در سفر به کشورهای حوزه بالتیک، از کجا تماشا کنیم؟

به گزارش قالب وبلاگ ها، کشورهای حوزه بالتیک در اروپای شمالی، مقاصد خارق العاده و کمتر شناخته شده ای را در خود جای داده اند که می توانند تجربه سفر متفاوتی را برایتان رقم بزنند.

در سفر به کشورهای حوزه بالتیک، از کجا تماشا کنیم؟

کشورهای حوزه بالتیک اغلب به لتونی، لیتوانی و استونی گفته می گردد؛ اما دریای بالتیک با بسیاری از کشورهای دیگر چون دانمارک و لهستان نیز در ارتباط است.

آب های آرام و گهگاه طوفانی این خط ساحلی سنگی، شگفتی های مخفی زیادی را در بر دارند؛ به خصوص در ماه های جادویی زمستان و بهار که یکی از برترین راه های گردش در این منطقه، با کشتی های کروز مارلا دیسکاوری (Marella Discovery) است.

با قالب وبلاگ ها همراه شوید تا سفری جادویی و منحصربه فرد به این کشورهای اروپای شمالی داشته باشید.

1. استکهلم؛ سوئد

بازدید از سوئد، بدون تماشای مرکز 700 ساله اش که مشرف به دریای بالتیک تا شرق است، کامل نخواهد شد. سوئد، محل تولد بسیاری از مشهورترین برندهای مد گران قیمت و معمولی دنیای چون اچ اند ام (H&M)، اکنی (Acne) و دوشنبه مقرون به صرفه (Cheap Monday) بوده است. این کشور بعلاوه مکانی عالی برای خرید لباس با هر بودجه ای به شمار می آید.

پس از اتمام خریدهایتان در سوئد، به سراغ منطقه ها سرسبز تماشایی و خوش چشم انداز، از جمله پارک ملی رویال یورگاردن (Royal Djurgarden) و گشت و گذار در آن ها بروید. بازدید از کافه های فوق العاده استکهلم مانند اریکس گوندولن (Eriks Gondolen) و آکورات (Akkurat) را هم نباید فراموش کنید.

2. تالین؛ استونی

تالین احتمالا مشهورترین و محبوب ترین شهری است که تا به امروز نام آن را نشنیده اید. این مرکز پرجنب و جوش با 46 کیلومتر خط ساحلی در کرانه دریای بالتیک، سالانه بیش از 4.5 میلیون بازدیدنماینده به سمت خود جذب می نماید. تالین، پر از جذابیت های بوهمیایی و در نزدیکی بعضی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی است و بعلاوه جزو 10 شهر دنیا با پاک ترین هوا به شمار میرود.

منطقه قدیمی تالین، یک میراث تاریخی یونسکو است و به همین علت استونی در سال 2018، صدمین سالگرد تولد این منطقه را با رویدادهای عمومی متعددی مانند هفته کافه پارنو (Parnu Cafe Week) و فستیوال کیهنو ویولین (Kihnu Violin Festival) جشن گرفت.

3. سن پترزبورگ؛ روسیه

وصف شکوه و عظمت سلطنتی، زرق و برق و جادوی سن پترزبورگ، در کلام نمی گنجد. سفر به سرزمین کلاه های خزدار، خاویار، اپرا و هنرمندان، از آن خاطره هایی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

سن پترزبورگ را به خاطر گذرگاه های آبی فراوان موسوم به ونیز شمال می شناسند و سفر با قایق، احتمالا برترین راه برای گشت وگذار در بزرگ ترین شهر در انتهای شمالی دنیا به شمار می رود. کسانی که برای اولین بار به سن پترزبورگ می فرایند، باید موزه آرمیتاژ، کلیسای جامع سنت ایزاک و تئاتر مارینسکی را در برنامه خود قرار دهند.

4. هلسینکی؛ فنلاند

هلسینکی، مرکز کشور فنلاند به عنوان یکی از سرزنده ترین و بانشاط ترین شهرهای دنیا و سرچشمه هنر، موسیقی و تفکر طراحی شناخته می گردد. اگر واقعا می خواهید بدانید چه عاملی هلسینکی را تبدیل به یک شهر خاص نموده است، به اوریواونکاتو (Yrjonkatu)، قدیمی ترین استخر کشور، بروید و هنر سونا را تماشا کنید که راهی برای زندگی کردن در فنلاند است.

در یک کافه محلی مانند استیم (Steam)، خود را به یک نوشیدنی فنلاندی مهمان کنید و سپس به بازار محلی هاکانیمی (Hakaniemi Market Hall) بروید که خانه فروشندگان محلی است.

5. وارنمونده (Warnemunde)؛ آلمان

وارنمونده در ساحل دریای بالتیک که تنها حدود دو ساعت از شمال تا برلین آلمان فاصله دارد، یک شهر ساحلی کوچک خودمانی و کمتر شناخته شده است. این شهر جزو مقاصدی است که آلمانی ها دوست دارند آن را به عنوان یک راز پیش خود نگه دارند. این مقصد ساحلی، محلی فوق العاده برای استراحت کردن و دوری از فضای استرس شهری به شمار می آید.

در ساحل وارنمونده، قدم بزنید؛ برای تماشا چشم اندازهایی بی نظیر از دریای بالتیک از فانوس دریایی بالا بروید و از ساختمان مشهور تیپات (Teepott) بازدید کنید که خانه بعضی از برترین غذاهای دریایی محلی است.

6. کالوندبورگ (Kalundborg)؛ دانمارک

کلیسای بانوی ما (Church of Our Lady)، کلیسایی تماشایی با پنج مناره، یکی از شگفتی های تاریخی است که در کالوندبورگ خودنمایی می نماید؛ شهری با خیابان های سنگ فرش و خانه های نیمه چوبی که حتی دارای یک قلعه به نام قلعه کالوندبورگ (Kalundborg Castle) است؛ مکانی که قدرتمندترین مردان دانمارک در قرن چهارده و پانزدهم برای اتخاذ تدابیر سیاسی در آن گرد هم جمع می شدند.

کالوندبورگ دارای شبه جزیره های بسیار و کیلومترها خط ساحلی است که تنها شجاع ترین افراد می توانند در آن ها شنا نمایند.

7. فردریکستاد (Fredrikstad)؛ نروژ

شهر تاریخی فردریکستاد در سال 1567 تاسیس شد و بخشی ساده، دلپذیر و خوش چشم انداز از زندگی را به نمایش می گذارد. ساختمان های زیبای رنگارنگ که در ساحل دریای بالتیک قرار گرفته اند، خانه بعضی از برترین کافه ها و رستوران های روی آب نروژ از جمله هانکوسوند (Hankosund) و اسلیپن (Slippen) هستند.

جذابیت های بسیاری از نمایشگاه بزرگ ترین مدل راه آهن اسکاندیناوی گرفته تا استحکامات محافظت شده بخش قدیمی شهر را می توان در شهر فردریکستاد مشاهده کرد. بازدید از جزایر والر (Hvaler) در نزدیکی ساحل فردریکستاد را از دست ندهید که آفتابی ترین مکان نروژ به حساب می آیند.

8. آرهوس (Aarhus)؛ دانمارک

آرهوس، دومین شهر مشهور دانمارک، میزبان جمعیت زیادی از دانشجویان و علاقه مندان به هنر است. این شهر که در سال 2017 به عنوان مرکز فرهنگی اروپا انتخاب شد، دو موزه از مشهورترین موزه های حوزه اسکاندیناوی یعنی موزه موسگا (Moesgaard Museum) و موزه هنر آروس آرهوس (ARoS Aarhus Art Museum) و بعلاوه یک راهروی هوایی مدور مشهور در سطح دنیای را در خود جای داده است. در اینجا حتی یک سالن کنسرت در حدواندازه پاریس و لندن وجود دارد.

کشتی های کروز در این مقاصد گردشگری با امکاناتی چون رستوران های آسیایی، سینمای روباز، نمایش های برادوی و کلاس های مخصوص نوزادان و والدین، سفری به یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد.

اگر در حال برنامه ریزی سفر با تور اروپا به نقاط مختلف این قاره سرسبز هستید و در پی مناسب ترین آفر می گشت، در قالب وبلاگ ها با مشاهده قیمت و مقایسه تورها میتوانید پکیج موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از فروشنده های معتبر مسافرتی به راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "در سفر به کشورهای حوزه بالتیک، از کجا تماشا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به کشورهای حوزه بالتیک، از کجا تماشا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید