جادویی ترین نقطه زمین اینجاست

به گزارش قالب وبلاگ ها، اورگن ورتکس یکی از اسرارآمیزترین نقاط شناخته شده روی کره زمین است که در آن توپ به سمت بالا حرکت می نماید، جاروها بدون تکیه گاه می ایستند و ارتفاع اشیا با تغییر مکانشان عوض می گردد!

جادویی ترین نقطه زمین اینجاست

به گزارش قالب وبلاگ ها، تعجب نکنید چون همه اینها حقیقت دارد. بسیاری از ماجراجوها هم درست به همین علت برای بازدید از این مکان عجیب وغریب به آمریکا سفر می نمایند تا از نزدیک با رویدادهای غیرطبیعی این منطقه اسرارآمیز آشنا شوند؛ جایی که به تپه طلا هم مشهور شده است. در اعماق جنگل های یکی از شهرهای قدیمی استخراج طلا واقع در جنوب اورگن، یک زمین غیرعادی به وسعت 90000 متر مربع وجود دارد که در ورودی آن، تابلوی برای فروش نصب شده است. همه مجذوب کنندهیت این زمین غیرعادی به خاطر وجود منطقه ای به نام اورگن ورتکس در آن است که بنا بر نظرات و اعتقادات مختلف، یا گذرگاه ماوراء الطبیعه است یا حیله ای بزرگ برای جذب گردشگر.

خانواده کوپر، مالک این منطقه غیرعادی هستند. آنها بیش از 40 سال در اورگن ورتکس تجارت نموده اند و هر ساله هزاران گردشگر، زمین شناس و دانشمند را برای تماشا پدیده های غیرقابل شرح به این منطقه کشانده اند.

نقض قوانین فیزیکی

اورگن ورتکس یک مکان اسرارآمیز است که در آن بعضی از قوانین فیزیکی دراثر تقابل با یک میدان مغناطیسی قوی، موقتا از کار می افتند. ماریا دی کوپر و دیگر راهنماهای تور می گویند که ورتکس باعث می شود که اجسام به مقابله با نیروی جاذبه زمین و دیگر قوانین طبیعی بپردازند. در این مکان اسرارآمیز، توپ ها سر بالایی حرکت می نمایند، جاروها روی دسته می ایستند و افراد با تغییر دادن مکان خود بلندتر یا کوتاه تر به نظر می رسند.

نقشه ایالات متحده آمریکا، استان اورگن با رنگ قرمز معین شده است. گلدهیل، یکی از شهرهای جکسون کانتی از استان اورگن آمریکاست. اورگن ورتکس از جاذبه های گردشگری این شهر است؛ مکانی که درآن اتفاقاتی رخ می دهد که با هیچ یک از قوانین فیزیکی و طبیعی که تا به امروز شناخته شده اند قابل توجیه نیست

جالب اینکه بسیاری از محلی ها برای تسکین کمردردشان به آنجا می روند و معتقدند که نیروی مغناطیسی به درمان درد آنها یاری می نماید. این نیروی مغناطیسی زمانی که ماه کامل است قوی تر است. با توجه به این توصیفات، ورتکس به یک مکان منحصربه فرد و خارق العاده تبدیل شده است؛ مکانی که هنوز علت موجهی برای چگونگی رخ دادن این وقایع در آن پیدا نشده است.

منطقه ای با پدیده های منحصربه فرد

اورگن ورتکس یا حلقه اورگن یا گرداب اورگن، یک اتفاق نادر و عجیب در دنیاست؛ جایی که در آن، اتفاق های غیرقابل امکان مانند یک حقیقت معمولی و پیش پا افتاده رخ می دهند و پدیده های معمول فیزیکی که ما روزانه با آنها در تماس هستیم، نقض می شوند یا به طور معکوس عمل می نمایند. اینجا یک منطقه طبیعی دست نخورده است که پدیده های ادراکی و بصری متفاوتی با واقعیت های کشف شده علمی در آن رخ می دهند. در این مکان، اتفاقات با تمام واقعیت های علمی ای که شما یادگرفته اید، در تضاد هستند.

نیروی مغناطیسی عجیب این منطقه باعث شده است که جارو بدون هیچ تکیه گاهی برجای خودش بایستد و آونگ با زاویه آویزان شود. خیلی از گردشگرها دوست دارند این پدیده را با چشم های خودشان ببینند

سابقه اورگن ورتکس به زمان بومیان آمریکا باز می شود. بومیان به این منطقه لقب زمین ممنوعه داده بودند؛ یعنی مکانی که باید از آن دوری کرد. اوایل قرن بیستم، فعالیت های علمی فراوانی درباره کشف و تحلیل علمی حوادث خارق العاده در این مکان شروع شد. جان لیتسر- فیزیک دان، مهندس معدن و زمین شناس- این منطقه را تا دهه 20 میلادی توسعه داد و در سال 1930 بازدید از این منطقه برای عموم آزاد شد. لیتسر که پسر یک دیپلمات انگلیسی بود، در 30 آوریل 1886 در آلوای اسکاتلند به دنیا آمد و تا زمان مرگش در سال 1959، هزاران آزمایش علمی در ورتکس انجام داد.

خانه اسرارآمیز ورتکس که در ابتدا یک دفتر تحقیق و سنجش بود و بعدها به عنوان یک انبار ابزارآلات مورد استفاده نهاده شد، در سال 1890 از طریق شرکت استخراج عقاب خاکستری پیر ساخته شد. این کمپانی در سال 1911 دست از استخراج طلا کشید. چندین سال بعد، این دفتر تحقیق و سنجش به سمت پایین تپه حرکت کرد و از آن روز تا به امروز در همین شرایط به جای مانده است. اورگن ورتکس از نظر تعداد بازتماشامایندگان و وب سایت هایی که به این موضوع پرداخته اند، بین مجذوب کننده ترین مکان های شگفت انگیز دنیا قرار گرفته است. سایت آمریکا رودساید که یک سایت آن لاین برای هدایت گردشگر هاست، اعلام نموده است: پس از آنالیز های جدی و انجام آزمایش های علمی متعدد، این نتیجه به دست آمد که اورگن ورتکس از نظر برهم زدن و نقض قوانین فیزیکی و طبیعی، خارق العاده ترین مکان روی کره زمین است.

یک میدان مغناطیسی قوی

در سال 1960، خانواده کوپر این ملک را از همسر جان لیتسر - مالک قبلی- خریداری کردند. جان لیتسر یک دانشمند بومی و مهندس معدن بود که تا قبل از مرگش در سال 1959، تعداد زیادی آزمایشات علمی در خصوص ورتکس انجام داده بود. او معتقد بود که یک میدان مغناطیسی کروی و 15 میدان مغناطیسی مورب، تنوعی از رخدادهای عجیب را در سه چهارم این قطعه زمین به وجود می آورند.

لیتسر بعد از جمع آوری و تطابق یافته های تجربی اش گفت که دنیا برای شنیدن این قضیه آمادگی ندارد و تمام یادداشت ها و تحقیقاتش را در آتش سوزاند تا چیزی از آنها باقی نماند. اما در یک مغازه کوچک در اورگن ورتکس، یک رساله چاپی از یافته ها و تجربیات علمی آقای لیتسر پیدا شده است که حاوی یافته ها و اطلاعاتی در خصوص پدیده هایی است که در منطقه خانه اسرارآمیز رخ می دهند.

ورودی منطقه اسرارآمیز اورگن ورتکس؛ پشت این حصار پدیده های شگفت انگیز در انتظار گردشگران ماجراجوست

در این رساله آقای لیتسر استدلال می نماید که یک میدان مغناطیسی کروی در این منطقه وجود دارد که نیمی از آن روی سطح زمین و نیمی دیگرش در زیر سطح زمین وجود دارد و قطر این میدان کروی، حدود 3/50 متر تخمین زده شده است. در این ملک جنگلی که در آن تپه های فراوانی با سراشیبی های تند و زاویه های مورب وجود دارد، یک خانه اسرارآمیز هم دیده می شود؛ ساختمان این خانه در حقیقت یک کلبه کج شده است که تاریخ ساخت آن به سال 1890 برمی شود.

این خانه اسرارآمیز، در ابتدا به عنوان یک دفتر تحقیقاتی برای کمپانی استخراج طلا مورد استفاده نهاده شد اما بعد از آنکه از مکان اولیه خود به طرف پایین حرکت کرد، به مکانی مناسب برای تحقیق و آنالیز روی شرایط غیرمعمول و متناقض با قوانین علمی اورگن ورتکس تبدیل شد. خیلی از گردشگران بعد از بازدید از این منطقه اعتراف نموده اند که به کسی که در محدوده اورگن ورتکس می ایستد، حالت تهوع دست می دهد. این حس دقیقا شبیه زمانی است که سوار بر یک قایق کوچک در اموج متلاطم دریا باشیم.

با وجود این، تعدادی از دانشمندان هم معتقدند که مکان هایی مانند ورتکس با تپه ها و زاویه های شگفت انگیزش، می توانند باعث احساس سردرگمی و ایجاد خطاهای فکری و دیداری در مردم شوند.

پروفسور راسل جی. دانلی- استاد فیزیک دانشگاه اورگن- در این رابطه می گوید: همه این ماجراها یک خطای دید بسیار مجذوب کننده و دلفریب است. من یک دانشمند متخصص هستم و قصد رد این قضیه را ندارم اما این یک توهم بی ضرر است. جیمز راندی- پژوهشگری که در حال حاضر یکی از برجسته ترین شخصیت ها در مسائل ماوراء الطبیعه و اسرارآمیز به شمار می رود- هم می گوید: اغلب اوقات فکر، چشم بازتماشامایندگان مکان هایی مانند اورگن ورتکس را فریب می دهد. او اضافه می نماید که مردم به غلط اعتقاد دارند آنچه را که مشاهده می نمایند حقیقت دارد و این حواسشان است که آنها را فریب می دهد.

اما عده زیادی هم با این عقیده ها مخالف هستند. مایکل ای. گریزل- مهندس شیمی و محقق زیست شناسی دانشگاه مریلند و کسی که پروژه انیگما را در سال 1978 برای آنالیز نظریه هایی در زمینه پدیده های ماوراءالطبیعه وغیر قابل باور شروع کرد-

بازتماشاماینده های ماجراجو اعتراف نموده اند که وقتی قدم به داخل این کلبه گذاشته اند، احساس نموده اند که نیروی مرموزی آنها را به سمت زمین می کشد و به خاطر همین بدن آنها ناخودآگاه به سمت جلو خم می شود

در این رابطه می گوید: شما می توانید نقشه های علمی منطقه ای را که رفتارهای نامتعارف نیروهای گرانشی و مغناطیسی در آن رخ می دهد، بیابید. این قضیه امکان بروز هر رخداد عجیب و خارق العاده را بیان نمی نماید اما زمینه را برای آنالیز و کشف بعضی از اسرار با نیت پیشرفت علم و کشف حقیقت، آزاد می گذارد. آقای گریزل بر این موضوع اصرار دارد که تا زمانی که یک پژوهش علمی کامل در اورگن ورتکس انجام نشود، این قضیه همچنان به صورت یک معما باقی خواهد ماند.

با تمام این تفاسیر این روزها ورتکس نسبت به گذشته، بازتماشامایندگان بیشتری را جذب می نماید و معروفیت بیشتری به دست آورده است. کارلا برایان که وقتی ده سال بیشتر نداشت برای اولین بار به ورتکس آمد و اخیرا در سن 54 سالگی برای دومین بار به این مکان بازگشته است، می گوید: باید پذیرفت که در این مکان اتفاقات نا متعارف رخ می دهد.

با این حال خانم کوپر هم که پیش از آنکه در دهه 60 میلادی اورگن ورتکس را برای پدر ناتوان خود خریداری کند یک مدد کار اجتماعی بوده است، می گوید: برای کناره گیری از تجارت گردشگری ورتکس آماده ام. زمان رفتن من رسیده است. زمان آن رسیده که ورتکس را به فرد دیگری واگذار کنم. می دانم که عده ای خواستار خرید این زمین هستند اما هنوز درخواست خود را به صورت رسمی اعلام ننموده اند.

این یکی از پدیده هایی است که در اورگن ورتکس رخ می دهد.شما می توانید به وضوح تغییر ارتفاع را در شکل های زیر مشاهده کنید و حتی به راحتی این تغییر ارتفاع را میزان بگیرید

تصویر 1- ارتفاع تقریبا برابر است

بعد از تغییر مکان، ارتفاع تغییر می نماید

تصویر3و 4 بدون پس زمینه.

موافقان اسرارآمیز بودن این مکان با استناد به همین تصاویر عجیب می گویند که گرداب اورگن یکی از خارق العاده ترین مکان های شناخته شده کره زمین است که البته هنوز علت موجهی برای اتفاقات عجیب آن ذکر نشده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "جادویی ترین نقطه زمین اینجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جادویی ترین نقطه زمین اینجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید