تامین 30 درصد بازار مصرفی پاکستان با گازوئیل ایرانی

به گزارش قالب وبلاگ ها، در ماه های اخیر، میانه قیمت خرده فروشی گازوئیل در پاکستان 288 روپیه در هر لیتر بود، در حالی که گازوئیل وارداتی از ایران با قیمتی کمتر از 230 روپیه در هر لیتر فروخته می گردد که سود قابل توجهی را برای دلالان خصوصی به همراه داشته است.

تامین 30 درصد بازار مصرفی پاکستان با گازوئیل ایرانی

در بحبوحه بحران مالی و کمبود ذخایر ارزی پاکستان، دلالان خصوصی در این کشور برای خرید سوخت مقرون به صرفه تر به ایران روی آورده اند، زیرا نرخ تورم این کشور در چند ماه گذشته به بالاترین حد تاریخی رسیده است.

به گزارش قالب وبلاگ ها به نقل از وبگاه خبری ژئو نیوز پاکستان، به گفته منابع پالایشگاهی و تحلیلگران بازار نفت، در ماه های گذشته محبوبیت نفت ایران بر حجم فراوری پالایشگاه های داخلی پاکستان تاثیر منفی داشته و پیش بینی می گردد که این تاثیر منفی بر فروش آنها همچنان در سه ماهه دوم سال 2023 ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش: در نتیجه بحران مالی و استفاده بیشتر شهروندان پاکستانی از وسایل حمل و نقل عمومی به علت افزایش هزینه ها، پالایشگاه های محلی پاکستان با کاهش تقاضا و احتمال تعطیلی روبرو شده اند.

در ماه های اخیر، میانه قیمت خرده فروشی گازوئیل در پاکستان 288 روپیه در هر لیتر بوده است، در حالی که گازوئیل وارداتی از ایران با قیمتی کمتر از 230 روپیه در هر لیتر فروخته می گردد که سود قابل توجهی را برای دلالان خصوصی به همراه داشته است.

از زمانی که ایالات متحده تجارت نفت و پتروشیمی ایران را از سال 2018 تحریم کرد، پاکستان از واردات نفت ایران منع شده است. به گفته منابع پالایشگاهی و تحلیلگران ، مقامات پاکستانی ظاهرا به علت کاهش ذخایر ارز خارجی، چشم خود را روی واردات انبوه گازوئیل از ایران بسته اند.

یک فروشنده خصوصی در این باره گفت: نفوذ گازوئیل ایران در حال رشد است و می تواند 25 تا 30 درصد از کل فروش گازوئیل پاکستان را جایگزین کند.

به گفته این فروشنده خصوصی، پالایشگاه های محلی در پاکستان در آستانه تعطیلی قرار دارند، زیرا نفت ایران هیچ وقت در این مقیاس بزرگ و بی نظیر در این کشور آسیای جنوبی نبوده است.

منبع: عصر ایران

به "تامین 30 درصد بازار مصرفی پاکستان با گازوئیل ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 30 درصد بازار مصرفی پاکستان با گازوئیل ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید