تاکید ایران و روسیه برای تجارت بر مبنای تهاتر

به گزارش قالب وبلاگ ها، در جریان ملاقات رییس کل سازمان توسعه تجارت با رییس مرکز توسعه صادرات روسیه دو طرف بر حذف واسطه ها و برقراری ارتباط مستقیم شرکت های 2 کشور با یکدیگر تاکید کردند.

تاکید ایران و روسیه برای تجارت بر مبنای تهاتر

به گزارش گروه اقتصادی قالب وبلاگ ها به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، صبح امروز علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت با خانم ورونیکا نیکیشینا، رییس مرکز توسعه صادرات روسیه ملاقات و مصاحبه کرد.

در این ملاقات که به میزبانی سازمان توسعه تجارت برگزار گردید دو طرف بر توسعه مبادلات تجاری و حذف واسطه ها در این مبادلات تاکید نمودند.

بعلاوه مقرر شد تا با تهیه یک نقشه راه همکاری های مشترک و برطرف موانع گمرکی، تعدیل قوانین گمرکی، سرمایه گذاری های مشترک، مبادلات و تعاملات اقتصادی و بانکی تجارت دو کشور رونق دوچندان بگیرد.

در این ملاقات پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت بر لزوم تهیه ساز و کار تعیین و آنلاین برای معرفی شرکت ها و تجار دو کشور به یکدیگر تاکید نمود.

پیشنهادی که با استقبال طرف روسی همراه شد و رییس مرکز صادرات روسیه نیز این اقدام را سبب حذف واسطه ها خواند و این موضوع را خواسته کشورش دانست.

پیمان پاک در این زمینه گفت: آشنایی تجار با یکدیگر دارای اهمیت زیادی است، چون با وجود روابط حسنه سیاسی دو کشور، تجار شناخت و آشنایی چندانی از یکدیگر ندارند.

وی بعلاوه اعزام هیات های تجاری تخصصی از ایران به روسیه و به عکس و برگزاری نمایشگاه های مشترک را از جمله اقدامات آینده مطرح کرد و اضافه کرد: ایران بعد از تاسیس دفتر تجاری روسیه در ایران، در پی توسعه دفاتر تجاری خود در روسیه است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در راستای حمایت از تجارت میان دو کشور صرورت توسعه همکاری صندوق ضمانت صادرات مطرح شد و سند همکاری به زودی امضا خواهد شد. بعلاوه موضوع حل مسائل گمرکی و حذف بعضی قوانین گمرکی نیز در سفر هفته آینده رییس گمرک ایران به روسیه آنالیز می گردد.

وی یکی از مهمترین موضوعات در تبادلات تجاری را خرید کشتی، لوکوموتیو و کشنده از روسیه با یاری اقتصادی دولت روسیه مطرح کرد و اضافه کرد: ما آماده سرمایه گذاری مشترک در زمینه فراوری این محصولات لجستیکی در ایران هستیم.

طرف روس نیز در این ارتباط گفت: شرکت های روسی آماده سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد و تجاری ایران هستند و دولت روسیه تمام کوشش خود را برای تامین این محصولات لجستیکی به کار خواهد گرفت.

پیمان پاک بعلاوه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور ایران به عمان گفت: در این سفر موضوع فعال سازی کریدور شمال - جنوب با شرکت 4 کشور ایران، روسیه، هند و عمان مطرح و مقرر شد تا در نشستی به میزبانی تهران این موضوع آنالیز و اجرایی گردد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران بعلاوه در مورد سیاست تجارت بر اساس تهاتر گفت: ما همانگونه که با کشوری مانند چین حدود 5 میلیارد دلار تهاتر داریم، درصدد هستیم که این تهاتر با روسیه نیز اجرایی گردد.

وی ادامه داد: این موضوع با پاکستان، عمان، کوبا، ترکیه و ونزوئلا در حال اجرایی شدن است.

نیکیشینا نیز با استقبال از این ایده مطرح کرد: روسیه آماده واردات هرگونه فراوریات و محصولات در حوزه مصالح ساختمانی از ایران است.

وی بعلاوه از اشتیاق دو کشور برای برقراری ارتباط اقتصادی و بانکی با یکدیگر اطلاع داد و گفت: ایران شریک بسیار خوبی برای ما محسوب می گردد و ما در پی تجارت مستقیم و بدون واسطه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

معاون وزیر صمت نیز تاکید نمود: با دستور رییس جمهور باید موانع حضور تجار ایرانی در روسیه بر طرف گردد تا حداقل 4 میلیارد دلار از بازار روسیه در اختیار ایران قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تاکید ایران و روسیه برای تجارت بر مبنای تهاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ایران و روسیه برای تجارت بر مبنای تهاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید