مشاغل پردرآمد رشته برق و الکترونیک که آینده شغلی شما را متحول خواهد نمود

به گزارش قالب وبلاگ ها، مشاغل رشته برق و الکترونیک بسیار گسترده بوده و از دامنه وسیعی برخوردار می باشند. در میان این مشاغل بعضی بازار کار بهتری داشته و می توان با یک برنامه ریزی صحیح و کسب مهارت های مورد احتیاج آن آینده شغلی و عایدی خود را متحول کرد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره این مشاغل به شما ارائه می کنیم.

مشاغل پردرآمد رشته برق و الکترونیک که آینده شغلی شما را متحول خواهد نمود

معرفی شغل برق کار ساختمان

برق کار ساختمان شخصی است که به طراحی، اجرا و پیاده سازی پروژه های برق در انواع ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری می پردازد. امروزه با توجه به رشد پروژه های ساختمانی و نقش مهم برق در ساختمان ها این شغل جز مشاغل بسیار درآمدزا در حوزه برق و الکترونیک می باشد.

متخصص برق ساختمان می تواند خود به صورت شخصی پروژه برق کشی ساختمان را پذیرفته و آن ها را انجام دهد و یا برای پیمانکاران ساختمانی کار کند. بعلاوه می تواند علاوه بر موارد ذکر شده به تعمیر تجهیزات و سیستم های برقی در ساختمان ها بپردازد.

وظایف برقکار ساختمان چیست؟

طراحی نقشه برق ساختمان، لوله کشی برق ساختمان، سیم کشی برق، تلفن و آنتن، نصب کلیدها و پریزها، نصب آیفون، نصب دوربین مدار بسته، نصب سیستم اعلام حریق، نصب دزدگیر بعضی از وظایف برق کار ساختمان است.

پیش احتیاج ورود به شغل برق ساختمان چیست؟

ورود به این شغل احتیاج به کسب مدارک دانشگاهی نداشته و شرط لازم و اساسی برای ورود و موفقیت در بازار کار برق ساختمان کسب مهارت های لازم این شغل می باشد که می توانید کلیه این مهارت ها را با شرکت در دوره های آموزش برق ساختمان فنی حرفه ای کسب نمایید. زیرا در این دوره های به صورت تخصصی و کاملا عملی به آموزش صفر تا صد برق کشی ساختمان و نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی پرداخته می گردد.

آیا شغل برق صنعتی خوب است؟

برق صنعتی یکی از مشاغل بسیار درآمدزا و تخصصی در زمینه برق و الکترونیک است که متخصصان آن وظیفه طراحی و پیاده سازی تابلوهای برق صنعتی در کارخانجات، کارگاه ها، بیمارستان ها و غیره را دارند.

با توجه به حساس و پیچیده بودن تابلوهای برق صنعتی و نقش مهم آنها در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی برای موفقیت در این شغل بهتر است مهارت های فنی خود را افزایش داده و کلیه اصول و مهارت های لازم برای رسم، سیم بندی، پیاده سازی و عیب یابی تابلوهای برق صنعتی را فرا بگیرید.

چگونه مهارت های برق صنعتی را فرا بگیریم؟

مهارت های برق صنعتی را می توانید با شرکت در دوره های آموزش برق صنعتی فنی حرفه ای در آکادمی های فعال در این حوزه که مجوزهای لازم را از سازمان فنی حرفه ای کشور دارند کسب نمایید.

در این آکادمی ها در غالب کارگاه های عملی و تخصصی کلیه مهارت های لازم برای نقشه کشی، نقشه خوانی، طراحی، سیم بندی، تست مدارات، عیب یابی و نگهداری و هر آنچه برای حرفه ای شدن در این شغل احتیاج است، آموزش داده می گردد بعلاوه این فرصت در اختیار شما قرار می گیرد تا با تمرین عملی تجربه لازم را در کنار تخصص کسب نمایید و در مدت کوتاهی به برقکار حرفه ای صنعتی تبدیل شوید.

معرفی شغل نصب و برنامه ریزی PLC

نصب و برنامه ریزی پی ال سی هم جز مشاغل پردرآمد پولساز برق و الکترونیک است که با توجه نقش مهم پی ال سی در کارخانجات و کارگاه ها در مدیریت وبرنامه ریزی فرایندهای کاری از بازار کار عالی و درآمدزایی برخوردار می باشد.

از آنجایی که کار با پی ال سی و برنامه ریزی و برنامه نویسی آن امری تخصصی می باشد، بنابراین باید ضروری است پیش از ورود به این شغل کلیه مهارت های لازم را به وسیله شرکت در دوره های PLC آن هم در آکادمیی معتبر کسب نمایید.

زیرا در این آکادمی ها به صورت کاملا عملی و تخصصی صفر تا صد نصب، مدیریت، برنامه ریزی، برنامه نویسی و عیب یابی پی ال سی آموزش داده و شما می توانید در مدت کوتاهی به یک plcman حرفه ای تبدیل شوید.

برترین آکادمی برق و الکترونیک کدام است؟

امروزه در تهران و سایر شهرستان ها آکادمی های متعددی دوره های برق و الکترونیک را برگزار می کنند. متاسفانه کیفیت دوره های آموزشی در تمامی این مراکز بالا نبوده بنابراین توصیه می کنیم پیش از انتخاب آکادمی نوع برگزاری دوره (علمی و عملی بودن)، سرفصل های آموزشی، کیفیت کارگاه آموزشی، اساتید دوره، مدرک دوره و غیره را آنالیز کنید.

آکادمی فنی برق یکی از برترین آکادمی های فنی در کشور است که به صورت تخصصی و کاملا عملی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور اقدام به برگزاری دوره های برق و الکترونیک نموده است.

آموزش برق صنعتی، برق ساختمان، آموزش نصب پکیج دیواری و کولر، آموزش تعمیرات کولر گازی و پکیج، آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات برد الکترونیک بعضی از دوره های آموزشی پرطرفدار در این آکادمی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آکادمی و ثبت نام می توانید به وب سایت رسمی این مجتمع آموزشی به آدرس اینترنتی www.fannibargh.com مراجعه نمایید یا با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.

منبع: ایرنا زندگی

به "مشاغل پردرآمد رشته برق و الکترونیک که آینده شغلی شما را متحول خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل پردرآمد رشته برق و الکترونیک که آینده شغلی شما را متحول خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید