مقالات گردشگری

جنگل ارسباران کجاست؟

ارسباران یک منطقه کوهستانی و جنگلی است که به داشتن کوه های بلند مانند کوهستان کمتال با ارتفاع 3100 متر معروف است.

21 مهر 1402

اردبیل آماده همکاری با اعضای اکو برای توسعه ارتباطات گردشگری است

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، اردبیل آماده همکاری با اعضای اکو برای توسعه ارتباطات گردشگری است.

13 مهر 1402

گردشگری تاریخی در روستای کوه زر

یک دوستدار میراث فرهنگی می گوید روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش خوزستان در صورت تخصیص اعتبار برای تامین زیرساخت های بیش تر و توانمندسازی آن ها، باعث رونق مالی منطقه می شوند.

6 مهر 1402

دوره های هتلداری و گردشگری در بندرعباس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: 2 رشته هتلداری و گردشگری در هنرستان دخترانه آینده سازان و دبیرستان پسرانه پروفسور حسابی شهر بندرعباس از ابتدای مهرماه امسال آموزش داده می گردد.

24 شهریور 1402

13 اپلیکیشن Wear OS برتر؛ بهبود تجربه کاربری ساعت های هوشمند

سیستم عامل Wear OS گوگل، یکی از شناخته شده ترین پلتفرم های گجت های پوشیدنی اندرویدی است که قابلیت های بسیار زیادی را برای ردیابی سلامتی، شخصی سازی و غیره در اختیار کاربران ساعت های هوشمند مجهز به این سیستم عامل مانند ساعت های سامسونگ قرار می دهد. با این...

16 شهریور 1402

ایجاد کریدور گردشگری در شاهرود

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود از ایجاد کریدور گردشگری در بافت تاریخی شاهرود خبر داد و گفت: فاز نخست این طرح از 10 روز آینده آغاز می شود.

15 شهریور 1402

بازسازی چهرۀ هیولای سه چشم

محققان دانشگاه لستر و آزمایشگاه دیرین زیست شناسی یونان کی از فناوری اسکن پیشرفته برای بازسازی یک هیولای فسیلی استفاده کردند که نیم میلیارد سال پیش می زیسته است.

14 شهریور 1402

آبشار آب پری مازندران؛ فرشته ای در میان جنگل

زیبایی طبیعت شگفت انگیز استان مازندران بر هیچ کس پوشیده نیست، از سواحل رویایی دریای خزر گرفته تا جنگل های سرسبز و دل انگیزش. از مهم ترین مقاصد گردشگری استان مازندران می توان به آبشار های آن اشاره نمود، آبشار هایی نظیر ترا، سنگ نو، ایج و نارم. در ادامه...

7 شهریور 1402

2 بازیکن خارجی استقلال وارد تهران می شوند

باشگاه استقلال در جهت تقویت تیم و بنابر درخواست جواد نکونام با چند بازیکن خارجی وارد مذاکره شده و قرار است پس از توافقات لازم، 2 بازیکن وارد تهران گردد.

31 مرداد 1402

با شغل های مسرور جهان آشنا شوید

صبح شنبه که می گردد برای این دسته از افراد بدترین روز زندگی است. از شب قبل برنامه دارند. با ناراحتی به رختخواب می روند و با عصبانیت و خشم ساعت موبایل را تنظیم می نمایند.

27 مرداد 1402

ظرفیت گردشگری چابهار معادل 10 استان کشور است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ظرفیت گردشگری چابهار معادل 10 استان کشور است.

25 مرداد 1402

ماجرای جالب خلبانی رضا رشیدپور

رضا رشیدپور در سال 1392 عکسی را با لباس خلبانی در صفحه شخصی اش به اشتراگ گذاشت.

21 مرداد 1402

سقوط هواپیما در کانادا با 6 کشته

مهر نوشت: پلیس کانادا از کشته شدن تمامی سرنشینان یک هواپیمای کوچک در پی سقوط آن اطلاع داد.

9 مرداد 1402

سفر خوب می خواهید، این 7 روش را پیگیری کنید

سفر با دوستان در نگاه اول می تواند فرصتی استثنایی برای گذران زمان با افرادی که دوستشان داریم در مکان مورد علاقه مان باشد، اما بنابر تجربه بسیاری از ما، چنین سفر هایی ممکن است به دلخوری، ناراحتی، قهر و گاهی نفرت همسفران از یکدیگر گردد.

9 مرداد 1402

چین گورخرماهی را به فضا می فرستد!

چین میخواهد در آینده گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود بفرستد. این گونه ماهی کوچک به عنوان بخشی از تحقیقات در خصوص تعامل بین ماهی و میکروارگانیسم ها در یک زیست بوم بسته کوچک به مدار ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) چین فرستاده خواهد شد. بعلاوه، این آزمایش...

2 مرداد 1402

انتقاد از سفر رئیسی به آفریقا: حجم مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه، از هزینه سفر رئیسی کمتر بود، حتی سفر ناصرالدین شاه به فرنگ، دستاورد داشت اما...

روزنامه هم میهن با اشاره به سفر افریقایی اخیر رئیسی نوشت:کشور پهناور ایران با پشتوانه تاریخ بی نظیر خود به علاوه موقعیت ویژه جغرافیایی، سرمایه های مادی، معنوی و انسانی، استحقاق و لیاقت و شایستگی میهمانی یا میزبانی قدرت های منطقه ای و دنیای که در زمره...

28 تیر 1402

نمک صورتی هیمالیا؛ سفری جالب به معدن بزرگ نمک که از هیمالیا خیلی فاصله دارد!

در مواجهه با واژه هیمالیا، احتمالا تصویری از قله های پوشیده از برف کوه اورست و شهر های کوهستانی در هند و تبت در فکر بیشتر مردم نقش می بندد.

3 تیر 1402

جادویی ترین نقطه زمین اینجاست

اورگن ورتکس یکی از اسرارآمیزترین نقاط شناخته شده روی کره زمین است که در آن توپ به سمت بالا حرکت می نماید، جاروها بدون تکیه گاه می ایستند و ارتفاع اشیا با تغییر مکانشان عوض می گردد!

31 خرداد 1402

برگزاری دومین نشست از سری نشستهای از تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی

ایلنا/ براساس خبرهای واصله، برگزاری دومین نشست از سری نشستهای از تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی صورت می گیرد.

29 خرداد 1402

توافق 47 میلیاردی گزینه اصلی استقلال ، آبی ها در پی یک بازیکن دیگر!

استقلال باید هافبک سابق خود را فراموش کند و در پی بازیکن جدیدی برای بازی در مرکز خط میانی باشد.

29 خرداد 1402
تعداد: (290)