بانوان پینگ پنگ باز در حضور رقیبان اصلی سهمیه جهانی گرفتند

به گزارش قالب وبلاگ ها، تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران که با ترکیبی 5 نفره در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت داشت، پیروز شد بعد از 49 سال در جمع 10 تیم برتر آسیا قرار بگیرد و به این واسطه سهمیه مسابقات جهانی 2022 را هم به دست بیاورد.

بانوان پینگ پنگ باز در حضور رقیبان اصلی سهمیه جهانی گرفتند

این تیم در این رقابت ها در جایگاه نهم میان تیم های شرکت کننده ایستاد که با دو پله ارتقا نسبت به دوره پیشین رقابت ها به دست آمد. همچین در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا بازیکنی مانند ملیکا کرمی تا جمع 16 بازیکن برتر پیش رفت در حالیکه تا پیش از این بازیکنی از بانوان پینگ پنگ باز ایران به این مرحله از رقابت ها صعود نکرده بود.

این در حالی است که چین و کره شمالی غایب این دوره از مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در هر دو بخش مردان و بانوان بودند. برخی دیگر از تیم های شرکت کننده در بخش بانوان هم بعضا بازیکنان خوش نام و تاثیرگذار خود را در اختیار نداشتند.

همین مسئله باعث خدشه دار شدن موفقیت های به دست آمده از طریق تیم ملی تنیس روی میز بانوان شده و اینکه نتایج قابل قبول به دست آمده به خاطر غیبت تیم ها و بازیکنان بزرگ بوده است در حالیکه سرمربی این تیم تاکید دارد نبودِ برخی تیم ها و بازیکنان شان هیچ تاثیری در عملکرد پینگ پنگ بازان ایران نداشته و ارتباطی هم به نتایج به دست آمده ندارد.

حمیده ایرانمنش در مصاحبه با قالب وبلاگ ها گفت: تیم های مانند چین و کره شمالی رقیبان ایران به حساب نمی آیند به همین دلیل بود و نبود آنها برای تیم ما و عملکردمان مهم نبود. تیم هایی که در سطح تیم ملی ایران هستند و رقیب ما به حساب می آیند، در مسابقات شرکت داشتند و با ترکیب کامل هم به قطر آمده بودند.

وی گفت: نتیجه ای که تیم ملی تنیس روی میز بانوان در رقابت های قهرمانی آسیا به دست آورد بهترین نتیجه در دوران فعالیتم بود به خصوص که با وجود برخی مسائل و بدشانسی ها هم حاصل شد.

ایرانمنش با بیان اینکه هدف اصلی ما از حضور در این دوره رقابت های قهرمانی آسیا کسب سهمیه جهانی بود که حاصل شد، گفت: با توجه به سهمیه بندی اجرا شده و فرمولی که فدراسیون جهانی برای مسابقات قهرمانی جهان در نظر گرفته، اگر در این رویداد نمی توانستیم صاحب سهمیه شویم دیگر شانسی برای دستیابی به آن نداشتیم. خوشبختانه با وجود گروه بسیار سختی که داشتیم هم به این سهمیه دست یافتیم و هم بعد از نیم قرن در جمع 10 تیم برتر آسیا قرار گرفتیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان با تاکید بر اینکه گروه تیمش در مسابقات قهرمانی آسیا گروه مرگ بود، شرح داد: سخت ترین قرعه ممکن نصیب مان شد اما خوشبختانه بهترین نتایج ممکن را به دست آوردیم. در حالیکه زمان بندی دیدارها اصلا خوب نبود و باعث اعتراض ایران و خیلی دیگر از کشورها هم شد.

ایرانمنش تاکید کرد: در کل زمان بندی دیدارها یکی از مصائب ما در این دوره رقابت ها بود. به طور مثال دیدار مقابل اندونزی که خیلی هم برای مان تعیین کننده بود از ساعت 19:30 آغاز شد و تا 22:45 ادامه داشت. وقتی بازیکنان به هتل بازگشتند ساعت 12 شب شده بود در حالیکه ساعت 9 صبح فردا بازی داشتند و باید ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شدند تا به موقع صبحانه را صرف کنند و به طرف سالن حرکت کنند به خصوص که فاصله تا محل برگزاری دیدارها زیاد بود. 40 دقیقه طول می کشید تا از هتل به سالن برسیم و این هم یکی از مسائل ما بود.

این مربی با تاکید بر اینکه شانس در تنیس روی میز و نتیجه دیدارها تاثیر زیادی دارد، گفت: برای بازی سوم احتمال رویایی با قزاقستان و ازبکستان را داشتیم اما قرعه سخت تر از آن ما شد چون قزاقستان حریف مان شد. ما نتیجه دیدار برابر این تیم را واگذار کردیم و برای کسب نام نهم با ازبکستان دیدار کردیم که نتیجه دیدار با هند را واگذار کرده بود. ازبکستان مغلوب بازیکنان ایران شد و اینگونه ما نهم شدیم. شاید اما اگر قرعه راحت تری نصیب مان می شد، می توانستیم جزو 8 تیم برتر هم شویم.

وی اشاره ای دوباره با غیبت تیمی مانند چین در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا داشت و ادامه داد: قطعا اگر چین در رقابت ها حضور داشت، هیچ قرعه ای ما و این تیم را رو در روی هم قرار نمی داد. ایران باهمین تیم ها بازی می کرد و همین جهت را طی می کرد. پس درست نیست که نتایج خوب به دست آمده را به موضوعی غیر از توانمندی بازیکنان ربط داد.

در بخش انفرادی بازیکنی مانند ملیکا کرمی تا جمع 16 بازیکن برتر پیش رفت در حالیکه ندا شهسواری با تجربه در جدول 64 نفره حذف شد، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در واکنش به این موضوع، حضور بازیکنان تیمش در رقابت های استار کانتندر که پیش از مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شد را یادآوری کرد.

وی در این زمینه گفت: استار کانتندر بالاترین درجه در میان مسابقات بین المللی را دارد. در این مسابقات بانوان ایران عملکرد به مراتب بهتری نسبت به پسران داشتند طوریکه هر دو تیم دوبل ما به جدول اصلی صعود کردند و در بخش انفرادی هم ندا شهسواری پس از صعود به جدول اصلی در جمع 32 بازیکن برتر قرار گرفت.

ایرانمنش در این رابطه ادامه داد: انتظارم این بود که ندا شهسواری و مهشید اشتری با توجه به نتایج به دست آده در مسابقات استارکانتندر در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد بهتری داشته باشند اما قرعه خیلی سخت اجازه نداد آنها طبق انتظار پیش بفرایند. قرعه کشی دیدارهای دیگر بازیکنان به گونه ای بود که می توانستند عملکرد خودشان را داشته باشند. ملیکا کرمی سن و سال کمی دارد اما خیلی پرتلاش و خوب ظاهر شد. شیما صفایی هم جوانترین بازیکن تیم است که عملکرد رضایت بخشی داشت و به خاطر باخت در یک دیدار نزدیک از صعود به جمع 16 بازیکن برتر بازماند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان با بیان اینکه زمانی این تیم را تحویل گرفتم رنکینگ 13 را داشت و الان نهم است، گفت: این فرایند نشان از توانمندی بازیکنان، تلاش آنها، برنامه ریزی ها درست و حمایت به موقع فدراسیون دارد. در شرایطی نیستیم که مثلا انتظار حضور در جمع 5 تیم برتر را از بانوان ایران داشته باشیم. در قاره ای بازی می کنیم که چشم بادامی ها به خصوص در بخش بانوان بهترین قاره و جهان هستند. ما در رقابت با این تیم ها باید خود را بالا بکشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بانوان پینگ پنگ باز در حضور رقیبان اصلی سهمیه جهانی گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان پینگ پنگ باز در حضور رقیبان اصلی سهمیه جهانی گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید