آنالیز اسپیکر سونی SRS، XP700؛ همراه قابل اعتماد در جشن ها

به گزارش قالب وبلاگ ها، سونی در حوزه فراوری و عرضه لوازم صوتی و تصویری یکی از برترین ها و قدیمی ترین ها بوده و محصولات این شرکت پیروز ژاپنی در بازار نسبت به رقبای خود همواره حرف های بسیار بیشتری برای زدن دارند. در همین زمینه می توان به اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل SRS-XP700 این شرکت اشاره نمود که با قابلیت های بسیار خوب و کاربردی که به کاربران ارائه می دهد، نگاه ها را به خود خیره نموده و در فروشگاه آنلاین خبرنگاران فروش بسیار خوبی را تجربه می نماید. در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز اسپیکر SRS-XP700 سونی بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. خبرنگاران مگ را در این مقاله همراهی کنید.

آنالیز اسپیکر سونی SRS، XP700؛ همراه قابل اعتماد در جشن ها

مقدمه

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی مدل SRS-XP700، یک محصول بسیار بزرگ، قدرتمند و گران قیمت است و همانطور که می دانید این کلمات برای توصیف یک اسپیکر بلوتوثی معمولی استفاده نمی گردد. بنابراین با یک محصول چندان معمولی روبرو نیستید. مدل SRS-XP700 یکی از سه بلندگوی رده بالای جدیدی به شمار می رود که سونی اخیراً در کشور هند رونمایی نموده است.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی مدل srs-XP700

مشاهده کالا

مشخصات فنی اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی SRS-XP700 در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی SRS-XP700 ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این محصول داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام محصولاسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی SRS-XP700
وزن و ابعاد 16.9 کیلوگرم - 720 × 375 × 325 میلی متر
نوع اتصالبی سیم و باسیم
تعداد اجزای اسپیکر5 قطعه
قطر بلندگو170 میلی متر
اقلام همراه بلندگودفترچه راهنما
حساسیت80 دسی بل
ابعاد ساب ووفر17 سانتی متر
حداکثر برد اسپیکر10 متر
نسخه بلوتوثورژن 5.0
امکانات اسپیکرباتری
مدت زمان پخش 25 ساعت
مدت زمان شارژ شدن دستگاه2.5 ساعت
شرایط میکروفوندارد
سایر مشخصاتپورت ها: USB / AUX / بلوتوث / جک 6.5 میلی متری - قابلیت اتصال هم زمان به چند دستگاه را دارد. - قابلیت اتصال به اسپیکرهای دیگر را دارد.
ظرفیت باتری15600 میلی آمپر ساعت
ویژگی خاصمقاومت در برابر آب
اتصالاتورودی صدا
توان خروجی کلی 245 وات
فرکانس پاسخ گویی20 تا 50 هرتز
تعداد اجزاء ساب ووفر 2 عدد
توان کار ماهانه 8000 برگ
سایر قابلیت هاقابلیت اتصال به دو دستگاه به صورت همزمان / توان خروجی 245 وات / دارای گواهی نامه IPX4/ پنل کاربری مقاوم در برابر باران و آب / کنترل نور و صدا به وسیله نرم افزار music center / قابلیت پخش تا 25 ساعت / شارژ ده دقیقه ای اسپیکر، می تواند به مدت 3 ساعت دوام بیاورد.

طراحی و کیفیت ساخت

اولین نکته ای که در خصوص اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی SRS-XP700 باید بدانید این است که این محصول مقدار و ابعاد بسیار بزرگی دارد و به راحتی نمی توانید آن را از دید دیگر افراد مخفی کنید. اگر با دقت به این قضیه نگاه کنیم، در می یابیم که این موضوع کاملاً طبیعی است، چراکه این محصول به هدف استفاده در مراسم ها و جشن های مختلف فراوری و عرضه بازار شده و شاید خیلی برای استفاده های شخصی مناسب نباشد. ساده ترین راه برای توصیف طراحی ظاهری اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی SRS-XP700 این است که آن را به طراحی یک سطل زباله نسبت دهیم.

این اسپیکر قدرتمند 2 دسته فلزی و ریلی دارد که در بخش بالایی و پایینی دستگاه تعبیه شده و بلند کردن آن با یک دست برای همه افراد امکان پذیر نیست، چراکه این محصول حدود 16.9 کیلوگرم وزن دارد. بنابراین توصیه می گردد که برای بلند کردن این محصول از هر دو دست خود بهره ببرید تا آسیبی به مهره های کمر شما وارد نگردد. برای مقایسه باید اشاره کنیم که اسپیکر Partybox 310 برند JBL وزن بیشتری نسبت به این اسپیکر دارد و سنگینی وزن آن به 20 کیلوگرم می رسد. اما طراحی چمدان مانند با دسته تلسکوپی و چرخ های واقعی این محصول موجب شده تا کاربران مسئله ای بابت حمل ونقل آن نداشته باشند.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی SRS-XP700، تطبیق پذیری بسیار زیادی با محیط اطراف خود دارد و مجهز به ضربه گیرهایی در بخش پایینی و بعلاوه در کناره ها است تا بتوانید آن را به صورت عمودی یا افقی مانند اسپیکر BoomBox برند JBL روی سطوح مختلف قرار دهید. جالب اینجاست که قرار دادن این محصول در هر جهتی هیچ مسئله ای در پخش و کاهش کیفیت صدای فراوری شده برای کاربران ایجاد نمی نماید و این موضوع از این جهت نیز حائز اهمیت است. سونی در ساخت این محصول توجه بسیار زیادی به جزئیات نموده و طراحی آن جذابیت های خاص خود را دارد.

دکمه های کنترل نماینده این اسپیکر همه روی یک پنل در بخش بالایی دستگاه قرار دارند (هنگامی که بلندگو در حالت افقی قرار می گیرد، دکمه ها به بخش کناری منتقل می شوند). سونی علاوه بر دکمه پاور، اتصال بلوتوث (نسخه 5.0)، پخش/مکث و افزایش/کاهش صدا، دکمه ای را نیز برای تنظیم بیس صدا مستقیماً از خود پنل قرار داده است. پورت های ورودی این اسپیکر همه در قسمت پشتی این دستگاه قرار دارند و یک دریچه نیز از آن ها محافظت می نماید. در این محصول، سونی طیف گسترده ای از پورت ها را قرار داده که از جمله آن ها می توان به دو پورت USB-A برای اتصال / پخش و یا شارژ گوشی های هوشمند، دو ورودی میکروفون 1/4 اینچی با دکمه های مخصوص صدا که یکی از آن ها می تواند برای وصل کردن گیتار (تبدیل اسپیکر به آمپلی فایر) استفاده گردد، یک جک 3.5 میلی متری صدا و سوکت برق اشاره نمود.

درست بالای این پنل، سه دکمه در یک ردیف قرار گرفته اند. یکی از آن ها که Party Connect نام دارد، به شما این امکان را می دهد تا چندین بلندگوی سونی را به یک دیگر متصل کنید. دکمه دیگر برای مراقبت از باتری این دستگاه کاربرد دارد. سومین دکمه نیز برای روشن / خاموش کردن و بعلاوه تنظیم نور LED این اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرد. اسپیکر بلوتوثی سونی SRS-XP700، دو نوار LED یکی در بخش بالایی و دیگری در قسمت پایینی دستگاه دارد. این نوارها هنگام پخش موسیقی و استفاده از اسپیکر، پایکوبی نور بسیار جذابی را به کاربران ارائه می دهند.

سونی با استفاده از اپلیکیشنی که برای این اسپیکر در نظر گرفته، به کاربران امکان می دهد تا قابلیت پایکوبی نور این محصول را به طور کامل شخصی سازی نمایند. از این محصول می توان در استفاده های روزمره نیز بهره برد. این محصول از گواهی ضد آب IPX4 نیز بهره می برد که صرفا در برابر پاشش آب مقاومت دارد و برای استفاده در محیط های مرطوب و خیس چندان کاربردی نخواهد بود.

عملکرد

اگرچه سونی در این محصول از سخت افزارهای بسیار قدرتمندی استفاده نموده، اما بیش از آن، مهندسی دقیق و بسیار حساب شده این اسپیکر است که آن را به یک محصول باکیفیت مبدل نموده است. اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی SRS-XP700 از دو ووفر 6.6 اینچی و سه توییتر 2.3 اینچی بهره می برد. از سه توییتر تعبیه شده در این محصول، تنها دو عدد از آن ها بسته به نحوه قرارگیری بلندگو کار می نمایند. بعلاوه یک توییتر 1.9 اینچی در بخش عقبی این محصول وجود دارد و تنها زمانی فعال می گردد که بلندگو در جهت عمودی قرار گیرد. این محصول به طور کاملاً واقعی یک صدای فراگیر را به شما ارائه می دهد.

ووفرها نیز برای بلندگوهایی مانند این کمی غیرمتعارف هستند. آن ها یک دیافراگم غیردایره ای شکل دارند، بنابراین می توانند هوای بیشتری را نسبت به یک درایور دایره ای شکل در همان فضا از خود عبور دهند. همین موضوع نیز موجب شده تا کاربران حس آکوستیک بهتری از این اسپیکر دریافت نمایند. خوشبختانه سونی سال ها تجربه در ساخت اسپیکرهای باکیفیت داشته و بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که صداها را با برترین کیفیت ممکن دریافت خواهید کرد. اگرچه این محصول به واسطه صدای باکیفیتی که فراوری می نماید، انرژی زیادی نیز از باتری می گیرد، اما کیفیت صدای آن در هر دو حالت استفاده از باتری و یا برق شهری به عنوان منبع انرژی، کاملاً یکسان است. با این حال توصیه شده که هر زمان می توانید برای استفاده، آن را به برق وصل کنید.

امضای صوتی سونی در محصولات مختلف نشان داده که این شرکت به فرکانس های صوتی پایین بیش از فرکانس های صوتی میانه و بالا اهمیت می دهد. اما به طرز عجیبی این موضوع در خصوص این محصول به هیچ عنوان صدق نمی نماید. محصولات رده بالای سونی ممکن است حجم صدای زیاد را با باس عمیق و قوی فراوری نمایند، اما SRS-XP700 در هر سه فرکانس بالا، میانه و پایین عملکرد بسیار خوبی دارد و شاید یکی از متعادل ترین و رضایت بخش ترین خروجی های ژانر آگنوستیک را بین محصولات مختلف به کاربران ارائه می دهد. در حجم صدای بسیار بالا نیز حتی ذره ای اعوجاج شنیده نمی گردد. البته قدرت این محصول به حدی است که نیازی به رسیدن به حجم صدای بالا پیدا نخواهید کرد.

موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است برخلاف بسیاری از بلندگوهای سونی، SRS-XP700 صدای بیسی را که احتمالاً از بلندگوهای رده بالا انتظار دارید، ارائه نمی دهد. البته یک گزینه مگاباس برای تقویت صدا در این محصول وجود دارد و به طرز شگفت انگیزی نیز خوب کار می نماید، اما باز هم در این زمینه گزینه های بهتری مانند اسپیکر Partybox 310 برند JBL وجود دارد. یکی دیگر از قابلیت های مثبت این محصول، عمر باتری آن است که می تواند با یک بار شارژ تا 25 ساعت روشن بماند و کاربران را در جشن ها و مراسم هایشان همراهی کند. این اسپیکر سونی بعلاوه با کابل اختصاصی سریع تر شارژ می گردد و با 10 دقیقه شارژ، می توانید تا حداکثر سه ساعت از آن بهره ببرید.

آیا خرید اسپیکر سونی SRS-XP700 منطقی است؟

اگر در پی خرید یک اسپیکر بلوتوثی قابل حمل فوق العاده باکیفیت و قدرتمند برای استفاده در جشن ها و مراسم ها هستید، اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی SRS-XP700 یکی از برترین گزینه های ممکن برای شما به شمار میرود. کیفیت صدای عالی، شارژدهی بسیار خوب، ضد آب بودن و داشتن طیف گستره ای از پورت ها ارزش خرید این محصول سونی را بسیار بالا برده اند.

مزایای خرید اسپیکر سونی SRS-XP700

  • کیفیت صدای عالی
  • بیس قوی
  • پشتیبانی از ورودی میکروفون و گیتار
  • ضد آب
  • قابلیت شخصی سازی نورپردازی
  • شارژدهی بسیار طولانی

معایب خرید اسپیکر سونی SRS-XP700

  • مقدار بسیار بزرگ و سنگین
  • نداشتن چرخ برای حرکت

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و آنالیز یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین اسپیکرهای موجود در فروشگاه قالب وبلاگ ها یعنی سونی مدل SRS-XP700 پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم.

آیا شما هم خرید این اسپیکر سونی را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این محصول در بازار هست؟ بی صبرانه منتظر خواندن تجربیات شما در این رابطه هستیم.

منبع: FinancialExpress

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی مدل srs-XP700

مشاهده کالا

سوالات متداول

آیا اسپیکر SRS-XP700 سونی ضد آب است؟

بله. این محصول گواهی IPX4 دارد و در برابر پاشش آب از خود مقاومت نشان می دهد.

آیا اسپیکر SRS-XP700 سونی قابلیت اتصال به برق را دارد؟

بله. اسپیکر SRS-XP700 سونی هم با باتری قابل شارژش قابل استفاده است و هم به صورت مستقیم قابلیت اتصال به برق را نیز دارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز اسپیکر سونی SRS، XP700؛ همراه قابل اعتماد در جشن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز اسپیکر سونی SRS، XP700؛ همراه قابل اعتماد در جشن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید