10 حقیقتی که در خصوص کشور کامبوج نمی دانستید!

به گزارش قالب وبلاگ ها، کشور کامبوج | Cambodia

یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا که فرهنگ و دیدنی های آن قطعا شما را شوکه خواهد نمود، کشور کامبوج است. اینجا که در مناطقه ایندوچین قرار گرفته، با دشت های وسیع، رودخانه های بزرگ و دیدنی های طبیعی وصف نشدنی، پوشیده شده است. تاثیر زیاد فرهنگ آسیایی، همراه با تاثیرات فرانسوی و آمریکایی، مرکز کامبوج پنوم پن را یکی از جالبترین مرکز های آسیا نموده است. بیشتر مردم کامبوج از نسل خمر هستند و اقلیت ها از جمله چینی ها، ویتنامی ها و قبیله های روستایی محسوب می شوند. اما این ها چیزی نیست که ما می خواهیم در این متن راجعبشان صحبت کنیم. خبرنگاران در ادامه 10 حقیقت را در خصوص کشور کامبوج آورده است که چه بخواهید به آن سفر کنید چه نه، برایتان جالب خواهد بود.

10 حقیقتی که در خصوص کشور کامبوج نمی دانستید!
  • پول گیج نماینده

ارز اصلی کشور کامبوچ ریل می باشد و این در حالی است که دلار آمریکا کاربرد بیشتری دارد. معمولا وقتی که پول پرداخت شده کمتر از 1 دلار باشد، به ریل کامبوج پرداخت می گردد. این را در نظر داشته باشید که کامبوج یک کشور مبتنی بر پول نقد است و در بسیاری از مغازه ها و … کارت اعتباری قبول نمی شوند. پیشنهاد می گردد که همواره با خود پول خرد داشته باشید، زیرا معمولا اگر پولتان از 20 دلار بیشتر باشد به مشکل برخواهید خورد. مردم کامبوج بعلاوه پول های پاره و کهنه را به سختی قبول می نمایند.

  • اسمی که دائم عوض می گردد

کامبوج رشته ای از نام ها داشته است. در حقیقت، نامش را با هر دولت تازه تغییر داده و او نام هایی چون جمهوری خمر، کمپوچئا دموکراتیک و جمهوری خلق کمپوچئا را به خود گرفته است. امروزه همه این کشور با با نام پادشاهی کامبوج می شناسند.

  • خشم جاده

به رغم تمام جاده های عجیب و غریب کامبوج، جایی که قوانین انگار وجود ندارند، خشم جاده چندان دور از دسترس نیست. در کشوری که خشم شما را به هیچ کجا نمی برد اگر آرام باشید، آرام تر خواهید بود! شما باید حواستان به همه چیز باشد: سبقت غیر مجاز، ماشین هایی که گهگاه خلاف جهت حرکت می نمایند، عبور ماشین ها از چراغ قرمز و یا گیر کردن وسط چهار راهی که همه به هم گره خورده اند. شما در کشور کامبوج لحظه های عجیب و غریبی را فقط در مواقعی که در ماشین هستید تجربه خواهید کرد! جاده ها پر از لحظات ترسناکند.

  • امان از گرما

اگر دلتان خواست که در ماه آوریل (حدودا فروردین) به کامبوج بروید، پس باید گرمای زیادی را در نظر داشته باشید، زیرا آوریل گرم ترین ماه سال در کشور کامبوج است. در این زمان، درجه دما به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد، رطوبت آنقدر زیاد است که حسابی عرق خواهید کرد و حستان طوری است که انگار در یک هوای گل آلود قدم می زنید. اگر می توانید در این زمان به سمت ساحل بروید، تنی به آب زده و کمی حس بهتری داشته باشید.

  • زمان تولد

زمانی که به کشور کامبوج سفر می کنید، یکی از تفریح ها این است که از افرادی که در شهرهای مختلف زندگی می نمایند سن یا تاریخ تولدشان را بپرسید. در این صورت با چیزی عجیب روبرو می شوند و آن هم این است که پاسخ ها متفاوت خواهد بود: سن خمر آن ها و سن بین المللی آن ها! به طور کلی وقتی شخصی به جهان می آید همان سن 0 در نظر گرفته می گردد، مانند بسیاری از کشور های دیگر؛ اما سنت متفاوتی در سال نوی خمر وجود دارد که در آوریل اتفاق می افتد. طبق این سنت کامبوجی ها در آن موقع یک سال بزرگتر می شوند.

  • طبیعت کمیاب

کامبوج دارای چندین گونه در معرض خطر از جمله دلفین ایراواددی است که می تواند در ناحیه ای از رودخانه مکونگ در Kratie یافت گردد و بعلاوه یک نوع لاکپشت نادر (Cantors Giant Softshell Turtle) نیز در این کشور زندگی می نماید. سیم ریپ و پری ویهیر نیز سکونتگاه پرنده بزرگ غول پیکر اکراس هستند و تونله ساپ دارای طیف وسیعی از موجودات دریایی محافظت شده و در معرض خطر است. عاشقان حیات وحش، حتما به کامبوج بروند.

  • شگفتی های آبی

بزرگترین دریاچه آب شیرین جنوب شرقی آسیا در کشور کامبوج در سیم ریپ قرار گرفته است. رود تونله ساپ (Tonle Sap) به پنوپ پن می رود و در آنجا به رودخانه مکونگ می رسد. یک پدیده خاص در اینجا رخ می دهد به این صورت که دو بار در سال با یک پیچ منحصر به فرد، جهت آب رودخانه تونله یاپ عوض می گردد. در نوامبر با آغاز فصل خشک، آب آغاز به ریختن در مکونگ نموده و دریاچه کم عمق می گردد؛ اما در ژوئن با آغاز فصل موسمی، آب بالاتر آمده و دریاچه پر می گردد.

  • قوانین معنوی

بیش از 95% مردم کامبوج، مراسم مذهبی را دنبال می نمایند و راهبان با سرهای طاس و زنجیر رنگ زعفران را می توان در سراسر کشور مشاهده کرد. هر روز صبح، راهبان به خیابان ها می آیند و در مغازه و خانه ها توقف می نمایند تا غذا، پول و سایر اقلام را در ازای برکت بخرند.

  • زمین مین

در حالی که کوشش های زیادی برای خنثی کردن کامبوج از بمب و مین های زمینی منفجر نشده که چندین دهه گذشته در این کشور گذاشته شده انجام گرفته است، تخمین زده می گردد که 4 تا 6 میلیون از آن ها هنوز به جای مانده اند. این مین ها که از جنگ داخلی و جنگ کشور همسایه ویتنام و نیروی خمر سرخ به جای مانده، برای مردم روستا نشین هنوز هم خطرناک است. مردم زمان های زیادی که به ماهیگیری یا کشاورزی مشغول هستند، این بمب ها را پیدا می نمایند. آمارها نشان می دهد که بین ژانویه و ژوئن 2016، 29 نفر زخمی و 20 نفر به خاطر این مین ها کشته شده اند.

  • به بزرگترها احترام بگذارید

احترام نقش بسیار مهمی در جامعه کشور کامبوج ایفا می نماید که مسن تر ها در صدر آن هستند. خانواده ها هم اولویت بعدی هستند به طوری که زوج هایی که به تازگی ازدواج نموده اند در خانه والدین خانم، زندگی می نمایند. بچه ها نیز طوری بار می آیند که وقتی بزرگتر شدند، حامیان پدر و مادرشان باشند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "10 حقیقتی که در خصوص کشور کامبوج نمی دانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حقیقتی که در خصوص کشور کامبوج نمی دانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید