رونالد ریگان؛ به قلم دیوید برن سیاست پیشه هنرمند، گوینده زبان باز که به کاخ سفید رفت

به گزارش قالب وبلاگ ها، نشر ثالث کتاب رونالد ریگان به قلم دیوید برن با ترجمه سعید کلانی را به چاپ رساند. این کتاب نگاهی به آراء و اندیشه سیاسی رئیس جمهور اسبق ایالات متحده دارد.

رونالد ریگان؛ به قلم دیوید برن سیاست پیشه هنرمند، گوینده زبان باز که به کاخ سفید رفت

شاید بتوان بنیان اندیشه و شخصیت رونالد ریگان را در این جمله خلاصه کرد که او به رغم گرایش های مذهبی و باورش به اراده مطلق، به آزادی اراده معتقد بود. او از، نوجوانی حاضر جوابی و قوه تخیل بی بدیلی داشت و همین او را ابتدا به سوی گویندگی و سپس به دنیای سینما سوق داد. بعدها همین بداهه گویی و فن بیانش او را در حوزه سیاست نیز پیروز کرد.

بسیاری از محافظه کارها او را همانند یک نیمه خدا می دیدند و همین برداشت از ریگان به عنوان ناجی به او در تبدیل شدن به جنگجوی محبوب جنگ سرد در برابر کمونیسم یاری کرد؛ جنگ سرد زورآزمایی عظیمی بود، جنگی مقدس بین خیر و شر که سرنوشت بشریت را مشخص می کرد و ریگان در مشخص این سرنوشت نقش اقدامات دیگری از قبیل بازسازی اقتصاد آمریکا، حل مسائل مالیاتی و از همه مهم تر احیای خوش بینی آمریکایی، ویژگی ها و نمونه هایی اند که در کارنامه سیاسی او همچنان می درخشند با این که تفسیر دوران ریاست جمهوری ریگان از نقطه نظر سیاست داخلی اغلب به سمت جنگ بین جناح های چپ و راست آمریکا کشیده می گردد وی چنان تأثیری بر سیاست کشور داشته که حتی مخالفانش نیز تغییری در بسیاری از اقدامات ماندگار او ایجاد نکرده اند.

شکی نیست که ریگان سایه بلندی دارد و امروز محافظه کارهای آمریکایی میراث دار ریگان هستند و تأثیر او از حزب جمهوری خواه نیز فراتر رفته است. هرچند غالبا ریگان را سیاستمداری ناپخته فاقد اندیشه سیاسی معرفی می نمایند این کتاب بر آن است که باید او را متفکری سیاسی در نظر گرفت و آرا و عقایدش را عمیق و به دقت آنالیز کرد.

نشر ثالث کتاب رونالد ریگان به قلم دیوید برن با ترجمه سعید کلانی در 264 صفحه به بهای 150 هزار تومان به چاپ رساند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رونالد ریگان؛ به قلم دیوید برن سیاست پیشه هنرمند، گوینده زبان باز که به کاخ سفید رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونالد ریگان؛ به قلم دیوید برن سیاست پیشه هنرمند، گوینده زبان باز که به کاخ سفید رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید