چند ساعت خواب در شبانه روز ضروری است؟

به گزارش قالب وبلاگ ها، ریحانه حیدری، گفت: موجودات زنده برای اینکه ساختار مغز و بدن بعد از فعالیت های روزانه بتواند دوباره احیا گردد، احتیاج دارد که استراحت کند.

چند ساعت خواب در شبانه روز ضروری است؟

به گزارش مهر، وی با عنوان این مطلب که خواب یک راه حل فیزیولوژیک است که برای بدن و مغز ما طراحی شده است، اضافه کرد: هر انسانی احتیاج دارد که حدود 7 ساعت به طور میانه در شبانه روز بخوابد که این اندازه خواب، بر اساس ژنتیک و شرایط هر فرد، ممکن است متفاوت باشد.

حیدری در مورد بروز اختلالات تنفسی به هنگام خواب، گفت: اختلالات تنفسی حین خواب، همان خروپف است که هر چه سن افراد بالاتر می رود و وزن افراد بیشتر می گردد، افزایش می یابد.

این فلوشیپ اختلالات خواب ادامه داد: آقایانی که دور گردن بزرگ تری دارند و کسانی که شُلی داخل حلق آن ها زیاد است، و یا هر گونه انسداد آناتومی که داخل راه هوای فوقانی آن ها است؛ اعم از گرفتگی بینی و پولیپ، یا بزرگی لوزه ها یا بزرگی زبان کوچک یا زبان بزرگ، می تواند منجر به اختلال تنفسی حین خواب گردد که باید کاملاً درمان گردد.

حیدری درباره علامت های اختلال حین خواب، گفت: خروپف، خواب آلودگی و خستگی روزانه، قطع تنفس حین خواب و بعلاوه، فشارخون یا دیابت نوع 2 در فردی که سابقه این مسائل را در خانواده نداشته یا شدید نبوده، می تواند علائم اختلالات خواب تلقی گردد.

منبع: فرارو

به "چند ساعت خواب در شبانه روز ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ساعت خواب در شبانه روز ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید