از Fortnite تا فیفا، هشدار افزایش کلاهبرداری ها به بازیکنان گیم های ویدیویی آنلاین ، چگونه پیروی از رمز Shield می تواند از شما محفاظت کند

به گزارش قالب وبلاگ ها، به بازیکنان بازی های ویدئویی آنلاین مانند Roblox، Fortnite و فیفا هشدار داده شده که مراقب کلاهبرداران باشند. بازی های گروهی آنلاین در زمان قرنطینه کرونا رونق زیادی گرفته اند و مردم در قالب آنها، نوعی معاشرت در فضا های مجازی را به صورت مفرح تجربه می نمایند.

از Fortnite تا فیفا، هشدار افزایش کلاهبرداری ها به بازیکنان گیم های ویدیویی آنلاین ، چگونه پیروی از رمز Shield می تواند از شما محفاظت کند

اما یکی از بزرگترین بانک های انگلستان، لویدز Lloyds، آنقدر نگران نحوه استفاده از بازی ها است که این هفته هشدارهای قبلی را در قالب یک توصیه مختصر و مفید به نام Shield دوباره به گیمرها توصیه نموده که در ادامه برایتان می نویسم که چیست.

تحقیقات نشان داد که یک پنجم گیمر ها یا قربانی کلاهبرداری شده اند، یا کسی را می شناسند که دچار این مشکل شده و فقط کمتر از یک سوم آن ها گفته اند که می دانند چگونه کلاهبرداری را تشخیص می دهند.

فیلیپ رابینسون، مدیر پیشگیری از کلاهبرداری در لویدز می گوید: کلاهبرداران همواره در پی راه های جدیدی برای فریب مردم و به دست آوردن پولشان هستند و دنیای بازی های ویدئویی هم از این قاعده مستثنی نیست. این ها اغلب گروه های جنایی سازمان یافته ای هستند که با خوشحالی بازیکنان جوان را جذب می نمایند، اعتماد آن ها را جلب نموده و به اطلاعات شخصی آن ها دسترسی پیدا می نمایند.

این تحقیقات نشان داده که یک گیمر معمولی 14 ساعت در هفته به بازی مشغول است و گیمر ها زمان و پول بیشتری را نسبت به قبل صرف می نمایند و از آنجا که محیط گیم اصلا طوری است که در آن تعامل و اعتماد به غریبه تا حدودی عادی است، جو خوبی برای سوء استفاده از کاربران ایجاد می گردد.

یکی از کارهای رایج کلاهبرداران این است که از تبلیغات فروش افزونه های بازی نشان گیمرها می دهند که در آنها ادعا شده با قیمتی بسیار پایین تر از کانال های رسمی می توانند این افزونه ها را تهیه نمایند. اما در عمل بدافزار به خورد کاربران داده می گردد.

فیشینگ هم بسیار رایج است، بعضی هم از ایمیل ها و چت های درون گیم برای سرقت اطلاعات استفاده می نمایند.

یک گیمر 20 ساله می گوید که یک نوتیفیکیشن هشدار دریافت نموده بود که در ان گفته شده بود از عربستان سعودی ورود غیرعادی به حساب کنسول بازی اش مشاهده شده. این گیمر کوشش کرد که وارد حسابش گردد و متوجه شد که آدرس ایمیل اش تغییر نموده و قفل شده . معلوم شد که کلاهبردار پیروز شده است نام، ایمیل، رمز عبور و سایر اطلاعات حساب را تغییر دهد و می توانسته از کارت اعتباری متصل به حساب کاربری هم استفاده کند.

کارشناسان امنیتی خلاصه کاری که یک گیمر همواره باید یادش باشد را در عبارت مخفف Shield جمع نموده اند. این کلمه مخفف عبارت انگلیسی زیر است:

screening chats with strangers and hiding personal details

یعنی: غربالگری چت با غریبه ها و پنهان کردن جزئیات اطلاعات شخصی. تفسیر این توصیه تعیین است، یعنی با هر غریبه ای سفره دلتان را باز نکنید و در هر شرایطی جزئیات اطلاعات شخصی را پیش خودتان حفظ کنید و در چت ها افشا نکنید.

سه سال پیش، Action Fraud، سازمانی که گزارش های کلاهبرداری را جمع آوری می نماید، هشدار داد که جنایتکاران بازیکنان Fortnite را هدف قرار داده اند. گیمر ها آگهی ای را در رسانه های اجتماعی مشاهده نموده بودند که می گفت اگر به لینکی بروند و اطلاعاتی را ارائه دهند، V-Backs، ارز بازی Fortnite را رایگان دریافت می نمایند. سپس از جزئیات اطلاعاتی که گیمرها وارد نموده بودند برای ورود به بازی و یک سری پرداخت و یا فریفتن سایر بازیکن ها برای هزینه کردن استفاده شده بود. به طور میانه ، بازیکنان 146 پوند را به وسیله کلاهبرداری از دست داده بودند.

منبع: گاردین

منبع: یک پزشک

به "از Fortnite تا فیفا، هشدار افزایش کلاهبرداری ها به بازیکنان گیم های ویدیویی آنلاین ، چگونه پیروی از رمز Shield می تواند از شما محفاظت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از Fortnite تا فیفا، هشدار افزایش کلاهبرداری ها به بازیکنان گیم های ویدیویی آنلاین ، چگونه پیروی از رمز Shield می تواند از شما محفاظت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید