شکلات کم چرب با چاپ سه بعدی در راه است

به گزارش قالب وبلاگ ها، یکی از محققان دانشگاه راتگرز فرمولی برای شکلات کم چرب سالم تری کشف کرد که می توان آن را با استفاده از چاپگر سه بعدی ساخت.

شکلات کم چرب با چاپ سه بعدی در راه است

پژوهشگران در این تحقیق، کره کاکائو را که عامل بافت، ساختار و قوام شکلات است، با امولسیون کم چرب و آب در روغن ترکیب کردند که ویژگی های این خوراکی لذیذ را شبیه سازی می کرد.

استاد بخش علوم غذایی در دانشکده علوم زیست محیطی و زیست شناسی راتگرز در نیوجرسی آمریکا، نوشت: همه دوست دارند شکلات بخورند، اما ما به سلامت خود نیز اهمیت می دهیم. او در ادامه گفت که برای برطرف این مشکل، شکلاتی ساخته ایم که نه تنها کم چرب است، بلکه می توان آن را با چاپگر سه بعدی نیز فراوری کرد، و این اولین شکلات کاربردی ماست.

شکلات در روش های سنتی از کره کاکائو، پودر کاکائو و پودر قند ساخته می گردد که با یک امولسیون نماینده ترکیب می گردد. در این پژوهش، دانشمندان با استفاده از دستورالعمل استاندارد شکلات، مواد مختلفی را به عنوان پایه امتحان کردند.

پژوهشگران با استفاده از روش های پیشرفته برای آنالیز ساختار مولکولی و خواص فیزیکی شکلات، ویژگی های فیزیکی شکلات چاپ شده را آنالیز کردند. به گفته هوانگ، آن ها علاوه بر اینکه در پی سطح مناسب ویسکوزیته (یا گرانروی، به معنای مقاومت مایعات در برابر جاری شدن) برای چاپ بودند، به برترین بافت و خلوص برای داشتن حس خوب در دهان نیز فکر می کردند. آن ها با آزمایش نسبت های مختلف آب به روغن، درصد تمام مواد اصلی را قبل از قرار گرفتن در مخلوط تغییر دادند.

پژوهشگران دریافتند که با جایگزین کردن بخشی از کره کاکائو با صمغ عربی (عصاره درخت اقاقیا که معمولا در صنایع غذایی استفاده می گردد)، و ترکیب آن با شهد شکر، می توانند طعم شکلات سه بعدی را بهتر نمایند.

به گفته هوانگ، این شکلات راه را برای گزینه های کم چرب به جای خوراکی های سنتی شیرین هموار می نماید.

هوانگ گفت: فناوری چاپ سه بعدی مواد غذایی امکان فراوری محصولات خوراکی سفارشی با طعم، شکل و بافت مناسب، و بعلاوه تغذیه بهتر بر اساس احتیاج مصرف نماینده را فراهم می نماید.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو

به "شکلات کم چرب با چاپ سه بعدی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکلات کم چرب با چاپ سه بعدی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید