شرکت تنسنت استودیو سازندگان بازی Back 4 Blood را تصاحب کرد

به گزارش قالب وبلاگ ها، شرکت تنسنت (Tencent) که این روزها نشان داده علاقه شدیدی به سرمایه گذاری در صنعت بازی های ویدیویی دارد و در پی همین هدف استودیوهای متعددی را خریداری نموده است، در جدیدترین اقدام خود استودیو تِرتِل راک Turtle Rock را خریداری نموده است.

شرکت تنسنت استودیو سازندگان بازی Back 4 Blood را تصاحب کرد

این غول چینی که در حال حاضر سازنده بازی لیگ آو لجندز یعنی شرکت رایِت گیمز (Riot Games) و بعلاوه شرکت های سوپرسل (Supercell) و فانکام (Funcom) را خریداری نموده و در شرکت های بزرگی مثل اپیک گیمز، اکتیویژن بلیزارد و یوبی سافت سهامی را در اختیار دارد، اکنون استودیو Turtle Rock را تصاحب نموده است. این استودیو در گذشته بازی هایی نظیر Back 4 Blood و Evolve را خلق نموده است.

تنسنت و ترتل راک این خرید را در آدینه اعلام کردند و بیان کردند که این استودیو از این به بعد بخشی از تنسنت خواهد شد، در حالی که فعالیت های مستقل خود را هم حفظ خواهد نمود و تیم موجود آن به شکل سابق به فعالیت خود تحت رهبری فیل راب و کریس اشتون که هر دو از بنیان گذاران این استودیو هستند، ادامه خواهد داد. تصاحب ترتل راک به وسیله تنسنت هیچ تأثیری روی بازی Back 4 Blood که در ماه اکتبر به عنوان یک دنباله معنوی بازی محبوب Left 4 Dead عرضه شد، نخواهد گذاشت. Turtle Rock تازه ترین مورد از لیست سرمایه گذاری هایی است که تنسنت در زمینه بازی های ویدیویی در خارج از چین انجام داده است. فقط در این سال، آن ها یا سرمایه گذاری های عظیمی را در موارد زیر انجام داده یا این استودیوها را خریداری نموده اند:

  • استودیو Klei Entertainment - سازنده بازی های Dont Starve و Griftlands
  • استودیو Yager - سازنده بازی های Spec Ops: The Line و The Cycle
  • شرکت Sumo Group - سازنده بازی های Sackboy: A Big Adventure و Hood: Outlaws and Legends
  • استودیو Fatshark - سازنده بازی Warhammer: Vermintide
  • شرکت Wake Up Interactive که شرکت مادر استودیوهای Soleil (سازنده بازی Ninjala) و استودیو Valhalla Game (سازنده بازی Devils Third) است.

شرکت تنسنت سال جاری نیز مبالغ کمتری را در دونت ناد اینترتینمنت، بوهمیا اینترکتیو، رمدی اینترتینمنت، بلوبر تیم و شرکت مادر استودیو فرام سافتور و اسپایک چونسافت یعنی شرکت کادوکاوا سرمایه گذاری نموده است. طبق گفته های دنیل احمد، تحلیلگر نیکو پارتنر (Niko Partners)، فقط در سال 2021 شرکت تنسنت در بیش از 100 شرکت مرتبط با بازی های ویدیویی سرمایه گذاری نموده است که تقریباً یک سوم آن ها شرکت هایی در خارج از چین بوده است. گزارشی از نیکو پارتنر می گوید که تنسنت با رقابت فزاینده ای از سوی دیگر شرکت های فناوری روبرو است و بعلاوه امیدوار است بتواند از موفقیت های بزرگ استودیوهای بازی سازی کوچک تر استفاده کند.

رشد سرمایه گذاری های جهانی تنسنت بعلاوه به کاهش مشکل دیگری که این غول فناوری با آن روبرو است، یاری می نماید؛ افزایش نظارت و مقررات از سوی مقامات چینی. قانون گذاران در کشور اصلی زادگاه تنسنت در سال 2021 شرکت های فناوری را سرکوب نموده اند و قوانین جدیدی درباره مدت زمانی که خردسالان می توانند در هفته به بازی های آنلاین بگذرانند، صادر نموده اند، بازی موبایلی معروف تنسنت یعنی Honor of Kings که در چین بسیار هوادار دارد هم شامل این قوانین شده است.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ

به "شرکت تنسنت استودیو سازندگان بازی Back 4 Blood را تصاحب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت تنسنت استودیو سازندگان بازی Back 4 Blood را تصاحب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید