خشکی پوست را با این مواد در دسترس نرم کنید

به گزارش قالب وبلاگ ها، توصیه های مختلفی درباره مواد طبیعیو خانگی برای درمان خشکی پوست از این و آن می شنویم اما سوال مهم آن است که کدام یک از این مواد خانگی برای پوست ما مفید است؟

خشکی پوست را با این مواد در دسترس نرم کنید

نرم کردن خشکی پوست مشکل بسیاری از افراد در فصل زمستان است. البته این موضوع را می توان گفت که حتما برای نرم کردن پوست لازم نیست به پزشک مراجعه کنید و از کرم های گران قیمت بهره ببرید بلکه از مواد طبیعی و در دسترس می توانید استفاده نموده و از تاثیر آن شوکه شوید. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

نرم کردن خشکی پوست با مواد طبیعی

استفاده کردن از روغن های مختلف برای پوست بدون جوش به بازسازی، درخشندگی و لایه محافظتی پوست یاری می نماید. نکته مهمی که باید بدانید آن است که جوش زدن به علت سبوم بیش از میزان پوست است.

نرم کردن خشکی پوست با روغن زیتون

از روغن زیتون می توانید به تنهایی یا با ترکیب مواد طبیعی دیگر در درمان پوست خشک بهره ببرید.

  • 2 قاشق غذاخوری از روغن زیتون، در یک کاسه بریزید.
  • روغن زیتون را به طور کامل بر روی پوست خشک برای مدت 5 تا 8 دقیقه ماساژ دهید.
  • 15دقیقه صبر کنید و اجازه جذب شدن این مواد به پوست را بدهید.
  • پوست را با پاک کننده ملایم و آب گرم شست وشو دهید.

نرم کردن خشکی پوست با روغن نارگیل

برای از بین بردن خشکی دست ها و پاشنه پا، از روغن نارگیل بهره ببرید. پس از استفاده از روغن نارگیل روی آن را با یک جوراب ضخیم یا دستکش غیر پلاستیکی بپوشانید. روغن نارگیل ماده ای جامد در دمای اتاق است. پس پیش از خواب یا هر زمان دیگری، از آن به عنوان کرم مرطوب کننده می توانید بهره ببرید.

برای نرم کردن خشکی پوست روغن محبوب تان را به آب وان حمام تان اضافه کنید

روغن های گیاهی در رطوبت رسانی پوست فوق العاده هستند و باعث بازسازی لایه محافظ پوستی می شوند. اغلب اوقات، استفاده مداوم از آب و صابون، این لایه محافظتی و روغن های طبیعی محافظ پوست را از میان می برد.

شما می توانید برای برطرف خشکی پوست صورت و بدن، از روغن هایی که مواد حساسیت زا ندارند، مانند روغن زیتون، نارگیل، جوجوبا، آرگان و آووکادو بهره ببرید.

قبل از حمام رفتن چند قاشق غذاخوری از روغن مورد استفاده خود به آبی اضافه کنید که از شیر وان حمام بیرون می آید. بعلاوه می توانید پس از استحمام، میزان کمی از آن را به پوست خود بزنید تا پوست تان نرم و مرطوب باقی بماند.

نرم کردن خشکی پوست با ماسک خانگی عسل و جوی دوسر

جوی دوسر، یک ماسک لایه بردار فوق العاده است. دو قاشق غذاخوری جوی دوسر را با یک قاشق غذاخوری عسل و کمی آب مخلوط کنید. برای تاثیر بیشتر کمی این مخلوط را حرارت دهید و سپس آن را روی پوست بمالید. می توانید از آن به عنوان لایه بردار بهره ببرید و پوست تان را بلافاصله با آب شسته یا به عنوان یک ماسک تسکین دهنده و آبرسان، پوست را پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه بشویید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب این ماسک های خانگی هر مشکل پوستی را حل می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "خشکی پوست را با این مواد در دسترس نرم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکی پوست را با این مواد در دسترس نرم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید