طوفان در سواحل شمال و جنوب؛ این روزها در 6 استان به دریا نروید ، هشدار سیل و صاعقه به 3 استان

به گزارش قالب وبلاگ ها، سازمان هواشناسی با صدور 2 هشدار نارنجی و زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی در 3 استان همراه با احتمال سیل و گرد و خاک و نیز وقوع طوفان در سواحل شمال و جنوب کشور اطلاع داد.

طوفان در سواحل شمال و جنوب؛ این روزها در 6 استان به دریا نروید ، هشدار سیل و صاعقه به 3 استان

به گزارش قالب وبلاگ ها، سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش باران، رعد و برق و نیز وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گرد و خاک هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار، فردا (سه شنبه) شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و چهارشنبه نیمه شمالی این استان ها دچار مخاطره جوی خواهند شد.

  • رگبار باران و رعد و برق در 10 استان ؛ شدت بارش ها در این 2 استان | تهران بارانی می گردد | کاهش 8 درجه ای دمای هوا

بر اثر این مخاطره جوی سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت تماشا سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده ای و آسیب تماشا محصولات کشاورزی پیش بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

طوفان در دریا ؛ از شمال تا جنوب

سازمان هواشناسی بعلاوه با صدور هشدار زرد و اعلام افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج تا 1/5 متر، از احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، احتمال اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و تفریحی و شناورهای مسافربری و احتمال اختلال در فعالیت های فراساحل، تردد کشتی ها و فعالیت های سکوهای نفتی اطلاع داد.

امروز (سه شنبه) منطقه ها ساحلی استان های خوزستان و بوشهر، چهارشنبه و پنج شنبه منطقه ها ساحلی استان بوشهر، آدینه منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، شنبه هفته آینده منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز و یکشنبه منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس درگیر مخاطره جوی خواهند بود.

چهارشنبه و پنجشنبه منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان گیلان و آدینه تا دوشنبه هفته آینده نیز منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان و مازندران در دریای خزر درگیر مخاطره جوی مشابهی خواهند بود.

این سازمان ممنوعیت و محدودیت فعالیت های تفریحی و شنا و تردد شناورهای سبک و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و کشتی های مسافربری و تجاری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های فراساحل و فعالیت های سکوهای نفتی را در منطقه ها و استان های یادشده توصیه کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "طوفان در سواحل شمال و جنوب؛ این روزها در 6 استان به دریا نروید ، هشدار سیل و صاعقه به 3 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان در سواحل شمال و جنوب؛ این روزها در 6 استان به دریا نروید ، هشدار سیل و صاعقه به 3 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید