انتقاد از سفر رئیسی به آفریقا: حجم مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه، از هزینه سفر رئیسی کمتر بود، حتی سفر ناصرالدین شاه به فرنگ، دستاورد داشت اما...

به گزارش قالب وبلاگ ها، روزنامه هم میهن با اشاره به سفر افریقایی اخیر رئیسی نوشت:کشور پهناور ایران با پشتوانه تاریخ بی نظیر خود به علاوه موقعیت ویژه جغرافیایی، سرمایه های مادی، معنوی و انسانی، استحقاق و لیاقت و شایستگی میهمانی یا میزبانی قدرت های منطقه ای و دنیای که در زمره بازیگران سیاسی، مالی، صنعتی، تکنولوژیکی و... هستند را دارد، نه اینکه از این همه کشورهای مقتدر منطقه ای بریده و تنها به دامن کشورهای ورشکسته و عقب مانده دنیا ازجمله ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه، کنیا، زیمبابوه، اوگاندا و... پناه ببریم.

انتقاد از سفر رئیسی به آفریقا: حجم مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه، از هزینه سفر رئیسی کمتر بود، حتی سفر ناصرالدین شاه به فرنگ، دستاورد داشت اما...

این امر نشان از انزوا، سیکل معیوب و در نهایت ظلم به کشور باعظمتی مثل ایران است. نگاهی به بعضی شاخصه های کشورهایی که اخیراً میزبان سید ابراهیم رئیسی بودند این واقعیت تلخ را به اثبات می رساند و کام هر ایرانی را تلخ می نماید.

اوگاندا کشوری است با حدود 46میلیون جمعیت با مجموع تجارت خارجی حدود 12میلیارد دلار که 4میلیارد دلار آن را صادرات و 8میلیارد دلار را واردات تشکیل می دهد. درباره جایگاه بین المللی اوگاندا همین بس که تنها 22سفارت در کشورهای دنیا دارد و میزبان 41سفارت خارجی از حدود 200کشور دنیا است .

کنیا کشوری است با جمعیت 53میلیون نفر و تجارت خارجی حدود 21میلیارد دلار که حدود 15میلیارد دلار آن را واردات و 6میلیارد دلار آن را صادرات تشکیل می دهد. کنیا دارای 56سفارت در کشورهای دنیا و میزبان 93سفارت خارجی است .

زیمبابوه نیز کشوری است با جمعیت 16میلیونی که حدود 13میلیارد تجارت خارجی دارد که 6میلیارد دلار صادرات و حدود 7میلیارد دلار واردات است. در مرکز زیمبابوه 42سفارت خارجی حضور دارند و این کشور نیز 51سفارت در دنیا دارد .

اندازه تجارت این کشورها بیانگر جایگاه سیاسی و مالی آنهاست و در حوزه صنعت و تکنولوژی نیز تکلیف شان تعیین است.درخبرها از اندازه حجم یک میلیون دلاری صادرات ایران به زیمبابوه گزارش شده است. درحالی که مطمئناً هزینه سفر ابراهیم رئیسی بیش از این اندازه است. به نظر می رسد دستاورد فنی و تکنولوژیک این سفر حتی از سفر ناصرالدین شاه به فرنگ کمتر باشد. به یاد داشته باشیم که در یکی از سفرهای ناصرالدین شاه دوربین عکاسی که پدیده ای تازه بود، وارد ایران شد، درحالی که در این سفر تنها هزینه و تعهدات بی نتیجه بر ایران تحمیل شد.

23302

منبع: خبرآنلاین

به "انتقاد از سفر رئیسی به آفریقا: حجم مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه، از هزینه سفر رئیسی کمتر بود، حتی سفر ناصرالدین شاه به فرنگ، دستاورد داشت اما..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از سفر رئیسی به آفریقا: حجم مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه، از هزینه سفر رئیسی کمتر بود، حتی سفر ناصرالدین شاه به فرنگ، دستاورد داشت اما..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید