بگذارید روزهای کرونایی بگذرد

به گزارش قالب وبلاگ ها، خبرنگاران/آذربایجان غربی کرونا ویروسی است که صحبت کردن از آن مثل نقل و نبات اما از نوع تلخش دهان به دهان می چرخد که از سال گذشته زندگی را به کام همه تلخ نموده اما در این بین هنوز هم هستند افرادی که یا از جان خود سیرند یا برای دیگری ارزشی قائل نیستند و باعت تشدید فرایند گسترش بیماری می شوند.

بگذارید روزهای کرونایی بگذرد

با توجه به افزایش آمار بستری ها و فوتی های کرونا در آذربایجان غربی از 6 هفته پیش محدودیتهای کرونایی با تصمیم ستاد کرونا اعمال شده است هرچند تردد بین شهری و استانها منع شده اما ظاهرا آنچنان که باید آبی بر روی آتش سوزناک کرونا در استان نریخته است.

ایراد کار از کجاست؟!

اگر کمی وقت بگذاری و گشتی در سطح شهر ارومیه بزنی انگار این شهر بویی از کرونا نبرده. بازار، راسته ها شلوغ.. بعضا بساط ها در پارکها پهن و مردم زندگی عادی خود را می نمایند.

شهروندی نشسته در پارک در پاسخ به سوال خبرنگار قالب وبلاگ ها در مورد اینکه این نوارهای زرد بنظرتان برای چه کسی نصب شده است، می گوید: تا کی در خانه بمانیم باید به زندگی عادی برگردیم بیخیال نوار و فلان.. ما که با کسی کاری نداریم بافامیل خودمان ساعتی هوای تازه تنفس می کنیم!

کاش مردم کمی هم به فکر کادر درمان بودند

زهرا از کادر درمان ارومیه با چهره ای خسته از ماهها فشار به قالب وبلاگ ها گفت: کاش مردم بیشتر به فکر ما بودند به خدا اوضاع بیمارستانها خوب نیست، جایی نداریم از بس روز به روز تعداد بیماران بیشتر می گردد.

وی ادامه داد: نمی دانم مردم چرا فکر می نمایند کرونا فقط برای همسایه است و به این مسئله بی توجهند.

این پرستار باابراز تاسف از اینکه کرونا جان چند نفر از کادر درمان در استان را گرفته است، تاکیدکرد: بیشتر از 8 ماه است که روزهای وحشتناکی را سپری می کنیم از مردم تقاضا دارم کمی هم به فکر کادر درمان باشند.

بازار همواره شلوغ است

محمدخانی یکی از کسبه شهر در بازار عظیم ارومیه به قالب وبلاگ ها گفت: هرچند دائما از رادیو و تلویزیون می شنویم که محدودیت هست و مردم کمتر رفت و آمد نمایند و جاهای شلوغ نروند اما خودم هرروز در بازار شاهدم ک مردم مثل دوران قبل کرونا رفت و آمد دارند و هیچ کاهش ترددی را شاهد نبودم.

وی اظهار کرد: من و شاگردم و بسیاری از کسبه ماسک می زنیم اما هستند مشتریان یا افرادیکه اجناس برای مغازه می آورند و ماسک نمی زنند، اصلا اعتقادی به رعایت ندارند.

کسب و کارمان اوضاع خوبی ندارد

یک بوتیک دار در محله سومون آباد ارومیه از شرایط موجود متاسف شد و به قالب وبلاگ ها گفت: واقعا معلوم نیست تاکی این شرایط ادامه پیداکند و روز به روز وضع و حال کسب و کار ما خرابتر می گردد.

وی گفت: عید که فروش چندانی نبود، تابستان هم بدتر از اسفند، فروش پاییزه هم ک نداریم.. شنیدم محدودیتها هم از ساعت 6 عصر آغاز میشه دیگه ما کسبه از کجا بیاریم اقساط مونو بدیم.

تعداد بیماران سندرم حاد تنفسی آذربایجان غربی به 1709 مورد رسید

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در مورد آمار مبتلایان و بستری گغت: تعداد بیماران بستری سندرم حاد تنفسی 1709 نفر است که از این تعداد 709 بیمار با تشخیص قطعی کووید 19 و 1000 بیمار با احتمال کرونا بستری هستند.

دکتر جواد آقازاده درباره بیماران بستری اضافه کرد: تعداد 295 بیمار در بخش آی سی یو بستری و 99 بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی بیان نمود: طی 24 ساعت گذشته 336 بیمار بستری جدید به بیماران بستری استان اضافه کرده شده اند که از این تعداد 16 نفر مثبت قطعی و 320 نفر مشکوک به کووید 19 هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره بیماران فوتی کووید 19 بیان نمود: تعداد 18 بیمار کووید 19 در 24 ساعت گذشته در استان فوت شده است که به تفکیک شهرها از ارومیه 5 نفر، بوکان 4 نفر، اشنویه یک نفر، سردشت دو نفر، سلماس یک نفر ، خوی دو نفر، مهاباد یک نفر، میاندوآب دو نفر است. همچنین 10 بیمار با تشخیص منفی کرونا فوت شدند.

به گفته دکتر آقازاده، تعداد کل بیماران فوت شده با تست مثبت کووید 19 تا تاریخ 18 آبان به 2153 نفر رسید.

دکتر آقازاده درباره تعداد تست های انجام یافته اضافه کرد: در تاریخ 18 آبان ماه تعداد 1949 تست در استان اجرا شده است که از این تعداد 1217 تست مثبت شده است.

به گفته دکتر آقازاده، تا به امروز بیش از 135 هزار و 57 مورد تست تشخیص کووید 19 در استان اجرا شده است.

مردم از مسئولین گله دارند و مسئولین از مردم که چرا رعایت نمی کنید.

با وجود محدودیتهای گروههای شغلی 3 و 4 طی هفته های گذشته اما عروسی ها به راه بود و عروسهای سالن دیده راهی خانه بخت می شدند،قهوه خانه هایی که چایشان روی سماور می جوشید..

براستی این محدودیتها کجا اعمال شد که با توجه به آمار بالای مبتلایان علوم پزشکی همچنان شرایط وخیم است!

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بگذارید روزهای کرونایی بگذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بگذارید روزهای کرونایی بگذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید