آرامش را کنار این دریاچه تجربه کنید

به گزارش قالب وبلاگ ها، بهتر است در نیمه دوم بهار به دشت سوباتان بزنید و پیاده روی را تجربه کنید. در واقع، بعد از نیمه بهار تا اواخر خرداد، این راستا دل فریب ترین چهره خود را به مسافران نشان می دهد و هرگوشه آن با رنگی از گل ها آراسته شده است.

آرامش را کنار این دریاچه تجربه کنید

برای گریز از هوای پر از دود و آلاینده شهری، کوله پشتی تان را بردارید و هم سفر ما در جاده های شمال غربی کشور شوید. امروز قرار است به سراغ دریاچه نئور اردبیل در خط مرزی استان اردبیل و گیلان برویم و از گستره آبی آن و دشت های سبز و پر از گل اطرافش لذت ببریم. این دریاچه یکی از بهشتی ترین دریاچه های ایران محسوب می گردد و سفر به آن، آرامش لطیفی را به جان تان منتقل می نماید. هم سفر قالب وبلاگ ها برای رفتن به این سرزمین رویایی شوید تا از تماشای های آن برای شما بگوییم.

موقعیت جغرافیایی دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور اشتراک مرز استان گیلان و اردبیل است و در جنوب آن، خلخال از استان اردبیل واقع شده است. برای رسیدن به این دریاچه از خلخال باید در مسیری نزدیک به 100 کیلومتر رانندگی کرد.

بزرگ ترین دریاچه آب شیرین کشور

این دریاچه خوش رنگ یکی از پهناورترین دریاچه های آب شیرین ایران و بزرگ ترین دریاچه طبیعی اردبیل محسوب می گردد. در فصل بهار، نئور از ترکیب دو دریاچه، جان می گیرد تا دریاچه ای بزرگ پدید آید.

این دریاچه علاوه بر زیبایی گردشگری و آب وهوای مطلوبی که در بهار و تابستان دارد، برای استفاده در صنعت کشاورزی نیز اهمیت بالایی دارد. با حضور پرندگان مهاجر بر سطح آب این دریاچه، می توانید بوم نقاشی زنده ای را در این نقطه از ایران نظاره گر باشید.

کوه نوردها به این منطقه سفر نمایند

منطقه کوهستانی دریاچه نئور برترین گزینه برای شیفتگان کوه نوردی است. بسیاری از این گردشگر ها به قصد این ورزش کوهستانی راهی این دریاچه می شوند. آنان یک کوه پیمایی دل چسب را از دامنه های خوش رنگ ولعاب این منطقه به قصد رسیدن به ارتفاعات آغاز می نمایند.

نگاهی به دنیای آبی دریاچه

از لذت ها و سرگرمیات مجذوب کننده دریاچه، فرصت ماهیگیری است. بسیاری از مسافران، این سرگرمی آرامش بخش را در اینجا تجربه می نمایند. از ماهیگیری در این دریاچه استقبال می گردد. ماهیگیری در دریاچه نئور ممنوع نیست، زیرا اگر تا قبل از فصل سرما صید صورت نگیرد، به علت یخ زدگی آب دریاچه، تمام ماهی ها از بین می فرایند.

پیش به سوی سوباتان!

علاوه بر فرصت سرگرمیات آبی و بعلاوه گشت زنی در دشت های پرگل دریاچه نئور، تجربه های دیگری نیز در این منطقه وجود دارند، تجربه هایی که سفر شما را مجذوب کننده و خاطره ساز می نماید. حرکت از دریاچه به سمت ییلاق سوباتان، یکی از منطقه ها زیبای اطراف نئور، از دل چسب ترین خاطرات خوش گذرانی در این سفر خواهد شد.

چه فصلی از سال به دریاچه نئور اردبیل سفر کنیم؟

برترین زمان سفر به این دریاچه و دشت های بهشتی اطرافش، فصل بهار و تابستان است. در این فصل ها رنگارنگ ترین قاب ها را می توانید تماشا کنید و از آب وهوای ناب و خنک آن لذت ببرید. اگر از چهره های یخی و سرد طبیعت لذت می برید، سفر در پاییز و زمستان نیز برای تان مجذوب کننده خواهد بود. باید بدانید که با رسیدن روزهای سرد سال، این دریاچه تبدیل به سرزمین یخی در دل کوهستان های سرد باغرو می گردد.

اگر به سرگرمیات خانوادگی علاقه دارید برترین مقصد برای سرگرمی نیم روزی در تهران را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری برترین مقصد برای سرگرمی نیم روزی در تهران را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "آرامش را کنار این دریاچه تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش را کنار این دریاچه تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید