برترین ساندبارهای شیائومی بازار را بشناسید

به گزارش قالب وبلاگ ها، در چند سال گذشته، تلویزیون ها از جنبه های مختلفی پیشرفت نموده اند. کیفیت تصویر بهبود پیدا نموده، ابعاد آن ها بزرگ تر شده و در مقابل باریک تر شده اند. با این وجود، تنها چیزی که به صورت کامل بهبود پیدا ننموده، کیفیت صداست. یک سیستم بلندگوی داخلی هرگز قابل مقایسه با یک سیستم صوتی خارجی نیست. اما یک سیستم صوتی خارجی ممکن است برای ما هزینه زیادی داشته باشد و از طرفی آن کیفیتی که انتظار داریم را دریافت نکنیم. این جاست که ساندبارهای صوتی می درخشند. آن ها نه تنها کیفیت صدای فوق العاده ای دارند بلکه ارزان نیز هستند. این مقاله به آنالیز برترین ساندبارهای شیائومی اختصاص دارد. پس برای انتخاب یک دستگاه حرفه ای با ما همراه باشید.

برترین ساندبارهای شیائومی بازار را بشناسید

ساندبار می شیائومی (Mi Soundbar)

ساندبار شیائومی مدل Mi Soundbar یکی از محصولات نو و از برترین ساندبارهای شیائومی بوده و بسیار ارزان است.

این ساندبار دارای 8 درایو بلندگو برای تقویت صداست و حتی می تواند از طریق بلوتوث به گوشی های هوشمند متصل گردد. استفاده از این ساندبار تجربه خیلی خوبی را برای شما رقم خواهد زد. در این بخش معینات فنی ساندبار می برند Xiaomi آنالیز خواهد شد. با توجه به معینات آن این ساندبار و قیمت آن در نوع خود بی نظیر است.

جدول معینات فنی ساندبار Mi

معیناتساندبار Mi شیائومی
ابعاد 830x87x72 میلی متر
پیکربندی بلندگو2 Dome Tweeters, 2 Woofer Drivers & Passive radiators
توان28 وات
محدوده فرکانس25 هرتز تا 25000 هزتر (-10 dB)
اتصالاتورودی استریو 3.5 میلی متری، بلوتوث 4.2، ورودی فیبر نوری و ورودی صوتی کواکسیال

کیفیت صدای ساندبار Mi Xiaomi

آنچه که در خصوص برترین ساندبارهای شیائومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کیفیت صداست. در واقع وظیفه اصلی یک ساندبار تقویت صدای تلویزیون و دیگر وسایل هوشمند مانند گوشی است.

بنابراین انتظار می رود در مقایسه با دیگر تجهیزات، قابلیت تقویت صدای فوق العاده بالایی داشته باشد. اگر بخواهیم کیفیت صدای ساندبار می برند Xiaomi را آنالیز کنیم، به جدول معینات زیر می رسیم.

کیفیت صدارتبه بندی
صدای بم7
تن های میانی8
صداهای با فرکانس بالا9
دامنه8
کیفیت صدا8/10

طراحی Mi Soundbar شیائومی

ساندبار Mi با توجه به قیمت تصاعدی و به شدت بالای دستگاه های مشابه، بسیار خوب ساخته شده است.

  • نمای بیرونی آن از پلی کربنات سفید بوده و جلوی آن پارچه ای است.
  • ظاهر این ساندبار شیائومی به گونه ای است که حس و حال Google Home را به شما می دهد.
  • رنگ سفید باعث شده که این ساندبار، تمیز، مدرن و مینیمالیستی به نظر برسد. اما انتخاب یک ساندبار مشکی برای خیلی از کاربران در اولویت خواهد بود چون قاب بیشتر تلویزیون های امروزی به رنگ مشکی است.
  • این دستگاه براکت هایی در پشت برای نصب ساندبار دارد و قسمت جلویی آن نیز دارای یک توری پارچه ای است که حسی مدرن به شما القا خواهد نمود.
  • دکمه های کنترل در بالای این ساندبار شیائومی قرار گرفته و قسمت عقب نیز دارای یک کلید پاور به همراه حالت های ورودی است.

عملکرد ساندبار Mi شیائومی

شیائومی اذعان می نماید که روشن کردن ساندبار Mi تنها 30 ثانیه از وقت شما را خواهد گرفت.

  • تنها کاری که باید انجام دهید این است که این ساندبار را به یک منبع تغذیه متصل و سپس آن را روشن کنید.
  • در نهایت نیز با استفاده از اتصال اپتیکال یا اتصال بی سیم (بلوتوث) با ورودی های موجود روی دستگاه، آن را به تلویزیون متصل کنید.
  • دکمه منبع مناسب را در بالای ساندبار فشار دهید تا یک نشانگر LED کوچک هنگام تغییر ورودی های اولیه روشن گردد، این نشانگر در واقع نشان می دهد که دستگاه فعال است.
  • اگرچه Mi Soundbar یک ساب ووفر داخلی ندارد، اما بلندگوهای داخلی آن بسیار خوب هستند.
  • 2 توییتر گنبدی 20 میلی متری، 4 رادیاتور غیرفعال و 2 درایور ووفر 2.5 اینچی در این دستگاه وجود دارد.
  • در مجموع، Mi Soundbar، 8 درایور دارد که روی یکدیگر تاثیر مثبت گذاشته و کیفیت صدا را تا حد قابل توجهی بهبود می بخشند.
  • صدای خروجی از این ساندبار شیائومی، بزرگ ترین پیشرفت نسبت به ساندبارهای صوتی سنتی را دارد. پس از شنیدن صدای فوق قوی و فراگیر آن لذت ببرید.
  • در حالی که نوارهای صوتی قرار است صدا را به صورت صدای فراگیر به کل اتاق پخش نمایند، این ساندبار شیائومی فقط صدا را به صورت خطی باریک پخش می نماید. این بدان معناست که برای برترین تجربه باید مستقیما در مقابل ساندبار بنشینید.
  • یکی دیگر از اشکالات آزاردهنده این است که اگرچه می توان از طریق بلوتوث هم از این دستگاه استفاده کرد، اما این روش تجربه موسیقی خوبی ندارد.
  • در مقایسه اگر این ساندبار شیائومی را با اتصال اپتیکال بهره ببرید، صدای بهتری را در مقایسه با اتصال بلوتوثی تجربه خواهید کرد.

سیستم های صوتی خانگی را در قالب وبلاگ ها ببینید

قیمت ساندبار Xiaomi Mi

ساندبار Mi در مقایسه با ساندبارهای دیگر موجود در بازار قیمت مناسب تری دارد. البته شما می توانید ساندبارهای دیگر شیائومی را با قیمتی پایین تر نیز بخرید که در ادامه مقاله آنالیز می شوند.

ساندبار ردمی شیائومی (Redmi Soundbar)

Redmi Soundbar نیز از برترین ساندبارهای شیائومی است که می توانید برای تقویت صدای تلویزیون از آن بهره ببرید.

این دستگاه مقدار ای جمع وجور داشته و در مقابل صدایی فوق قدرتمند دارد که باعث می گردد از تجربه آکوستیک آن لذت ببرید.

این ساندبار شیائومی به رنگ مشکی مات بوده و طراحی کلاسیکی دارد و می تواند با دکوراسیون اتاق نشیمن شما مطابقت کامل پیدا کند. بیشتر تلویزیون های هوشمند امروزی به رنگ مشکی هستند، بنابراین این ساندبار می تواند برترین انتخاب برای شما باشد؛ چون با بدنه تلویزیون شما همخوانی دارد.

  • این دستگاه را می توانید از طریق بلوتوث یا با کابل به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید.
  • بعلاوه می توانید آن را به قالب وبلاگ ها متصل کنید یا زیر تلویزیون خود قرار دهید.
  • این دستگاه در بخش پایه دارای پدهایی است که لرزش را کاهش داده تا به یک تجربه صوتی باورنکردنی دست پیدا کنید.

جدول معینات فنی Redmi Soundbar

معیناتساندبار Redmi شیائومی
ابعاد 780x64x63 میلی متر
مقدار بلندگو80x45 میلی متر
وزنحدود 1.5 کیلوگرم
جنس بدنهفلز و ABS
توان30 وات
محدوده فرکانس20 هرتز تا 20000 هزتر
اتصالاتبلوتوث v5.0 و کابل AUX و SPDIF
محتوای بسته بندی ساندبار1 ساندبار ردمی، 1 کابل SPDIF، 2 عدد پیچ و یک عدد پد فوم EVA

صدای استریو ساندبار Redmi شیائومی

ساندبار ردمی شیائومی به دو بلندگو با فرکانس 30 واتی مجهز است تا صداهایی با محدوده فرکانس 80 هرتز تا 20000 هرتز با مقاومت 4 اهم را ارائه دهد.

به این ترتیب یک صدای بسیار قوی و واضح را تجربه خواهید کرد. در این بخش می توانید جدول معینات فنی ساندبار ردمی را ببینید.

طراحی ساندبار ردمی شیائومی

طراحی ساندبار ردمی شیائومی مانند بیشتر ساندبارهای موجود در بازار است. دستگاه دارای طراحی مینیمالیستی و به رنگ مشکی است و با تلویزیون هوشمند شما همخوانی خواهد داشت.

  • کل بدنه از پلاستیک مات مشکی یکپارچه ساخته شده و جالب است بدانید که این پلاستیک در مقابل سایش بسیار مقاوم بوده و اثر انگشت نیز روی آن باقی نمی ماند.
  • اما با توجه به ابعاد (780x64x63 میلی متر) و وزن حدود 1.5 کیلوگرمی، جابه جایی آن برای بعضی از افراد آسان نخواهد بود. این ساندبار برای استفاده در کنار تلویزیون های هوشمند طراحی شده تا کیفیت صدای بهتری داشته باشند، بنابراین شاید لازم نباشد خیلی هم آن را جابه جا کنید.
  • در قسمت جلوی ساندبار شیائومی مدل ردمی، یک توری فلزی وجود دارد که از 2 بلندگوی اصلی در برابر ضربه محافظت می نماید.
  • پنل جلویی از جنس آهن بوده و دارای رنگ کوره ای سیاه رنگ است که می تواند در برابر ضربه بسیار مقاوم باشد. بنابراین بلندگوهای ارزشمند این ساندبار از آسیب در امان خواهند بود.
  • کنترلرهای لمسی در سمت راست ساندبار قرار دارند و می توانید 4 کلید را ببینید که شامل کلید روشن کردن، کنترل صدا (بالا بردن صدا و کم کردن صدا) و تغییر حالت هستند.
  • در دو طرف ساندبار ردمی شیائومی دو نوار پلاستیکی براق قرار دارند که ظاهری خوب به این دستگاه داده اند.
  • این ساندبار شیائومی دارای پایه های لاستیکی است که از این دستگاه در برابر لغزش تصادفی روی سطح جلوگیری می نمایند.
  • در پنل عقب می توانید سوراخ هایی مخصوص پیچ کردن ببینید که برای نصب روی قالب وبلاگ ها هستند.

کیفیت صدا و اتصال Redmi Soundbar

  • ساندبار ردمی شیائومی دارای اتصال بی سیم بلوتوث نسخه 5.0 است؛ بنابراین علاوه بر کابل می توانید از طریق بلوتوث تلویزیون و گوشی هوشمند خود را به این دستگاه متصل کنید. انگار این دستگاه برای تماشای فیلم و سریال و گوش دادن به موسیقی طراحی شده است. کیفیت صدای آن فوق العاده بوده و تجربه ای عالی خواهید داشت.
  • علاوه بر اتصال بی سیم یا بلوتوثی، این دستگاه دارای دو اتصال سیمی اضافه نیز هست. این اتصالات شامل AUX و SPDIF هستند.
  • طبق مشاهدات معین شده که تفاوت آنچنانی میان کیفیت صدا در اتصال بلوتوثی و اتصال سیمی وجود ندارد. بنابراین بسته به احتیاج خود می توانید یکی از آن ها را امتحان کنید.
  • با وجود داشتن ساب ووفر و دام توییتر، این ساندبار دیگر احتیاجی به پورت های گران قیمت اپتیکال نخواهد داشت.
  • مهم ترین پورت در این ساندبار شیائومی، AUX است که از طریق آن می توانید با کنترل تلویزیون شیائومی، ساندبار ردمی را نیز کنترل کنید.
  • با توجه به اینکه کیفیت صدای پخش شده در حالت اتصال بلوتوثی به صورت قابل توجهی خوب است، بنابراین همانطور که اشاره شد در خصوص ساندبار ردمی، دیگر احتیاجی به استفاده از پورت های اتصال سیمی نخواهد بود.
  • در ساندبار ردمی، دو بلندگوی قوی با هسته مغناطیسی 80×45 میلی متری وجود دارند که هسته ها، از نوع سرامیکی هستند. این هسته ها دارای مقاومت 4 اهمی است. در نتیجه به یاری آن ها خروجی توان این دستگاه به 30 وات می رسد که در مقایسه با ساندبار Mi حدود 2 وات بیشتر خواهد بود. به همین علت هم با ساندبار ردمی می توانید حجم صدای بیشتری را در زمان تماشای فیلم و سریال یا گوش دادن به موسیقی تجربه کنید.
  • با تمام این تفاسیر باید گفت که کیفیت صدای ساندبار می شرایط بهتری خواهد داشت چون علاوه بر ساب ووفر، دارای دام توییتر نیز هست. شاید همین موضوع باعث شده که قیمت ساندبار می در مقایسه با ساندبار ردمی بیشتر باشد.

قیمت ساندبار ردمی شیائومی

قیمت ساندبار Redmi شیائومی حتی در مقایسه با ساندبار Mi نیز پایین تر است. با توجه به اینکه این ساندبار شیائومی در حالت اتصال بلوتوثی و با سیم کیفیت یکسانی دارد، شاید بهتر باشد آن را برای خانه مدرن خود انتخاب کنید.

این دستگاه در حال حاضر در بازار با قیمتی حدود 1 میلیون و 300 تومان به فروش می رسد که در مقایسه با ساندبار می قیمت بسیار پایین تری دارد.

سیستم های صوتی خانگی را در قالب وبلاگ ها ببینید

حرف آخر در برترین ساندبارهای شیائومی

ساندبارها دستگاه هایی هستند که کیفیت صدای تلویزیون را تقویت نموده و می توانند جایگزین دستگاه های بزرگ و گرانقیمتی شوند که در بازار موجود است. این دستگاه ها جای کمی می گیرند و حتی می توانید آن ها را زیر تلویزیون نیز قرار داده یا روی قالب وبلاگ ها نصب کنید.

شیائومی یکی از برندهایی است که ساندبارهای بسیار با کیفیتی را با قیمتی مناسب و ارزان فراوری می نماید.

در این مقاله دو تا از برترین ساندبارهای شیائومی آنالیز شدند که شامل ساندبار می و ساندبار ردمی بودند. با توجه به معینات فنی و توضیحاتی که در خصوص ویژگی ها و قابلیت های هر کدام ارائه شد، شما بین این دو دستگاه کدامیک را انتخاب می کنید؟

سوالات متداول برترین ساندبارهای شیائومی

آگهی های انواع ساندبار را در قالب وبلاگ ها ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "برترین ساندبارهای شیائومی بازار را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ساندبارهای شیائومی بازار را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید