زبانی تازه برای سخن گفتن انسان با ماشین

به گزارش قالب وبلاگ ها، طبق برنامه ریزی های اجرا شده، انسان ها و هوش مصنوعی از این به بعد، بهتر از قبل یکدیگر را درک خواهند کرد.

زبانی تازه برای سخن گفتن انسان با ماشین

به گزارش خبرگزاری قالب وبلاگ ها، دانشمندان در پی راهی هستند تا به وسیله آن هوش مصنوعی و انسان ها بهتر از هر زمان دیگری همدیگر را درک نمایند و از همین رو از معماری مبدل ها که از مدل های زبان بزرگ پشتیبانی می نماید، بهره می برند.

مبدل ها به وسیله شبکه های عصبی کار می نمایند که این شبکه های عصبی، داده های متوالی را ایجاد می نمایند تا با بهره گیری از آنها، پیش بینی کند که چطور باید این توالی را دنبال کرد.

تمرکز یا توجه، بخشی کلیدی در این مکانیزم است؛ آنها سعی می نمایند تا به جای مصرف هر بیت اطلاعاتی که به وسیله آن حوزه به دست می آید، تمرکزشان را بر روی مهم ترین بیت های ورودی قرار دهند.

ظاهرا مدل های تازهتر، به مراتب دقیق تر خواهند بود؛ چون از ترجمه زبان، ابزارهای خلاصه سازی و جمع آوری اطلاعات ویژه و فراوری متن بهره می برند.

این در حالی است که مدل های قبلی تبدیل می بایست به صورت سفارشی تنظیم می شدند ولی حالا در مدل های تازه، شرایط کاملا در حال تغییر است.

گرچه گوگل پیشتاز معماری مبدل ها بود؛ ولی این OpenAI بود که نشان داد که چطور چنین سیستم هایی می توانند در سال 2020 با GPT3 به جهان خدمت نمایند.

این بزرگترین مدل زبان در طول آن سال بود و برای میزان گیری دقت چنین سیستم هایی، از شمارش پارامترها استفاده می شد.

با بهبود و پیشرفت مدل ها، امتیازات شان نیز به وسیله شمارش پارامترها پیشرفت می نماید.

در طول پنج سال اخیر، این امتیازات بیشتر و بیشتر شده و در یک سال اخیر، مدل ها خودشان، دامنه را محدودتر نموده و قاعده مندتر شده اند.

مدل های متعددی نیز به صورت منبع باز در دسترس هستند و این بدان معناست که عموم افراد این فرصت را خواهند داشت تا با این مدل ها کار نمایند و کدنویس ها هم این مدل ها را در اپلیکیشن ها و سایر برنامه هایشان قرار خواهند داد تا افراد عادی بتوانند از آنها استفاده نمایند.

حالا و به لطف پیشرفت های رو به جلو در معماری تحول، ویدیوها، تصاویر، فایل های صوتی و متون باکیفیت بیشتری ارائه می شوند.

کامپیوترها از این حیث در سطح بالاتری به انسان ها خدمت رسانی خواهند کرد و سیلی از محصولات و سرویس های تازه به زودی از راه خواهند رسید.

WIRED UK در این رابطه نوشته: گذشته، حاکی از آن است که انسان ها یک زبان تکنولوژیک را یاد می گرفتند و هر زمان که لازم بود، سازش می کردند. ولی در سال 2023 بحث صحبت کردن با کامپیوتر به وسیله صحبت انسان و تماشای دقیق آنها مطرح است.

تمرکز بر روی اهمیت کدنویسی و یا یادگیری صحبت کردن کامپیوتر ممکن است تغییر کند؛ چرا که حالا عرصه برای هر فردی که مایل باشد تا از صدای خودش برای صحبت کردن با جهانی دیجیتال در کار، بازی و هرچیز دیگری بهره ببرد فراهم است. محدودیت های هوش مصنوعی تدریجا در حال از بین رفتن هستند و این بستگی به انسان ها دارد که با هوش مصنوعی چه نمایند.

منبع: The sun

مترجم: غزال زیاری

5858

منبع: خبرآنلاین

به "زبانی تازه برای سخن گفتن انسان با ماشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبانی تازه برای سخن گفتن انسان با ماشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید