رایزنی وزیر خارجه ایران با دو واسطه آمریکا در منطقه

به گزارش قالب وبلاگ ها، امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، درخصوص موضوعات مورد علاقه فیمابین به بحث و گفتگو پرداخت.

رایزنی وزیر خارجه ایران با دو واسطه آمریکا در منطقه

به گزارش قالب وبلاگ ها، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط محبت آمیز و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر، بر توسعه مناسبات دوجانبه تاکید نمود.

امیرعبداللهیان با تقدیر از نقش مثبت دولت قطر و کوششهای سازنده مقامات بلندپایه این کشور در مناسبات منطقه ای و بین المللی و تشکر از نقش سازنده قطر در یاری به موضوع آزادسازی اموال ایران، درخصوص آخرین تحولات منطقه با همتای قطری خود به رایزنی پرداخت.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز ضمن ابراز خرسندی از روابط محبت آمیز ایران و دولت قطر، از پیشرفت مناسبات تمجید و بر تداوم رایزنی های نزدیک طرفین تاکید نمود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز شنبه با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مشورت و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای نهایی کردن مفاد سند راهبردی همکاری های جامع دو کشور تاکید نمود.

امیرعبداللهیان در این گفتگو با قدردانی از کوشش سازنده سلطان عمان ، مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مورد روند مذاکرات لغو تحریم ها را تبیین کرد.

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این گفتگو بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای با ایران تاکید نمود.

وزیر امور خارجه عمان بعلاوه آمادگی کشورش برای تداوم ایفای نقش سازنده در موضوعات مورد اهتمام مشترک را مورد تاکید قرار داد.

منبع: همشهری آنلاین

به "رایزنی وزیر خارجه ایران با دو واسطه آمریکا در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزیر خارجه ایران با دو واسطه آمریکا در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید