13 اپلیکیشن Wear OS برتر؛ بهبود تجربه کاربری ساعت های هوشمند

به گزارش قالب وبلاگ ها، سیستم عامل Wear OS گوگل، یکی از شناخته شده ترین پلتفرم های گجت های پوشیدنی اندرویدی است که قابلیت های بسیار زیادی را برای ردیابی سلامتی، شخصی سازی و غیره در اختیار کاربران ساعت های هوشمند مجهز به این سیستم عامل مانند ساعت های سامسونگ قرار می دهد. با این حال، کاربران این ساعت های هوشمند می توانند یک سری اپ های کاربردی دیگر را نیز از پلی استور دانلود نمایند. اگر از کاربران ساعت های هوشمند با این سیستم عامل هستید، با ما در این مطلب همراه باشید، چرا که قصد داریم 13 اپلیکیشن Wear OS برتر و پرکاربرد ساعت های هوشمند را برای بهبود تجربه کاربری به شما معرفی کنیم تا با نصب آن ها، به برترین شکل ممکن از گجت پوشیدنی خود استفاده کنید.

13 اپلیکیشن Wear OS برتر؛ بهبود تجربه کاربری ساعت های هوشمند

1. اپلیکیشن مرورگر اینترنت سامسونگ

استفاده از اینترنت برای گشتن در سایت های مختلف روی نمایشگر کوچک ساعت های هوشمند اگرچه ممکن است ایده مجذوب کنندهی نباشد، اما در بسیاری اوقات کاربردی خواهد بود. در این زمینه مرورگر اینترنت سامسونگ می تواند یک گزینه عالی برای گشتن در اینترنت باشد.

قابلیت هایی که این اپلیکیشن Wear OS پرطرفدار ساعت های هوشمند اندرویدی به کاربران ارائه می دهد، نه تنها از بعضی اپ های دیگر نظیر کروم و فایرفاکس پایین تر نبوده، بلکه در بسیاری از جنبه ها نیز جایگاه بالاتری نسبت به آن ها دارد. رابط این مرورگر به خوبی برای کار در ساعت های هوشمند اندرویدی بهینه سازی شده و برای گشتن در سایت های مختلف احتیاجی به زوم کردن نخواهید داشت.

بعلاوه شما می توانید Bookmarkهای جدیدی را تنظیم کنید یا با همگام سازی ایمیل خود، از Bookmarkهای موجود در گوشی هوشمند خود نیز استفاده کنید. علاوه بر این، سایت هایی مانند آپارات نیز به خوبی روی نمایشگر برای شما اجرا می شوند، بنابراین به هر دلیلی، اگر می خواهید ویدیویی را روی مچ دست خود دیدن کنید، این امکان به برترین شکل ممکن برای شما فراهم است.

از دیگر قابلیت های پرشمار این اپلیکیشن Wear OS محبوب سامسونگ می توان به پرداخت های امن و آسان در وب سایت های مختلف، مشاهده ویدیو های 360 درجه بدون احتیاج به عینک های Gear VR، منو سریع برای دسترسی به امکانات و گردش در میان تب ها و اجازه به دیگر اپ های شخص ثالث برای مسدودسازی محتوای غیر ضروری موجود در صفحات وب اشاره نمود.

2. اپلیکیشن TICKTICK

اگر برای برنامه ریزی کارهای روزانه خود احتیاج به یک اپلیکیشن Wear OS پرقابلیت روی ساعت هوشمند خود دارید، اپلیکیشن TICKTICK می تواند در این زمینه امکانات بسیار کاربردی را در اختیار شما قرار دهد.

اپلیکیشن TickTick به شما این امکان را می دهد که کنترل کارهای خود را به دست بگیرید و از زمان خود به برترین شکل ممکن استفاده کنید. هنگامی که در این اپلیکیشن شروع به نوشتن برنامه روزمره خود کنید، متوجه می شوید که چه چیزهایی در اولویت فهرست کاری تان قرار دارند و به راحتی به امور روز خودتان نظم می بخشید.

بعلاوه اگر دانشجو یا دانش آموز هستید، می توانید برای برنامه ریزی درسی، هدف گذاری یا عادت هایی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند هم از این اپلیکیشن کاربردی استفاده کنید. این اپ فهرست کارهای شما را در یک سرور ابری قدرتمند ذخیره می نماید و به شما این امکان را می دهد که به وسیله وب سایت این اپلیکیشن با آدرس www.ticktick.com از یادداشت های خود نسخه پشتیبان تهیه نموده و به بخش های مختلف آن دسترسی داشته باشید.

TickTick بعلاوه می تواند به عنوان یک ریمایندر (یادآور) نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در تاریخ و زمان خاصی که معین نموده اید، این اپلیکیشن به همراه پیغام مورد احتیاج، روی مچ دست شما ظاهر می شود و شما را آگاه می نماید. این اپلیکیشن با طراحی بصری زیبا و در عین حال منظم کار را برای کاربران سرعت بخشیده و استفاده از آن بسیار راحت است.

از دیگر قابلیت های خوب این اپلیکیشن کاربردی می توان به امکان مرتب سازی وظایف بر اساس پارامترهای تاریخ، نام و غیره، امکان مرتب سازی وظایف و کارهای ایجاد شده با درگ کردن و امکان ایجاد وظایف تکرارشونده و یا زیر شاخه برای وظایف شما اشاره نمود.

3. اپلیکیشن SEVEN

بسیاری از کاربران دوست دارند که به تناسب اندام برسند، اما برای ورزش کردن بسیار تنبلی می نمایند و یا فرصت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند. اپلیکیشن Seven، یک گزینه بسیار عالی برای این دسته از افراد است که تنها هفت دقیقه از روز وقت آن ها را می گیرد و تمرینات بسیار مفیدی را به آن ها ارائه می دهد.

به بیانی دیگر، کاربران برای انجام حرکات ورزشی این اپلیکیشن Wear OS بسیار کاربردی به صرف تنها هفت دقیقه وقت در روز احتیاج خواهند داشت. بنابراین شما می توانید در هر زمان و هر مکان تمرینات این اپلیکیشن را به سادگی انجام داده و آن را به یک عادت مفید روزانه خود تبدیل کنید.

همانند بازی ها، اپلیکیشن Seven برای شما سه جان در نظر می گیرد. اگر یک روز ورزشی انجام ندهید، یک قلب از شما کم می شود، اما اگر در یک ماه سه تمرین را از دست بدهید، پیشرفت شما به صفر برمی شود و در واقع بازی را می بازید. برای کامل کردن مراحل این اپلیکیشن و رسیدن به درصد 100، باید به صورت مداوم تا هفت ماه از این اپ کاربردی استفاده کنید.

پس از نصب این اپلیکیشن کافی است که هدف و شدت سختی تمرینات خود را انتخاب نموده تا این اپ به شما برنامه تمرینی بدهد. سپس، هر روز در زمان معینی که از قبل معین نموده اید، این اپلیکیشن به شما یادآور می شود تا تمرین خود را شروع کنید. وقتی شروع به تمرین می کنید، این اپلیکیشن با تصاویر دقیق، تایمرهای بصری، دستورالعمل های گفتاری و حتی فیدبک های لمسی برای سوئیچ بین 30 ثانیه ورزش شدید و 10 ثانیه استراحت شما را به تناسب اندام می رساند.

4. اپلیکیشن FACER

واچ فیس ها، یکی از مهم ترین بخش های ساعت های هوشمند هستند که مجذوب کنندهیت بصری آن ها تأثیر بسیار زیادی دارند، اما به هر حال تعداد واچ فیس های موجود در ساعت های هوشمند محدود است و پس از مدتی برای کاربران عادی می شود. در این زمینه اپلیکیشن FACER می تواند به شما یاری کند تا به راحتی به شخصی سازی واچ فیس ساعت هوشمند خود بپردازید.

در صفحه اصلی این اپلیکیشن کاربردی، صدها طرح مربوط شخصیت های مشهور همانند گارفیلد، شکارچیان ارواح، پیشتازان فضا و… وجود دارند که شما می توانید بر اساس علاقه خود، تغییرات مختلفی را روی آن ها اعمال کنید. در این اپلیکیشن کاربردی بعلاوه می توانید واچ فیس های دلخواه خود را بسازید و با استفاده از ابزار creator، آن ها را با سایر کاربران این اپ به اشتراک بگذارید.

در بخش اکسپلورر این اپ، این امکان برای شما وجود دارد تا به مشاهده طرح های مختلفی از واچ فیس ها بپردازید، برای طراحی های خود ایده بگیرید یا حتی از آن ها برای ساعت هوشمند خود استفاده کنید. بعلاوه شما قادرید تا چند واچ فیس مختلف را دانلود نموده و در مناسبت های مختلف از آن ها استفاده کنید.

از دیگر ویژگی های خوب این اپ می توان به امکانات ایجاد و ویرایش تصاویر انتخابی، فونت های سفارشی بزرگ، عقربه ساعت رایگان، نمایش شرایط آب و هوایی با واحدهای اندازه گیری فارنهایت و سانتیگراد و نمایش اندازه باتری ساعت هوشمند اشاره نمود.

5. اپلیکیشن VELOCITY GPS DASHBOARD

فرقی ندارد که در حال دویدن هستید یا از وسایل نقلیه عمومی برای حمل و نقل استفاده می کنید. اگر دوست دارید که در هر شرایطی سرعت حرکت خود را مشاهده کنید، اپلیکیشن VELOCITY GPS DASHBOARD در این زمینه به شما یاری می نماید.

این اپلیکیشن Wear OS از ماژول GPS ساعت هوشمند شما برای محاسبه سرعت در حال حرکتتان بر اساس مسافت و زمان استفاده می نماید و این کار را با دقت بسیار مناسبی انجام می دهد. علاوه بر محاسبه سرعت در حال حرکت شما، این اپلیکیشن یک ردیاب فوق العاده کاربردی نیز است و مسیر حرکت شما را به خوبی ذخیره می نماید. بنابراین شما می تواند برای ردیابی اهداف ورزشی خود نیز از آن استفاده کنید.

هنگام سفر با قطار و یا قبل از بلند شدن هواپیما، استفاده از این اپلیکیشن آمار و ارقام بسیار جالبی را به شما می دهد. از دیگر قابلیت های کاربردی این اپلیکیشن می توان به سوییچ سرعت سنج بین دو حالت اتومبیل و دوچرخه، نمایش سرعت بر حسب دو واحد mph و km/h و امکان دسترسی به سرعت میانه، سرعت لحظه ای و بیش ترین سرعت اشاره نمود.

6. اپلیکیشن INFINITY LOOP

بازی های زیادی برای Wear OS وجود دارد، بنابراین اگر در یک جلسه خسته نماینده گیر نموده اید، ساعت هوشمندتان می تواند شما را سرگرم کند. در این میان می توان به اپلیکیشن Infinity Loop اشاره نمود که به لطف رابط کاربری مینیمافهرستی و گیم پلی منطقی اش، علاوه بر مشغول کردن شما، آرامش فکری خاصی را برایتان به همراه می آورد.

Infinity Loop در حالی که شما را سرگرم می نماید، مغز شما را نیز به کار وا می دارد تا الگوهای پیچیده ای با حلقه ها ایجاد کنید. شما امکان این را خواهید داشت تا با چرخاندن تمام قطعات، الگوها و شکل های بسیار زیبایی را خلق کنید. این اپلیکیشن Wear OS، محدودیت زمانی ندارد و شما می توانید تا زمانی که شارژ ساعت هوشمندتان تمام نشده از آن استفاده کنید.

در ابتدای هر دور، یک الگوی تصادفی به شما داده می شود. شما باید الگوها را بچرخانید تا حلقه ها یا دایره های بسته تشکیل شوند. این بازی سرعت حل کردن مسائل را معیار اندازه گیری قرار نمی دهد که این موضوع به شما یاری می نماید تا به دور از استرس به تقویت و اندازه گیری هوش حافظه خود بپردازید.

7. اپلیکیشن WATER TRACKER

بدن ما احتیاجمند روزانه هشت لیوان مصرف آب است و برای سالم ماندن به این میزان از آب احتیاج دارد. اما بیشتر ما به دلایل مختلفی فراموش می کنیم تا این اندازه از آب را مصرف کنیم که این موضوع در درازمدت ممکن است زمینه ساز ایجاد بیماری هایی مانند سنگ کلیه شود. اپلیکیشن WATER TRACKER به شما در این زمینه یاری می نماید تا در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید.

Water Tracker به شما امکان می دهد اندازه مصرف آب روزانه خود را در طول روز ثبت نموده تا در نهایت متوجه شوید که چقدر به فکر سلامت خود بوده اید. هر بار که یک لیوان آب می نوشید، روی آیکون + در این اپلیکیشن در ساعت هوشمند خود ضربه بزنید و این کار را تا رسیدن به هدف توصیه شده انجام دهید.

بعلاوه این اپلیکیشن Wear OS برای مصرف روزانه آب به ارسال نوتیفیکیشن می پردازد؛ به گونه ای که در تایم های معین شده و به صورت کاملا اتوماتیک نوشیدن آب را به شما یادآور می شود. کاربران می توانند اطلاعات ذخیره شده خود در این اپ را با اپ گوگل فیت همگام سازی نمایند تا به اطلاعات جامعی از سلامت خود دست یابند.

8. اپلیکیشن Wear Audio Recorder

Wear Audio Recorder، همانطور که از نامش پیداست، یک اپلیکیشن Wear OS ساده است که می تواند به شما در ضبط و ذخیره گزارش های صوتی یاری کند.

این اپلیکیشن چندین کیفیت ضبط مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهد که آن ها می توانند متناسب با احتیاجهای خود از آن ها بهره ببرند. این اپلیکیشن Wear OS، قابلیت ضبط مکالمه را نیز دارد و شما قادرید بدون استفاده از گوشی هوشمندتان به ضبط مکالمات دلخواه خود بپردازید.

اگر این اپ را روی گوشی هوشمند خود نیز نصب کنید، این امکان برای شما در دسترس است تا به سادگی فایل های صوتی خود را مورد ویرایش قرار دهید. بعلاوه برای دسترسی به صداهای ضبط شده احتیاجی به ابزارهای مدیریتی نیست و می توانید در محیط اصلی این اپ صداهای مورد نظر خود را حذف نموده و یا آن ها را با افراد مختلف به اشتراک بگذارید.

از دیگر قابلیت های کاربردی این اپلیکیشن می توان به افزودن تصویر به صدا های ضبط شده، دسترسی به چندین فیلتر مختلف و پشتیبانی از سرورهای ابری گوگل درایو و دراپ باکس اشاره نمود.

9. اپلیکیشن IFTTT

اپلیکیشن IFTTT، یک اپلیکیشن Wear OS بسیار جالب و کاربردی است که می توانید با یاری آن، استفاده خود از اینترنت را بهینه و سرویس ها و اکانت های مختلف خود را مدیریت کنید.

به بیانی دیگر، با استفاده از IFTTT شما قادرید تمامی خدمات و سرویس هایی که از اینترنت دریافت می کنید را به هم متصل نموده تا تمامی وظایف و خدماتی که به شما ارائه می دهند به طور اتوماتیک و بدون احتیاج به دخالت شما انجام شوند. به عنوان نمونه، اگر قصد دارید عکس خود را در شبکه های اجتماعی آپلود کنید دیگر احتیاج نیست وارد شبکه اجتماعی مورد نظر شده و عکس را انتخاب کنید، صرفاً کافی است این اپلیکیشن را بر روی ساعت هوشمند خود نصب نموده و سپس فرمان های لازم را وارد این اپ نمایید.

بعلاوه شما می توانید از این اپ برای به روزرسانی تصویر زمینه یا واچ فیس ساعت هوشمند خود با عکس هایی که با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود می گیرید، استفاده کنید. IFTTT شما را قادر می سازد تا از تمام ویژگی های ساعت هوشمند خود به برترین شکل استفاده کنید.

10. اپلیکیشن 2048 Android Wear

احتمالاً شما نام بازی معروف 2048 را شنیده اید و یا آن را در گوشی هوشمندتان بازی نموده اید. این اپلیکیشن Wear OS، یک بازی فکری پرطرفدار و بسیار مجذوب کننده است که به تقویت فکر شما می پردازد و شما را برای مدتی سرگرم می نماید.

این بازی به شما یک شبکه با اعداد در مربع های جداگانه ارائه می دهد که مضرب دو هستند. شما باید دو مربع از یک عدد را جمع کنید که سپس به یک مربع متشکل از مجموع دو عدد اضافه می شود. هدف این است که به جمع کردن مربع ها ادامه دهید تا به مجموع دو مربع 2048 برسید.

محیط این بازی شامل 16 خانه خالی است که 2تای آن ها اشغال شده و شما باید سعی کنید تا اعداد یکسان را در کنار یکدیگر قرار دهید. حرکات شما در این بازی باید دقیق و هوشمندانه باشند، چرا که پس از اتمام خانه ها دیگر نمی توانید شانس خود را امتحان کنید. نسخه Wear OS این بازی، فرق خاصی با نسخه موجود در گوشی هوشمندتان ندارد. تنها تفاوت این است که شما روی صفحه نمایش کوچک تر بازی را اجرا می کنید.

11. اپلیکیشن Fotmob

اگر از هواداران فوتبال هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما اپلیکیشن Fotmob را روی ساعت هوشمندتان نصب کنید، چرا که با استفاده از این اپلیکیشن به سادگی می توانید نتایج بازی های زنده را همراه با دقیق ترین جزئیاتشان پیگیری کنید.

این اپلیکیشن Wear OS از بیش از 70 لیگ معتبر جهانی از جمله لیگ برتر ایران پشتیبانی می نماید و اطلاعات خود را از معتبرترین و دقیق ترین منابع ورزشی به کاربران ارائه می دهد. با استفاده از این اپلیکیشن شما قادر خواهید بود تا اخبار و اطلاعاتی مثل نتایج زنده مسابقات فوتبال، نتایج مسابقات برگزار شده، تاریخ و برنامه بازی های پیش رو، فهرست بازیکنان هر تیم در هر یک از بازی ها و موارد دیگر را به شکل سازماندهی شده مورد آنالیز قرار دهید.

اپلیکیشن Fotmob این امکان را به شما می دهد تا با قرار دادن تیم های مورد علاقه خود در دسته بندی علاقه مندی ها شرایط امتیازات، اطلاع رسانی زنده مسابقات در حال اجرا و موارد دیگر را به صورت نوتیفیکیشن به اطلاع شما برساند. از دیگر قابلیت های جالب توجه این اپلیکیشن فوتبالی می توان به اطلاع رسانی نتایج زنده به صورت لحظه ای در نوار ابزار، نمایش اطلاعات کامل فوتبال همانند تعداد گل ها، تعداد کارت زرد و قرمز و نمایش جدیدترین اخبار دنیای فوتبال به همراه عکس آن ها اشاره نمود.

12. اپلیکیشن NavMusic

اپلیکیشن NavMusic، یک موزیک پلیر بسیار کارآمد برای کاربران ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS است که به شما امکان می دهد موسیقی را مستقیماً در ساعت هوشمند خود دانلود نموده و آن را به صورت آفلاین چه به وسیله ساعت و چه با اتصال به هدفون بلوتوثی پخش کنید.

این اپلیکیشن همه فایل های موسیقی را درست مانند موزیک پلیرهای گوشی های هوشمند در دسته بندی هایی نظیر هنرمند، آلبوم و نام ترک مرتب می نماید و به هر کدام از آن ها به سادگی دسترسی خواهید داشت. بعلاوه این اپ در هنگام پخش موسیقی واچ فیس ساعت های هوشمند را تغییر می دهد و بر مجذوب کنندهیت های بصری آن می افزاید.

از دیگر قابلیت های این موزیک پلیر می توان به امکان دانلود تصاویر آلبوم و هنرمندان به صورت کاملا اتوماتیک، پشتیبانی از اتصال به سرورهای اف تی پی برای هر گونه انتقال موزیک و دسترسی سریع و آسان به تمامی موزیک های موجود در حافظه دستگاه اشاره نمود.

13. اپلیکیشن Lifesum

اگر از کاربران اهل ورزش هستید و به داشتن تغذیه درست و سالم خود اهمیت می دهید، اپلیکیشن Lifesum حتماً باید روی ساعت هوشمند شما نصب باشد.

این اپلیکیشن Wear OS بسیار کاربردی برای یاری به کاهش یا حفظ وزن با ارائه توصیه هایی در خصوص تغذیه، برنامه های رژیم غذایی و ثبت جزئیات اندازه غذای مصرفی شما طراحی شده که می تواند به شما در انتخاب شیوه زندگی بهتر، پیشنهادهای بسیار خوبی را ارائه دهد.

Lifesum با داشتن توانایی های منحصربه فردش به کاربران خود یاری می نماید تا رژیم غذایی مورد احتیاج خود را پیدا نمایند و در مدت زمان کوتاه برترین نتیجه را در کنار ورزش کردن به دست بیاورند. بعلاوه این اپ به شما چنین امکانی را می دهد تا اندازه کالری هر ماده غذایی را پیدا نموده و در زمان درست از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله ما به معرفی 13تا از برترین اپلیکیشن های مبتنی بر سیستم عامل Wear OS پرداختیم و قابلیت های کاربردی هر کدام از آن ها را به صورت خلاصه مورد آنالیز قرار دادیم تا با استفاده از آن ها، به شکل موثرتری از ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

شما معمولاً از کدام اپلیکیشن ثالث بیشتر در ساعت هوشمند خود استفاده می کنید؟ لطفاً تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Guiding Tech و AndroidAuthoritoes

منبع: دیجیکالا مگ

به "13 اپلیکیشن Wear OS برتر؛ بهبود تجربه کاربری ساعت های هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 اپلیکیشن Wear OS برتر؛ بهبود تجربه کاربری ساعت های هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید