معرفی برترین گوشی های بازار از 12 تا 15 میلیون تومانبرترین گوشی های بازار بین 12 تا 15 میلیون

به گزارش قالب وبلاگ ها، اگر در پی برترین گوشی در بازه قیمتی 12 تا 15 میلیون تومان هستید در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 9 مدل محبوب و باکیفیت آشنا کنیم.

معرفی برترین گوشی های بازار از 12 تا 15 میلیون تومانبرترین گوشی های بازار بین 12 تا 15 میلیون

برترین گوشی های بازار بین 12 تا 15 میلیون

1. گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A34 5G

نخستین محصول فهرست برترین گوشی ها بین 12 تا 15 میلیون تومان، گلکسی A34 است. آنچه که باعث شده گلکسی A34 را فهرست برترین گوشی از 12 تا 15 میلیون داشته باشیم، تجهیز آن به پردازنده فوق العاده کم مصرف دایمنسیتی 1080 است که می تواند عملکرد خوب خود را در طول فشار سنگین به شکل کم نظیری حفظ کند تا کاربر دچار لگ و کندی گاه و بیگاه نباشد. بعلاوه آپدیت نرم افزاری 4 ساله و امکانات و قابلیت های کم نظیر را هم نباید از قلم انداخت.

این گوشی از نمایشگری 6.6 اینچی بهره می برد که از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. بدین ترتیب گشت و گذار در بین منوهای مختلف آن کار لذت بخشی خواهد بود. سامسونگ برای این گوشی از دوربین 48 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال استفاده نموده که عملکرد بسیار خوبی در شرایط نوری مختلف دارد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با طول عمر بسیار بالا، امکان فیلم برداری در وضوح 4K، طراحی زیبا و چشم نواز با پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP67، خوانایی بالای صفحه زیر نور خورشید و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله، از جمله قابلیت های مجذوب نمایندهی است که سبب شده گلکسی A34 اگرچه برترین گوشی بین 12 تا 15 میلیون تومان نیست اما یک انتخاب بسیار ایدئال باشد.

2. گوشی موبایل شیائومی مدل پوکو F4

می رسیم به پوکو F4؛ محصولی بسیار قدرتمند از شرکت محبوب پوکو که قیمت مناسب و سخت افزار بسیار قدرتمند سبب شده تا در فهرست برترین گوشی بین 15 تا 15 میلیون تومان ما جای بگیرد. شیائومی برای این محصول یک نمایشگر 6.67 اینچی نسبتا بزرگ را از نوع AMOLED در نظر گرفته که رفرش ریت آن به 120 هرتز می رسد. آنقدر حواشی اطراف این نمایشگر کم است که 86.6٪ پنل جلو را به خود اختصاص داده تا کاربر فضای کار زیادی داشته باشد.

پوکو F4 از پردازنده اسنپدراگون 870 به عنوان قلب تپنده قدرت می گیرد که اگرچه قدیمی است اما پردازنده قابلی به شمار میرود و می تواند احتیاج کاربران را به برترین شکل ممکن رفع کند. در کنار این پردازنده قدرتمند از 6/8/12 گیگابایت حافظه رم هم استفاده شده تا بدین ترتیب کاربران دیگر نگران انجام چندین کار به صورت همزمان نباشند.

دوربین اصلی این گوشی سنسوری به بزرگی 64 مگاپیکسل دارد که از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی نموده و می تواند در وضوح 4K، با سرعت 30/60 فریم فیلم برداری کند. اگرچه در این وضوح، لرزشگیر اپتیکال از مدار خارج می گردد ولی باز هم کیفیت ویدیوها عالی است.

بلندگوی استریوی قدرتمند، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژر بسیار سریع 67 واتی که قادر است گوشی را در مدت کمتر از 40 دقیقه شارژ کند، کیفیت ساخت عالی و امکانات متعدد نرم افزاری سبب شده تا پوکو F4 در فهرست برترین گوشی تا 15 میلیون تومان باشد.

3. گوشی موبایل شیائومی مدل پوکو X5 پرو 5G

می رسیم به یکی از برترین گوشی ها از 12 تا 15 میلیون یعنی X5 پرو 5G. اگرچه نبود اندروید 13 به صورت پیش فرض ضعف محسوب می گردد اما به لطف یک سری از قابلیت های مجذوب نماینده و امکانات خوب، شاهد حضور آن در فهرست برترین گوشی تا 15 میلیون تومان هستیم. پوکو X5 پرو یک گوشی 6.67 اینچی است که از رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد.

قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 778G است که 6 نانومتری بوده و هسته های آن متشکل از 4 هسته Cortex-A78 و 4 هسته Cortex-A55 با ترتیب 1 + 3 + 4 در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این گوشی آدرنو 642 را به عنوان پردازشگر گرافیکی خود می بیند که قادر است بازی های روز را با سرعت خوبی اجرا کند. این گوشی از 6/8 گیگابایت رم هم بهره می برد که اگرچه بر پایه استانداردهای حافظه رم نیستند اما سرعت خوبی دارند.

دوربین این گوشی 108 مگاپیکسلی با امکان پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک است. بنابراین خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست. این دوربین قادر است در وضوح 4K، با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. پوکو برای این محصول از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که قادر است گوشی را از صبح تا شب روشن نگه واتی دارد. در صورت اتمام شارژ هم یک شارژر 67 واتی درون بسته بندی واقع شده است که با استفاده از آن ، می توانید محصول خود را در مدت کمتر از 50 دقیقه شارژ کنید.

4. گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس

ردمی نوت 11 و مدل های مختلف آن در سال 2021 راهی بازار شدند؛ یعنی اکنون 2 سال است که این گوشی ها در بازار در دسترس قرار دارند اما همچنان مدل پرو پلاس یکی از پرفروش ترین ها در جمع گوشی های ردمی به شمار میرود.

این گوشی اگرچه یک میان رده است، اما شیائومی در ساخت پنل پشتی آن از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده نموده تا حس و حال پرچم دار را از آن دریافت کنید. نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی و از نوع Super AMOLED با رفرش ریت 120 هرتزی است که وقتی آن را با پردازنده خوب دایمنسیتی 920 ادغام کنیم، یعنی شما در انجام کارهای مختلف (و نه خیلی سنگین)، عملکرد بدون نقصی را از این گوشی شاهد خواهید بود.

ردمی برای این محصول از سه دوربین استفاده نموده که لنز اصلی، سنسوری به بزرگی 108 مگاپیکسل دارد و قادر است فیلم های 4K ضبط کند. دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسلی است و می تواند در وضوح 1080P، تا 60 فریم بر ثانیه ویدیو بگیرد که این قابلیت در بسیاری از میان رده های شیائومی در دسترس نیست. ظرفیت باتری این گوشی شاید خیلی نباشد (4500 میلی آمپر ساعت) اما به لطف شارژر 120 واتی که درون جعبه هم واقع شده است، می توانید در کمتر از 20 دقیقه، گوشی را دوباره برای استفاده آماده کنید. یعنی فاصله بین خالی شدن تا پر شدن شارژ گوشی، فقط نوشیدن یک چای یا قهوه خواهد بود.

5. گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A54 5G

گلکسی A54 اخیرا راهی بازار شده و توانایی بسیار بالایی در انجام کارهای مختلف دارد. نخست باید بگوییم به علت بهره مندی از اگزینوس 1380 به عنوان قلب تپنده، باید انتظار داشته باشید گلکسی A54 بتواند فعالیت هایی نظیر کار با اپلیکیشن، عکاسی و فیلم برداری، تماشای فیلم و سریال و… را به مراتب بهتر از بازی کردن انجام دهد. اما در بازی هم عملکرد خوب و رضایت بخشی دارد. در نتیجه در راهنمای خرید گوشی تا 15 میلیون تومان جای می گیرد.

این گوشی از ترکیب پلاستیک (فریم) و شیشه (پنل پشتی) ساخته شده و با بهره مندی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67، می تواند در برابر آب تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه مقاومت کند. A54 نمایشگری با وضوح +FHD، مقدار 6.4 اینچی و رفرش ریت 120 هرتزی دارد تا وقتی با گوشی کار می کنید، از نرمی و روان بودن رابط کاربری آن لذت ببرید. با پشتیبانی نرم افزاری استثنائی سامسونگ (4 سال آپدیت اندروید)، عملا تا مدت ها از دریافت قابلیت های نو خیالتان آسوده خواهد بود.

این گوشی از پردازنده اگزینوس 1380 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که به لطف 4 هسته Cortex-A78، قادر است شما را در انجام کارهای سنگین، همراهی کند. وجود 6/8 گیگابایت حافظه رم آن هم از نوع UFS 3.1 هم سبب شده گوشی به مرور زمان، کمتر کند گردد و همواره سرعت خوب خود را حفظ کند. گلکسی A54 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بهره می برد و می تواند ویدیوهای 4K ضبط کند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی هم چنین توانایی دارد. دوربین های A54 در تمام شرایط نوری عملکرد خوبی خواهند داشت تا بتوانید لحظات زیبای زندگی خود را با کیفیت بالایی ثبت و ضبط کنید.

A54 در مقایسه با تمام گوشی های خوب این فهرست، یک ضعف بزرگ دارد که آن هم در دسترس نبودن شارژر در بسته بندی است. شما باید برای خرید شارژر 25 واتی این گوشی به صورت مجزا هزینه کنید. این شارژر سرعت بسیار خوبی دارد و در مدت زمان کمتر از 90 دقیقه قادر است گوشی را شارژ کند. گلکسی A54 در زمینه نگهداری شارژ هم یکی از برترین گوشی های بازار به شمار میرود.

6. گوشی موبایل شیائومی مدل ردمی نوت 12 پرو 5G

اگر در پی یک گوشی خوب از برند ردمی هستید که بتواند با گلکسی A34 رقابت کند، ردمی نوت 12 پرو می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. اگرچه این گوشی استاندارد ضد آب IP53 دارد و نه IP67 ولی از پنل پشتی شیشه ای بهره می برد و بسیار زیباست. نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی، حواشی بسیار کمی دارد که همین موضوع سبب شده گوشی از نمای جلو واقعا زیبا به نظر برسد.

این گوشی از پردازنده دایمنسیتی 1080 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که در بالا به شرح آن پرداخته ایم. این پردازنده برای انجام کارهای سنگین مناسب است اما نمی توانید انتظار داشته باشید بازی های روز را با برترین گرافیک برایتان اجرا کند. در کنار این پردازنده از 6/8/12 گیگابایت رم هم استفاده شده تا مولتی تسکینگ برای شما هیچ کار سنگینی به حساب نیاید.

شیائومی برای این گوشی از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده نموده که از لرزشگیر اپتیکال هم پشتیبانی می نماید و قادر است در شرایط نوری مختلف، تصاویر بسیار خوبی ثبت کند. این دوربین قادر است در وضوح 4K هم فیلم برداری کند تا شما با کیفیتی مثال زدنی بتوانید به ضبط ویدیو بپردازید. البته دوربین سلفی این گوشی نمی تواند در وضوح 4K فیلم برداری کند (برخلاف گوشی های سامسونگ) اما امکان ضبط ویدیو در وضوح FHD با سرعت 60 فریم را به شما می دهد.

ردمی نوت 12 پرو از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که می توانید در صورت احتیاج با شارژر 67 واتی سریعی که درون جعبه هم در دسترس واقع شده است آن را شارژ کنید. شارژری که برای شارژ این باتری پرظرفیت، کمتر از 1 ساعت زمان احتیاج دارد.

7. گوشی موبایل آنر مدل X9a

اگر به گوشی های آنر که حال و هوای کار با گوشی های هواوی را تداعی می نمایند علاقه مند هستید، در فهرست برترین گوشی تا 15 میلیون تومان، فقط آمر X9a می تواند انتخاب ایدئالی باشد. محصولی که نمایشگری 6.67 اینچی با وضوح +FHD و رفرش ریت 120 هرتزی دارد. اما آنچه که باعث شده توجهمان به این محصول جلب گردد، حواشی بسیار کم اطراف نمایشگر آن است به گونه ای که هیچ گوشی در این فهرست در این زمینه به خوبی X9a نیست.

حواشی اطراف نمایشگر نماینده آنر آنقدر کم است که نسبت پنل به بدنه به عدد خود 89.9٪ می رسد. این یعنی وقتی گوشی را در دست می گیرید، اصلا حواشی آن به چشم نخواهد آمد. این محصول از اندروید 12 و رابط Magic UI 6.1 به عنوان سیستم عامل و رابط کاربری پیش فرض بهره می برد که کار کردن با آن، کاملا شما را به یاد کار کردن با گوشی های هواوی می اندازد. از لحاظ امکانات و قابلیت ها هم خیالتان آسوده باشد؛ آنر به تمام چیزی که یک کاربر معمولی به آن احتیاج دارد فکر نموده و در گوشی مجذوب نماینده خود اضافه نموده است.

این محصول از اسنپدراگون 695 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که در حد و مقدار های دایمنسیتی 1080 است و می تواند در انجام کارهای نیمه سنگین هم کاربران را همراهی کند. این گوشی از دوربین 64 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی بهره می برد که از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی نمی نماید اما کیفیت بسیار خوبی دارد. آنر X9a تنها گوشی این فهرست است که دوربین اصلی آن قادر نیست با کیفیتی بیشتر از 1080P@30 فیلم برداری کند.

نقطه قوت اصلی آنر X9a، باتری 5100 میلی آمپر ساعتی آن است که دوام بسیار زیادی داشته و می تواند به راحتی تا یک روز شما را همراهی کند. در صورت اتمام شارژ هم یک شارژر 40 واتی سریع در اختیارتان واقع شده است که می توانید با سرعت بسیار خوبی آن را شارژ کنید (73 دقیقه).

8. گوشی موبایل شیائومی مدل 12 لایت

شیائومی 12 لایت برای کسانی طراحی شده که عاشق گوشی های کوچک، سبک، خوش دست و زیبا هستند. محصولی با نمایشگر 6.55 اینچی اما با ارتفاع تنها 159.3 و ضخامت کم نظیر 7.3 میلی متر. همین موضوع سبب شده وزن آن به 173 گرم برسد که این یعنی وقتی گوشی را در دست می گیرید، عملا چیزی حس نخواهید کرد. خصوصا اینکه آنقدر خوش دست و زیبا هست که اصلا دلتان نمی خواهد آن را روی زمین بگذارید.

شیائومی برای ساخت پنل پشتی این محصول از شیشه استفاده نموده ولی فریم پلاستیکی است. نمایشگر 120 هرتزی این محصول 88.2٪ پنل جلو را به خود اختصاص داده تا بدین ترتیب زیبایی گوشی دوچندان گردد چون حواشی بسیار کمی اطراف آن وجود دارد.

اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 با قابلیت ها و امکانات نرم افزاری فراوان، اجازه نمی دهند شما از بابت وجود قابلیت خاصی در گوشی های دیگر افسوس بخورید. اسنپدراگون 778G به عنوان قلب تپنده، آنقدر کار خود را خوب انجام می دهد که شما نه تنها در گشت و گذار در منو و رابط کاربری گوشی کندی یا لگ احساس نخواهید کرد بلکه در انجام تمام بازی های روز با اعمال تنظیمات گرافیکی متناسب با توانایی های این تراشه، هیچ کندی را شاهد نخواهید بود. شاید اگر نوع حافظه داخلی به جای UFS 2.2 از نوع UFS 3.1 بود، می شد 12 لایت را به عنوان برترین گوشی تا 15 میلیون تومان در نظر گرفت.

دوربین این گوشی 108 مگاپیکسلی و بدون لرزشگیر اپتیکال است اما می تواند در وضوح 4K با سرعت 30 فریم فیلم برداری کند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم توانایی ضبط ویدیو 1080P با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه را داراست. باتری این گوشی 4300 میلی آمپر ظرفیت دارد که خیلی زیاد نیست اما شارژر سریع 67 واتی به شما یاری می نماید در مدت زمان تقریبا 50 دقیقه، شارژ گوشی را به 100٪ برسانید.

اگر در پی یک گوشی سبک، زیبا و مجذوب نماینده، قدرتمند و با دوربین های خوب می گشت، 12 لایت یک گزینه ایدئال محسوب می گردد.

9. گوشی موبایل شیائومی مدل 13 لایت

اگر دوربین و پردازنده بهتر برایتان ملاک است و می خواهید گوشی اندکی ظرفیت باتری بیشتری هم داشته باشد، کافی است کمی بیشتر هزینه نموده و 13 لایت را بخرید. محصولی که در واقع جانشین همان 12 لایت است اما با قیمت بسیار مناسب که ارزش خرید فوق العاده بالایی دارد.

این گوشی 6.55 اینچی از لحاظ کیفیت ساخت، کیفیت پنل، نوع حافظه داخلی، سرعت شارژر و کیفیت فیلم برداری، تفاوتی با مدل قبلی ندارد؛ به همان مقدار سبک است (171 گرم) ولی کمی باریک تر، با عرض و ارتفاع کمتر و بعلاوه حواشی کمتر تا همانطور خوش دست و مجذوب نماینده باشد.

اما شیائومی برای این محصول از پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 استفاده نموده که عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی های روز دارد و تا مدت ها بدون مشکل به کار خود ادامه خواهد داد. دوربین 108 مگاپیکسلی اکنون جای خود را به یک مدل 50 مگاپیکسلی داده که همچنان از لرزشگیر اپتیکال بهره نمی برد ولی خوشبختانه در وضوح 4K می تواند فیلم برداری کند. بعلاوه روی پنل جلو هم در کنار دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، یک دوربین سنجش عمق 8 مگاپیکسلی هم وجود دارد تا کارتان را برای ثبت تصاویر سلفی پرتره آسان کند.

باتری این گوشی 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که می توانید با شارژر سریع 67 واتی درون جعبه، در کمتر از 50 دقیقه آن را شارژ کنید. اگر به 12 لایت و طراحی آن علاقه مند نیستید، اما همچنان اصرار دارید محصولی کوچک، سبک و خوش دست از برند شیائومی بخرید، حتما به 13 لایت نیم نگاهی داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب که راهنمای خرید گوشی تا 15 میلیون تومان به شمار میرود، 9 گوشی محبوب و پرفروش قالب وبلاگ ها را به شما معرفی کردیم که هر یک از آن ها نقطه قوت و ضعف خاص خود را دارند و می توانند به گونه خاصی، احتیاج شما را رفع نمایند. فکر می کنید گوشی دیگری می توانست در این فهرست باشد؟

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی برترین گوشی های بازار از 12 تا 15 میلیون تومانبرترین گوشی های بازار بین 12 تا 15 میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین گوشی های بازار از 12 تا 15 میلیون تومانبرترین گوشی های بازار بین 12 تا 15 میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید