برترین گالری های هنر معاصر در دوبی (بخش اول)

به گزارش قالب وبلاگ ها، امارات متحده عربی و به خصوص شهر دوبی را می گردد یکی از مراکز هنری و فرهنگی خاورمیانه امروزی دانست که یک ویترین مهم برای هنرمندان منطقه به حساب می آید.

می توان شرایط نوپای فرهنگی دوبی را در مثالی به نام نمایشگاه هنر دوبی مشاهده کرد. این نمایشگاه میزبان بهترین موارد قابل ارائه به وسیله امارات است. آثار و گالری های هنرهای معاصر را به نمایش می گذارد و به همین علت نیز در زمان سفر به دبی، بازدید از آن برای هر یک از عاشقان هنر لازم است.

برترین گالری های هنر معاصر در دوبی (بخش اول)

حس و حال هنرهای معاصر در دوبی را می توان یکی از هیجان انگیزترین نمونه های موجود در دنیا دانست. این شهر میزبان گالری های جدیدی است که تمرکز آن ها بر روی آثار هنری نوآورانه و استعدادهای محلی است. درعین حال نیز هنرمندان بین المللی نیز جذب پرستیژ فرهنگی این شهر مرتفع می شوند. نمایشگاه هنر دبی بزرگ ترین نمایشگاه هنری خاورمیانه، آفریقای شمالی و جنوب آسیا به حساب می آید و علت موفقیت آن نیز این است که حس شکوفایی هنری را منعکس می نماید. این نمایشگاه میزبان پروژه ها و اجراهای سفارشی، هنرمندان، موزه داران، مراکز اقامتی، کارگروه های آموزشی است. این نمایشگاه بعلاوه رونمایی از آثار هنری برنده جایزه سالانه هنر گروه ابراج و آثار تحسین شده به وسیله منتقدان در قالب های هنری دنیای را نیز به عهده می گیرد. به منظور ارج نهادن به این نمایشگاه بزرگ، دو گالری از هیجان انگیزترین گالری های هنر معاصر در دبی که همگی در بزرگ ترین نمایشگاه هنری امارات شرکت خواهند داشت را به شما معرفی می کنیم. در ادامه با قالب وبلاگ ها همراه باشید.

گالری خط سوم (The Third Line)

این گالری به صورت ویژه ای بر روی هنر خاورمیانه تمرکز دارد. گالری خط سوم نقشی مهم در احیای حس هنر محلی در دوبی و نمایش هنر خاورمیانه در کشورهای خارجی داشته و هنرهای معاصر خاورمیانه را در سه رده محلی، منطقه ای و بین المللی عرضه می کند و یک انجمن ویژه را نیز برای هنرمندان ارائه نموده است که می توانند در آن به مصاحبه و ارائه اطلاعات درباره هنر خود دست بزنند. این گالری بعلاوه میزبان برنامه های جانبی و غیرانتفاعی زیادی است تا بتواند مقدار علاقه، توجه و ارتباطات هنری در منطقه را افزایش داده و بعلاوه ارتباطی بین فعالان هنری در سراسر خاورمیانه با خارج از این منطقه برقرار نماید. به منظور این کار نیز کتاب هایی با مشارکت هنرمندان منطقه به وسیله این گالری چاپ می شوند.

گالری تشکیل

گالری تشکیل در سال 2008 تاسیس شده و به عنوان یک عنصر باارزش به صحنه رو به رشد هنری دوبی افزوده شده است. این گالری به صورت همزمان به نمایش کارهای هنرمندان محلی و بین المللی حاضر در امارات متحده عربی و سایر کشورها می پردازد. گالری تشکیل بعلاوه بر روی پرورش ارتباط با سایر سازمان های فرهنگی و هنری دنیا تمرکز دارد و در پی ایجاد یک ارتباط و تبادل فرهنگی و ترویج مبادله فرهنگ و هنر است. این گالری دارای یک طرح عضویت برای دسترسی به استودیوی اختصاصی آنها و حمایت از رویه کاری هنرمندانی با زمینه های هنری مختلف است. به منظور انجام این کار نیز هدف این گالری ساخت یک سری منابع مستقل را برای هنرمندان و طراحانی که در امارات متحده عربی ساکن بوده و فعالیت می نمایند، است تا بتوانند در آن بر روی آثار خود کارنموده و بعلاوه هدایت و نصایح حرفه ای در این زمینه را دریافت نمایند.

منبع: الی گشت

به "برترین گالری های هنر معاصر در دوبی (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گالری های هنر معاصر در دوبی (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید