درخواست آلمان از نامزدهای انتخابات آمریکا برای پذیرش نتایج نهایی

به گزارش قالب وبلاگ ها، وزیر امور خارجه آلمان با انتقاد از درخواست ترامپ برای توقف شمارش آراء انتخابات از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا خواست نتیجه نهایی این انتخابات را بپذیرند.

درخواست آلمان از نامزدهای انتخابات آمریکا برای پذیرش نتایج نهایی

به گزارش گروه بین الملل قالب وبلاگ ها به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، دولت آلمان موضع محتاطانه ای را در قبال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اتخاذ نموده و صدر اعظم آلمان هنوز اظهار نظری درباره فرایند این انتخابات ننموده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام نموده که همچنان نمی خواهد درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار نظری کند.

این خبر را استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان امروز آدینه اعلام نموده است.

اما هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان بر خلاف مرکل برای اولین بار به دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا به دلیل کوشش هایش برای توقف فرایند شمار آراء بعد از برگزاری انتخابات انتقاد وارد نموده و گفت: در یک نقطه زمانی که نتیجه انتخابات هنوز برای ترامپ زیباتر بود این درخواست که شمارش آراء باید متوقف گردد منطبق با فرهنگ دموکراتیکی که ما از ایالات متحده می شناختیم نبود.

وی از همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواست که نتیجه انتخابات را به رسمیت بشناسند. ماس تاکید نمود: مهم این است که نتیجه در هر مرحله ای توسط همه پذیرفته گردد. این رویکرد منطبق با قوانین دموکراتیک است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید نمود که برنده بودن آسان است اما گاهی اوقات پذیرش باخت بسیار سخت است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی قالب وبلاگ ها بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه دولت فدرال آلمان با توجه به اختلاف نظر درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در بعضی ایالت های آمریکا و احتمال کشیده شدن موضوع به دیوان عالی ابراز نگرانی نموده که چنین تحولاتی امنیت بین المللی را به خطر بیندازد.

هایکو ماس روز آدینه ششم نوامبر (16 ابان) به نشریه بیلد گفته است که آمریکا به لحاظ بین المللی و برای فرونشاندن بحران های دنیای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ کوشش می نماید به وسیله طرح شکایت در دادگاه جلوی ادامه شمارش آرا را بگیرد که تا به حال ناکام مانده است. ترامپ خود را پیشاپیش پیروز رقابت ها معرفی نموده و رقیب را به تقلب در شمارش آرا متهم می نماید.

هایکو ماس ظاهرا با اشاره به این رفتار به گروه رسانه ای فونکه گفته که آمریکا چیزی فراتر از یک شوی یک نفره است و کسی که نفت بر آتش می ریزد غیرمسئولانه رفتار می نماید.

وی رفتار جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان شمارش آراء که برای تعیین شدن نتایج درخواست صبر و تحمل نموده بود را تمجید نموده و ابراز امیدواری کرد که در آینده ای قابل پیش یبینی نتیجه نهایی انتخابات آمریکا تعیین گردد.

اولاف شولتز، معاون صدر اعظم آلمان هم به رسمیت شناختن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را از ترامپ درخواست نموده بود. وی پذیرش نتیجه انتخابات را از اصول دموکراسی دانست که باید همچنین رئیس جمهور آمریکا به آن پایبند باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی قالب وبلاگ ها بخوانید. (کلیک کنید)

نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان هم این را بسیار ناراحت کننده دانست که رئیس جمهوری منتحب در آمریکا قواعد اساسی دموکراسی و احترام به رای ملت را زیر سوال می برد و قبل از شمارش همه آراء خود را رئیس جمهور می نامد. رفتار ترامپ وحشتناک است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "درخواست آلمان از نامزدهای انتخابات آمریکا برای پذیرش نتایج نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آلمان از نامزدهای انتخابات آمریکا برای پذیرش نتایج نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید