9 نکته درباره کتوپروفن

به گزارش قالب وبلاگ ها، کتوپروفن یک داروی ضد التهابی غیراستروییدی رایج است. از این دارو برای تسکین درد و کاهش التهاب آرتریت روماتویید و استیوآرتریت (آرتروز) در بالغین استفاده می گردد. موارد دیگر مصرف این دارو عبارت اند از: سردردهای عروقی (مثل میگرن) ، مسائل قاعدگی ، حملات حاد نقرس و دیگر مسائل التهابی غیرروماتیسمی.

9 نکته درباره کتوپروفن

9 نکته درباره کتوپروفن

نویسنده:دکتر هومن خلیقی

کتوپروفن یک داروی ضد التهابی غیراستروییدی رایج است. از این دارو برای تسکین درد و کاهش التهاب آرتریت روماتویید و استیوآرتریت (آرتروز) در بالغین استفاده می گردد.

موارد دیگر مصرف این دارو عبارت اند از: سردردهای عروقی (مثل میگرن) ، مسائل قاعدگی ، حملات حاد نقرس و دیگر مسائل التهابی غیرروماتیسمی.

قرص های کتوپروفن را باید همراه غذا با یک لیوان پر از آب خورد. تا 15 تا 30 دقیقه پس از مصرف دارو نباید دراز کشید چرا که ممکن است به بیمار آسیب بزند. قرص های طولانی رهش را باید یکجا بلعید و خرد کردن، شکستن، یا جویدن آنها ممنوع است.

اگر روزی یک بار کتوپروفن مصرف می کنید و یک نوبت را فراموش نموده اید، اگر بیش از ? ساعت تا نوبت بعدی به جای مانده است، نوبت فراموش شده را مصرف کنید. در غیر این صورت آن را رها نموده و به برنامه دارویی منظم تان بازگردید. اگر بیش از یک نوبت در روز کتوپروفن می خورید، به محضی که نوبت فراموش شده را به یاد آوردید آن را مصرف کنید، مگر اینکه تقریباً موقع نوبت بعدی رسیده باشد. میزان دارو را دو برابر نکنید.

در صورت وجود هریک از موارد زیر پیش از مصرف کتوپروفن، پزشکتان را آگاه سازید: حساسیت به آسپرین یا دیگر داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی، بارداری یا شیردهی، مصرف داروهای دیگر، به ویژه دیگر داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی، (مثل ناپروکسن، آسپیرین)، ضدانعقادها (رقیق کننده های خون، مثل وارفارین)، آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد سرطان، تریامترن یا داروی ضد تشنج، سابقه یا ابتلا به پولیپ های بینی مرتبط با آسم زخم یا التهاب دستگاه گوارش هموفیلی یا دیگر مسائل خون ریزی دهنده نارسایی مغز استخوان زخم های دهانی پرفشاری خون یا بیماری های کبدی یا کلیوی.

پیش از هر نوع عمل جراحی یا کارهای دندانپزشکی سایر پزشکان را از اینکه کتوپروفن مصرف می کنید آگاه سازید.

اگر دچار خشکی دهان شدید با جویدن آدامس یا مکیدن آب نبات یا نوشیدن چند جرعه آب آن را تسکین دهید.

اگر حساسیت به نور مشکل ساز شده است از آفتاب مستقیم ساعت ?? صبح تا ? بعدازظهر اجتناب کنید و از لوسیون های ضدآفتاب با قدرت محافظتی (اس پی اف) حداقل ?? برای منطقه ها در معرض آفتاب بهره ببرید.

تا پیش از معین شدن پاسخ بدنتان به دارو رانندگی کنید یا در فعالیت های خطرناک شرکت کنید. این دارو در بعضی موجب گیجی، سرگیجه یا خواب آلودگی می گردد.

منبع:http://salamat.com

منبع: راسخون

به "9 نکته درباره کتوپروفن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 نکته درباره کتوپروفن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید