شرکت نروژی در پی ساخت اولین کشتی تفریحی بدون آلایندگی است

به گزارش قالب وبلاگ ها، به گفته یک شرکت پیشگام نروژی، کشتی های کروز بدون آلایندگی می توانند مسافران را به وسیله دریا به نقاط مختلف ببرند و می توانند به حفاظت از محیط زیست یاری شایانی بکنند و این در حالی است که این کشتی ها در سال های نه چندان دور نیز ساخته خواهند شد. شرکت هارتیگروتن قبل از اینکه تمام ناوگان خودش را به صورت کربن خنثی یا بدون آلایندگی در بیاورد، اعلام نموده که اولین کشتی کروز بدون آلایندگی خودش را تا سال 2030 میلادی به آب خواهند انداخت.

شرکت نروژی در پی ساخت اولین کشتی تفریحی بدون آلایندگی است

پروژه Sea Zero این شرکت فعال در حوزه کشتی های تفریحی در سال گذشته اعلام شده بود اما پیشرفت های تکنولوژی به معنای آن است که ساخت کشتی های غول پیکر الکتریکی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شده است. مدیر عامل شرکت هارتیگروتن یعنی هدا فلین در همین رابطه گفته: در پی یک مطالعه دقیق انجام شده، ما از برترین فناوری ها برای کشتی های کروز پیشگامانه و آینده خود استفاده خواهیم کرد. ما متعهد هستیم که ظرف چند سال کشتی ای را بسازیم که از نظر بهره وری انرژی و پایداری از همه کشتی های دیگر بهتر باشد.

سفر با کشتی کروز بدون اینکه باعث انتشار گازهای گلخانه ای گردد، حس بسیار خوبی را به مسافران و بعلاوه کسانی می دهد که نگران محیط زیست هستند و این در حالی است که دستیابی به چنین کشتی ای رؤیای دیرینه صنعت کشتی های کروز بوده، صنعتی که اخیراً هدف دستیابی به حالت کربن خنثی تا سال 2050 میلادی را برای خودش مشخص نموده اند.

کشتی کروز بدون آلایندگی چگونه کار خواهد نمود؟

بر اساس طرح های مفهومی اولیه که به وسیله این شرکت منتشر شده، کشتی های کروز نو هارتیگروتن کاملاً برقی و مجهز با باتری هایی خواهند بود که با انرژی های تنوپذیر در بندر شارژ می شوند. گفته شده با ترکیب محصولات و راهکارهای باتری 60 مگا وات ساعتی با توربین بادی، این کشتی راهکارهای بهبود یافته ای را خواهند داشت که امروزه در هیچ کدام از کشتی های کروز دیده نمی شوند.

این ویژگی ها و راهکارها نیز شامل بادبادن هایی 50 متری با قابیلت جمع شدن، پنل های خورشیدی و بعلاوه یک اتاق کنترل مجهز به هوش مصنوعی است. سطوح باتری نیز در کنار های خارجی کشتی نمایش داده می شوند. پس از اعلام پروژه Sea Zero در ماه مارس سال 2022 میلادی، هدا فلین مدیر عامل شرکت هارتیگروتن اظهار داشته که ساخت این کشتی ها با چالشی بزرگ روبه رو است چراکه کسی نمی داند تا سال 2030 چه فناوری هایی در دسترس خواهند بود.

هدا فلین در ادامه صحبت هایش گفته: وظیفه ما این است که راه را برای نوآوری های تازه هموار کنیم و تکنولوژی های موجود را برای همسو شدن با اهداف پایدار خودمان تقویت کنیم. در حالی که بعضی از این فناوری ها به مرحله نسبتاً پیشرفته ای رسیده اند، آن ها همچنان به تحقیق و توسعه اختصاصی احتیاج دارند تا از اجرای موفقیت آمیز آن ها در زمینه دریایی اطمینان حاصل گردد.

طی دو سال آینده، فناوری سبز پیشنهادی برای دقیق تر شدن طراحی نهایی کشتی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

تأثیر مسافران این کشتی ها در کاهش آلایندگی

مفهوم کاهش آلایندگی در سفرهای دریایی تنها به معنای حذف تدریجی سوخت های فسیلی نیست. شرکت هارتیگروتن بر این باور هستند که مسافران نقشی کلیدی در به حداقل رساندن مصرف انرژی دارند. آن ها به وسیله یک اپلیکیشن تعاملی قادر خواهند بود تا از تهویه کابین فوق مدرن استفاده نمایند و بعلاوه مصرف آب و برق خودشان در طول سفر را نیز میزان گیری نمایند.

توسعه فناوری های نو برای مهمان داری از مسافران در طول سفر بسیار ضروری است چراکه مهمان داری می تواند تا 50 درصد از کل انرژی مصرفی کشتی را مصرف کند و از همین رو، برای موفقیت این پروژه در زمینه آلایندگی صفر بسیار حائز اهمیت است.

شرکت هارتیگروتن علاوه بر ساخت این کشتی های تازه، کشتی های کروز موجود خودش را ارتقا می بخشد و تا به امروز نیز دو مورد از کشتی های آن به باتری مجهز شدند. این در حالی است که علاوه بر باتری، تجهیزات دیگری نیز در کشتی های این شرکت به کار رفتند که انتشار گازهای گلخانه ای را تا 25 درصد کاهش می دهند.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "شرکت نروژی در پی ساخت اولین کشتی تفریحی بدون آلایندگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت نروژی در پی ساخت اولین کشتی تفریحی بدون آلایندگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید