خبرنگاران مجلس به دولت برای فروش اموال سازمان زندان ها مجوز داد

به گزارش قالب وبلاگ ها، تهران- خبرنگاران- نمایندگان مجلس، دولت را مکلف کردند برای تامین غذا و پوشاک زندانیان، اموال در اختیار سازمان امور زندان ها را به فروش برسانند.

خبرنگاران مجلس به دولت برای فروش اموال سازمان زندان ها مجوز داد

به گزارش خبرنگار پارلمانی قالب وبلاگ ها، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز -سه شنبه- در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با پیشنهاد الحاقی به تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

به موجب این مصوبه دولت مکلف است نسبت به فروش اموال منقول و غیرمنقول در اختیار سازمان امور زندان ها، جمع آوری و فروش اموال تملیکی به مبلغ 4 هزار و 400 میلیارد ریال اقدام کرده و درآمد حاصل پس از گردش خزانه به ردیف 108200 جدول (10- 1) بابت غذا و پوشاک زندانیان واریز می گردد.

در حال حاضر در لایحه بودجه 1400 سرانه سه وعده غذا 245 هزار جیره بگیر (زندانی، سرباز، کارمند شیفتی) معادل 150 هزار ریال منظور شده است که با توجه به تورم نیاز به افزایش منابع درآمدی برای تأمین غذا و پوشاک زندانیان وجود دارد.

این پیشنهاد از سوی سیدکاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مطرح و مورد تأیید نمایندگان مجلس قرار گرفت.

مددجویان کمیته امداد و بهزیستی یک بار از پرداخت عوارض معاف می شوند

نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را برای پرداخت عوارض ناشی از انشعاب برق و گازبرای یک بار معاف کردند.

نمایندگان مجلس در بررسی جزییات لایحه بودجه در ششمین جلسه نوبت سوم سه شنبه شب با الحاقی 15 ،16و17 تبصره 6 لایحه بودجه موافقت کردند و الحاقی 18 این تبصره به پیشنهاد نماینده تویسرکان حذف شد.

در بند الحاقی ماده 15آمده است:­برخورداری از معافیت های اقتصادیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

بند الحاقی 16 تبصره 6 می گوید: ­مبلغ 2500 میلیارد ریال جهت خرید تضمینی توتون و تنباکو توسط شرکت دخانیات ایران هزینه قابل قبول اقتصادیاتی این شرکت تلقی می گردد.

بند الحاقی 17 تبصره 6 می گوید:­در اجرای جزء(2) بند(چ) ماده(80) قانون برنامه ششم توسعه، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و دهیاری و هزینه های انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز برای واحدهای مسکونی اختصاص یافته به آنان براساس الگوی مصرف، فقط برای یکبار معافند.

بند الحاقی 18 تبصره 6 به پیشنهاد محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان حذف شد در این بند آمده بود:1- به استناد ماده(4) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 1394/8/10وزارت نیرو موظف است از تیرماه سال 1400 دستورالعمل جامع تعیین هزینه انشعاب برق را بر حسب ریال بر کیلووات ساعت با در نظر دریافت هزینه تمام شده تأمین برق مشترکین جدید به تفکیک هر شهرستان و هریک از مناطق شهرداری کلان شهرها و نیز با در نظر دریافت عملکرد بهینه اقتصادی شرکت های توزیع نیروی برق تدوین کند و هزینه تمام شده تأمین برق در هر منطقه شهرداری و شهرستان را ابلاغ نماید. شرکت توانیر موظف است بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده، هزینه انشعاب برق را در هر شهرستان و هر یک از مناطق شهرداری کلانشهرها تعیین کند. منابع حاصل از فروش انشعاب صرفاً برای تأمین برق مشترکین جدید هزینه خواهد شد.

2- در راستای تحقق عدالت اجتماعی، وزارت نیرو موظف است از تیرماه سال 1400 عوارض انشعاب برق را متناسب با میانگین قیمت زمین در هر یک از مناطق شهرداری کلانشهرها ومتراژ واحد مسکونی متقاضیان برق دریافت نماید. در این راستا وزارت نیرو موظف است هریک از کلانشهرها را بر حسب قیمت متوسط زمین مناطق مختلف شهرداری به سه دسته قیمتی تقسیم و وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و صدردصد (100%) آن به عنوان یارانه حمایتی تأمین برق، صرف حمایت از تأمین برق متقاضیان در شرکت های توزیع مناطق محروم کشور می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مجلس به دولت برای فروش اموال سازمان زندان ها مجوز داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجلس به دولت برای فروش اموال سازمان زندان ها مجوز داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید