خبرنگاران تدابیر تنبهی در نیوزیلند برای سرپیچی از قوانین قرنطینه کرونایی

به گزارش قالب وبلاگ ها، تهران-خبرنگاران- دولت نیوزیلند برای پیشگیری از گسترش شیوع کرونا در این کشور تدابیر سختگیرانه ای را در پیش گرفت از جمله امروز دو توریست خارجی را به دلیل رعایت نکردن قانون قرنطینه 14 روزه برای جلوگیری از شیوع این ویروس، بازداشت کرد تا آنها را به کشورشان بازگرداند.

خبرنگاران تدابیر تنبهی در نیوزیلند برای سرپیچی از قوانین قرنطینه کرونایی

به گزارش روزنامه استریت تایمز، سنگاپور از اوکلند، اداره مهاجرت نیوزلند روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای به وسیله ایمیل اعلام نمود که این دو تبعه خارجی که روز دوشنبه 16 مارس (26 اسفند) از جنوب شرق آسیا به خاک نیوزیلند وارد شده بودند، قرنطینه شده و قانونا مشمول دیپورت هستند.

این آژانس دولتی در ادامه اعلام نمود که اگر این دو توریست پس از اتمام قرنطینه 14 روزه خاک نیوزلند را ترک ننمایند، بازداشت و دیپورت خواهند شد.

استفن واگان مدیر کل موافقت و تأیید اداره مهاجرت نیوزلند در این باره می گوید: این نوع رفتار غیر مسوولانه است و تحمل نخواهد شد. محدودیت های مسافرتی و مقررات قرنطینه خانگی به یک دلیل موجه اعمال شده اند و با کاهش شیوع کرونا به نجات جان افراد یاری خواهند کرد.

جاسیندا آردرن (Jacinda Ardern) نخست وزیر نیوزیلند روز دوشنبه محدودیت های سختگیرانه ای را اعمال کرد که تقریباً همه مسافران ورودی به خاک این کشور را به قرنطینه خانگی 14 روزه ملزم می نماید.

وی هشدار داد که مقامات نیوزلند نسبت به افرادی که از این قوانین سرپیچی نمایند، موضع سختی خواهند گرفت.

آردرن توضیح داد: صادقانه بگویم از شما استقبال نمی گردد. افرادی که دیپورت می شوند با پیامدهای جدی و مستمر از جمله احتمال این که در آینده درخواست صدور ویزا آنها در اینجا و در دیگر کشورها رد گردد، بسیار زیاد است.

وی در این خصوص اضافه نمود: من این را هشداری برای تمام افرادی که تصمیم به آمدن به نیوزیلند دارند، می دانم. ما نقش خود را برای میزبان میهمان نواز بودن جدی می گیریم اما در مقابل از توریستان انتظار جبران و عمل متقابل را داریم.

دولت این کشور روز شنبه نیز اعلام نموده بود که سخت ترین اقدامات کنترل مرزی را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا خواهد نمود.

این مقررات در خاتمه ماه مارس بسته به شرایط مورد بازبینی قرار می گیرند. نیوزیلند همچنین ورود کشتی های کروز به آب های خود را تا خاتمه ژوئن منع کرد.

نخست وزیر نیوزیلند همچنین گفت که اقدامات فوق العاده برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا لازم است.

وی گفت که کشورش همانند بسیاری از کشورها بستن مرزها به نحوه موثری صورت می گیرد و این کشور جدی ترین اقدامات کنترل مرزی را در دنیا اجرا می نماید.

این تدابیر امنیت بهداشتی در نیوزیلند بیشتر بدان سبب اتخاذ می گردد که اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور با ورود یک مسافر به این کشور منتقل شد.

به همین دلیل خانم نخست وزیر اضافه نمود: در نیوزیلند همواره برنامه برای مقابله با بیماری های همه گیر وجود دارد. ما به خوبی آماده بوده و همان طور که انتظار داشتیم در حال به کار بستن تمهیدات لازم هستیم.

کمی پیشتر دیوید کلارک، وزیر بهداشت نیوزیلند محدودیت های موقتی بر سفرهای خارجی از مبدا و به مقصد بعضی کشورهای دنیا اعمال کرد.

به گفته وی، نیوزیلند تصمیم گرفته هیچ استثنایی در عدم اجازه ورود به کشور به دانشجویان چینی روا ندارد و برای پروازهایی از مبداهای هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند نیز نیروهای ویژه پزشکی و بهداشتی در فرودگاه حاضر خواهند بود.

https://www.straitstimes.com/asia/australianz/coronavirus-new-zealand-takes-foreigners-into-custody-for-not-self-isolating

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تدابیر تنبهی در نیوزیلند برای سرپیچی از قوانین قرنطینه کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تدابیر تنبهی در نیوزیلند برای سرپیچی از قوانین قرنطینه کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید