رژیم غذایی سالم در مواقع استرس

به گزارش قالب وبلاگ ها، در زمان استرس، حفظ یک رژیم غذایی سالم برای حمایت از سلامت ذهنی و جسمی شما بسیار مهم است.

رژیم غذایی سالم در مواقع استرس

استرس اغلب می تواند منجر به عادات غذایی ناسالم، خوردن احساسی یا نادیده گرفتن تغذیه مناسب گردد. با این حال، اتخاذ یک رژیم غذایی متعادل و مغذی می تواند به مدیریت سطوح استرس و حمایت از سلامت کلی بدن یاری کند. در اینجا چند راهکار برای حفظ یک رژیم غذایی سالم در مواقع استرس آورده شده است.

رژیم غذایی سالم در مواقع استرس

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید: بر مصرف انواع غذاهای غنی از مواد مغذی از همه گروه های غذایی تمرکز کنید. میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم را در وعده های غذایی خود بگنجانید. این ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری را فراهم می نماید که از عملکرد بدن شما حمایت و با استرس مبارزه می نماید.

هیدراته بمانید: برای رژیم غذایی سالم در مواقع استرس در طول روز میزان زیادی آب بنوشید. کم آبی می تواند به احساس خستگی و تشدید استرس یاری کند. از مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین یا کافئین خودداری کنید، زیرا می توانند الگوی خواب شما را مختل نمایند و سطح استرس را افزایش دهند.

غذاهای فرآوری شده و قند را محدود کنید: غذاهای بسیار فرآوری شده و تنقلات شیرین می توانند باعث نوسانات سطح قند خون شوند که منجر به تغییرات خلقی و افزایش استرس می گردد. تا حد امکان غذاهای کامل و فرآوری نشده را انتخاب کنید. تنقلات سالمی مانند آجیل، دانه ها، میوه ها یا ماست را برای برطرف اشتها انتخاب کنید.

مصرف غذاهای تقویت نماینده خلق و خو را افزایش دهید: بعضی از غذاها می توانند بر خلق و خوی شما تأثیر مثبت بگذارند و به مبارزه با استرس یاری نمایند. برای داشتن رژیم غذایی سالم در مواقع استرس از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی های چرب، دانه کتان و گردو بهره ببرید. این ها می توانند به کاهش التهاب و ارتقای سلامت مغز یاری نمایند. علاوه بر این، غذاهای سرشار از تریپتوفان، مانند بوقلمون، تخم مرغ و نخود، می توانند سطح سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی مرتبط با تنظیم خلق و خو را افزایش دهند.

غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنید: در زمان استرس، ممکن است به غذا خوردن بدون فکر یا غذا خوردن احساسی متوسل شویم. زمانی را برای خوردن آگاهانه اختصاص دهید، هر لقمه را بچشید و به نشانه های گرسنگی و سیری بدن خود توجه کنید. این می تواند به رژیم غذایی سالم در مواقع استرس تقویت رابطه سالم تر با غذا یاری کند.

برنامه ریزی و آماده کردن وعده های غذایی: برنامه ریزی و تهیه وعده های غذایی از قبل می تواند به کاهش تصمیم گیری مرتبط با استرس و داشتن رژیم غذایی سالم در مواقع استرس یاری و اطمینان حاصل کند که گزینه های مغذی به راحتی در دسترس شماست. هر هفته زمانی را به برنامه ریزی وعده های غذایی خود اختصاص دهید، فهرستی از مواد غذایی تهیه و مواد اولیه را از قبل آماده کنید. این به شما یاری می نماید حتی زمانی که زمان محدود است، انتخاب های سالم تری داشته باشید.

در پی پشتیبانی باشید: برای هدایت شخصی در خصوص مدیریت استرس به وسیله تغذیه با یک متخصص تغذیه تماس بگیرید. آن ها می توانند توصیه های متناسب با نیازهای خاص شما را ارائه دهند و به شما در ایجاد یک رژیم غذایی سالم در مواقع استرس یاری نمایند.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید: مدیریت استرس فراتر از رژیم غذایی است. در فعالیت هایی شرکت کنید که آرامش و تندرستی را افزایش می دهند، مانند ورزش، مدیتیشن، تمرینات تنفس عمیق یا تفریح های مجذوب کننده. این فعالیت ها می توانند به کاهش سطح استرس و جلوگیری از خوردن احساسی یاری نمایند.

به یاد داشته باشید، گوش دادن به نیازهای بدن و دلسوزی به خود در مواقع پر استرس لازم است. رژیم غذایی سالم در مواقع استرس می تواند به بهبود خلق و خو، افزایش سطح انرژی و انعطاف پذیری بهتر در برابر استرس یاری کند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر درمان های خانگی برای سینوزیت را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "رژیم غذایی سالم در مواقع استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی سالم در مواقع استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید