دانش آموزان نابینا به موزه رفتند

به گزارش قالب وبلاگ ها، دانش آموزان نابینای مدرسه خزائلی، در نمایشگاه ویژه نابینایان موزه ملی ایران حضور پیدا کردند.

دانش آموزان نابینا به موزه رفتند

به گزارش قالب وبلاگ ها، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه12 با بیان این خبر گفت: فراهم کردن فضایی برای دسترس پذیر کردن جامعه برای افراد دارای معلولیت، از ضروریات حوزه امور فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه به شمار می رود.

سید امیرحسین ساداتی با اشاره به ویژگی این نمایشگاه اضافه کرد: نمایشگاه هایی از این دست می تواند به بهبود دسترس پذیری جامعه برای نابینایان و فرهنگسازی برای جلب توجه اجتماع نسبت به این موضوع یاری کند.

وی ادامه داد: در این اقدام اداره سلامت شهرداری منطقه12 با هدف افزایش نشاط و مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت بینایی، دانش آموزان روشندل مدرسه خزائلی را به نمایشگاه ویژه نابینایان موزه ملی ایران اعزام کرد.

در این بازدید که مربیان نابینای آموزشی حضور داشتند، از تعدادی از مربیان و دانش آموزان نخبه تجلیل شد و بازدیدکنندگان آثار شبیه سازی به نمونه های تاریخ و فرهنگی را لمس نموده و از نزدیک با هویت و فرهنگ ایران آشنا شدند.

لازم به ذکر است؛ شهردار منطقه هم از نابینایان و ناشنوایان شاغل در شهرداری قدردانی کرد.

در این مراسم، امیر یزدی خطاب به نابینایان و ناشنوایان گفت: جای خوشبختی است که شما در کنار دیگر همکاران به کار و فعالیت مشغول هستید و توانایی های خود را در عرصه های مختلف به منصه ظهور می رسانید.

وی تأکید کرد: امید است در پرتو توجه و امکانات کافی، بیش از پیش بتوانید قابلیت های خود را شکوفا سازید و به جایگاهی که شایسته هستید، دست پیدا کنید.

ارائه خدمات رایگان مشاوره روان شناختی به صورت تلفنی و حضوری، برپایی بیش از 15کارگاه آموزشی تخصصی از جمله علل نابینایی، نحوه تعامل و ارتباط با نابینایان و پیشگیری از نابینایی، معرفی افراد شاخص نخبه نابینا و کم بینا، برپایی تور گردشگری، انتشار بیش از 20نوع محتوای آموزشی در فضای مجازی و برگزاری جشن در مرکز هوشمند نابینایان و کم بینایان محله بهارستان، از دیگر برنامه های شهرداری منطقه برای خدمات دهی به روشندلان بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "دانش آموزان نابینا به موزه رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان نابینا به موزه رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید