک شرکت پیشگام نروژی، کشتی های کروز بدون آلایندگی می توانند مسافران را به وسیله دریا به نقاط مختلف ببرند و می توانند به حفاظت از محیط زیست یاری شایانی بکنند و این در حالی است که این کشتی ها در سال های نه چندان دور نیز ساخته خواهند شد. شرکت هارتیگروتن...

22 خرداد 1402

دستکاری شاهکار داوینچی؛ مونالیزا را این شکلی ندیده اید!

پا کردن هوش مصنوعی در کفش هنرمندان با واکنش های متفاوت و اغلب منفی از سمت کارشناسان و مخاطبان آثار هنر های تجمسی روبه رو شده است.

14 خرداد 1402

تحریم های آمریکا باخت، رشد صنعت تراشه سازی چین

زومیت نوشت: به نظر می رسد اقدامات آمریکا علیه صنعت نیمه هادی چین تا این لحظه تأثیر خیلی زیادی بر بازار تراشه سازی آن نداشته است.

17 اردیبهشت 1402

هوش مصنوعی ChatGPT در برابر بینگ؛ 9 تفاوت کلیدی

هوش مصنوعی ChatGPT در مسیر درستِ معروفیت قرار گرفته و از آن سو، هوش مصنوعی بینگ (Bing) هم خیلی قدرتمندانه در حال خودنمایی است. با این حال، شاید این سوال بسیاری از کاربران باشد که چه تفاوت هایی میان این دو هوش مصنوعی وجود دارد؟ در این مقاله به طور مفصل پاسخ می...

13 فروردین 1402

چگونه به نسخه نو بینگ مایکروسافت دسترسی پیدا کنیم؟

جهت دسترسی به چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ باید ابتدا وارد لیست انتظار شد؛ اما امکان تسریع دسترسی با چند راهکار وجود دارد.

26 بهمن 1401

گوگل مپس به قابلیت های هوش مصنوعی تازه و مجذوب کننده مجهز می شود

گوگل در رویداد ویژه امشب خود از قابلیت های تازهی مبتنی بر هوش مصنوعی برای سرویس مپس پرده برداشت. از جمله این ویژگی های تازه می توانیم به آپدیت نمای Impressive View و البته قابلیت های واقعیت افزوده و مسیریابی اشاره کنیم.

21 بهمن 1401

زبانی تازه برای سخن گفتن انسان با ماشین

طبق برنامه ریزی های اجرا شده، انسان ها و هوش مصنوعی از این به بعد، بهتر از قبل یکدیگر را درک خواهند کرد.

22 دی 1401

گلکسی S22 Ultra و لنزهایی که برای عکاسی حرفه ای احتیاج دارید

عکاسی به عنوان یکی از اصلی ترین شاخه های هنر، علی رغم اینکه به صورت یک تخصص از سوی هنرمندان این شاخه دنبال می گردد، اما طی سال های اخیر به یاری گوشی های هوشمند تبدیل به یک عادت و تفریح خلاقانه نیز شده است.

11 دی 1401

5 تکنولوژی که آینده را متحول خواهند کرد

کارشناسان فعال در حوزه فناوری به تازگی با انتشار گزارشی پیش بینی نموده اند که اینترنت 5G، شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا، خودروهای خودران و برقی و در آخر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده، آینده دنیا را دستخوش تغییرات زیادی خواهد نمود.

3 دی 1401

حذف صدای تایر خودروها با یاری هوش مصنوعی!

گروهی از پژوهشگران ایتالیایی پیروز شده اند نوعی لاستیک هوشمند فراوری نمایند که نسبت به لاستیک های فعلی صدای بسیار کمتری فراوری می نمایند.

28 آذر 1401

نسخه دوم عینک هوشمند گوگل با قابلیت هایی تازه رونمایی می گردد ، از بهبود پردازنده تا افزایش عمر باتری

پروژه عینک هوشمند اپل از پروژه هایی است که با اما و اگر های زیادی آغاز شد اما در نهایت پیروز شد نسخه اولیه خود را وارد بازار کند. اکنون خبرهای نو از شرکت گوگل حکایت از آن دارند که نسخه دوم این عینک ها با امکاناتی نو در راهند.

27 آذر 1401

خواندن کلمات به طور مستقیم از مغز ممکن شد!

این دستگاه ها می توانند ارتباط افراد فلج و افراد ناتوان در تکلم را امکان پذیر نمایند.

25 آبان 1401

عرضه جهانی گوشی های گیمینگ بلک شارک سری 5

اخیرا بلک شارک جدیدترین گوشی گیمینگ خود، بلک شارک سری 5 را رسما روانه بازار کرده است. بلک شارک 5 و بلک شارک 5 پرو دو مدلی هستند که مخصوص گیمر ها ارائه شده اند.

26 تیر 1401

نظافت دفاتر گوگل با ربات های چند وظیفه ای

ربات های نو شرکت گوگل، برای مرتب کردن دفاتر گوگل استفاده می شوند، این ربات ها بخشی از پروژه شرکت گوگل برای ایجاد یک ماشین همه منظوره است که قادر است در طول روز به انسان ها کمک کند.

22 دی 1400

تراشه های ترانزیستوری با کمک نانوذرات طلا ساخته می شوند

محققان یک قدم به توسعه نوع جدیدی از تراشه های ترانزیستوری نزدیک شده اند که از واکنش های زیستی موجودات زنده برای هدایت جریان در دستگاه استفاده می کند.

3 آذر 1400

رونمایی نسل تازه آیفون اپل در هفته آینده

شرکت اپل 14 سپتامبر (سه شنبه 23 شهریور) مراسم ویژه ای برگزار خواهد نمود که بیشتر ناظران صنعت انتظار دارند نسل تازه گوشی آیفون طی آن رونمایی گردد.

18 شهریور 1400

افراد کم بینا و نابینا چگونه از اینستاگرام استفاده می نمایند؟

در حالی که شاید فکر کنید افراد کم بینا و نابینا استفاده چندانی از اینستاگرام ندارند، بعضی از این افراد حتی شاید روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده نمایند، اما همانطور که می توان حدس زد با مسائل و چالش های مختلفی روبه رو می شوند. در این مطلب می خواهیم...

16 شهریور 1400

ستاری: توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق قدرت کشورها را تضمین می نماید

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم گشایش مرکز نوآوری وخلاق رسانه همشهری، گفت: کشورها برای تضمین قدرت خود باید به توسعه شرکت های دانش بنیان وخلاق توجه نمایند.

13 مرداد 1400
تعداد: (26)