خبرنگاران دفترچه بیمه سلامت سال آینده در سیستان و بلوچستان حذف می شوند

به گزارش قالب وبلاگ ها، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تاکید بر جایگزینی ابزارهای الکترونیکی بجای دفترچه کاغذی، سازمان بیمه سلامت مصمم بوده که این اقدام را انجام تا نیازی به دفترچه کاغذی از اردیبهشت 1400 در مراکز درمانی نباشد.

خبرنگاران دفترچه بیمه سلامت سال آینده در سیستان و بلوچستان حذف می شوند

دکتر رضا عباسی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار قالب وبلاگ ها اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم ارتقا سازوکارهای الکترونیک مناسب در راستا ارائه خدمات به بیمه شدگان براساس برنامه های استحقاق سنجی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت این فرایندها بصورت الکترونیک به بیمه شدگان ارائه می گردد.

وی اضافه نمود: سازوکارهای الکترونیک دفترچه های بیمه می تواند گام مهمی برای تسریع در فرایند ارائه خدمات و دسترسی پزشکان به پفراینده سلامت بیماران و باعث کنترل هزینه های درمانی و سیاست گذاری مناسب در حوزه بیمه سلامت باشد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با پیشرفت پروژه الکترونیک سلامت و استقرار کامل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی شاهد کاهش خطای انسانی در نسخه نویسی، ارائه دارو، کنترل تجویز منطقی دارو، کنترل هزینه های زائد و غیرضروری حوزه سلامت، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات درمانی مطلوب، جلوگیری از انتقال آلودگی های جانبی به واسطه استفاده از دفترچه بیمه و تطبیق ارائه خدمات درمانی با دستورالعمل های سازمان های بیمه گر هستیم.

وی با بیان اینکه در برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی سه شرایط در نظر گرفته شده اعلام کرد: در شرایط نخست تمام خدمات بصورت الکترونیک آنلاین بوده که پزشک نسخه الکترونیکی تجویز و این نسخه در سایر مراکز ارائه دهنده مانند داروخانه ،آزمایشگاه و سونوگرافی به صورت الکترونیکی رویت و خدمت ارائه می گردد.

عباسی ادامه داد: اولویت دوم که خدمات نسخه نیمه الکترونیک نامیده می گردد چنانچه به هر دلیل پزشک نسخه کاغذی تجویز کند در مقصد مانند داروخانه ابتدا نسخه کاغذی به صورت الکترونیکی تبدیل و سپس خدمت الکترونیکی به بیمه شده ارائه می گردد.

وی اضافه نمود: اولویت سوم خدمات الکترونیک به صورت آفلاین ارائه به عبارت دیگر چنانچه به هر دلیل قطعی اینترنت داشته باشیم خدمات پزشکی به صورت کاغذی انجام و در اولین فرصت برقراری ارتباط به صورت آنلاین وارد سیستم می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان توضیح داد: از شهریور سال جاری به تدریج تمام مطب ها، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک خصوصی مستقل استان به تدریج وارد طرح نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک شدند.

وی ادامه داد: طرح نسخه نویسی الکترونیک در درمانگاه های سیستان و بلوچستان نیز از اول بهمن 99 آغاز و ظرف چند ماه تمامی درمانگاه ها به صورت الکترونیک تجویز و نسخه پیچی انجام شدند.

عباسی توضیح داد: برای سهولت در امر نسخه پیچی در داروخانه ها هماهنگی های لازم با شرکت های نرم افزاری داروخانه ها برای اتصال به نرم افزارهای آنان به صورت مستقیم با سازمان بیمه سلامت برای ثبت نسخه الکترونیک در داروخانه ها اجرا شده است.

وی با اشاره به حذف دفترچه بیمه سلامت از سال آینده اعلام کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت با مراجعه به مطب پزشکان و ارائه کارت ملی و یا صفحه اول دفترچه و شناسنامه پس از استحقاق سنجی اعتبار بیمه ای توسط پزشک بیمه شده می توانند تمامی خدمات دارویی و پاراکلینیک را بصورت الکترونیک دریافت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اعلام کرد: تا به امروز بیش از 70درصد پزشکان مطب دار بخش خصوصی در طرح نسخه نویسی الکترونیک با بیمه سلامت استان همکاری دارند و سایر پزشکان نیز از سال آینده در این طرح مشارکت خواهند کرد.

وی اضافه نمود: 100 درصد مراکز درمانی بخش خصوصی مانند داروخانه ها و مراکز پارا کلنییک در طرح نسخه پیچی مشارکت دارند و بیمه شدگان با ارائه کد ملی و یا کد پیگیری که توسط پزشکان دارو تجویزشده در این مراکز خدمات دریافت می نمایند.

عباسی با بیان اینکه تمامی کلینیک های ویژه دانشگاهی در سیستان و بلوچستان در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک فعال هستند ادامه داد: پشتیبانی از اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی بصورت 24 ساعته توسط کارشناسان بیمه سلامت انجام می گردد.

وی اعلام کرد: بیش از 820 موسسه تشخیصی درمانی در سیستان و بلوچستان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان بوده و به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دفترچه بیمه سلامت سال آینده در سیستان و بلوچستان حذف می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دفترچه بیمه سلامت سال آینده در سیستان و بلوچستان حذف می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید