امضای دو قرارداد تحقیقاتی به وسیله ذوب آهن اصفهان با صرفه جویی بالغ بر 2.2 میلیون یورو

به گزارش قالب وبلاگ ها، خبرگزاری خبرنگاران- در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران دو پروژه تحقیقاتی با عناوین طراحی، ساخت و بومی سازی قالب مسی ریخته گری فولادسازی با شرکت پویش ساخت ذوب آهن با صرفه جویی یک میلیون و 200 هزار یورو و طراحی، ساخت و نصب دستگاه میزان گیری ابعاد در حالت گرم در کارگاه نورد 500 ذوب آهن (HOT PROFILE MEASUREMENT) با سازمان جهاد دانشگاهی شریف و ستاد توسعه فناوری فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت با صرفه جویی یک میلیون یورو، 19 بهمن ماه امضا شد.

امضای دو قرارداد تحقیقاتی به وسیله ذوب آهن اصفهان با صرفه جویی بالغ بر 2.2 میلیون یورو

به گزارش قالب وبلاگ ها، ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن پس از امضاء قراردادهای مذکور به خبرنگار ما گفت: قالب های مسی یک قطعه استراتژیک در ایستگاه های ریخته گری برای فراوری فولاد می باشد . تکنولوژی ساخت این قطعه در اختیار چندین شرکت محدود در جهان است که به علت تحریم، تامین آن ها مشکل بود . این مشکل، صنعت فولاد کشور را بر آن داشت که این قطعه استراتژیک را در داخل فراوری نماید .

وی اضافه نمود: در این راستا با توجه به این که شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن یکی از شرکت های توانمند در بومی سازی قطعات است، ذوب آهن اصفهان با سرمایه گذاری لازم در این شرکت در نظر دارد، این قطعه را در داخل شرکت بومی کرده و دانش آن را در اختیار بگیرد .

رخصتی در مورد پروژه طراحی، ساخت و نصب دستگاه میزان گیری ابعاد در حالت گرم در کارگاه نورد 500 ذوب آهن نیز گفت: این پروژه علاوه بر این که دقت های میزان گیری در خطوط نورد را افزایش می دهد، پیش احتیاج بومی سازی میزان گیری گرم ریل در کارگاه نورد 650 می باشد و این موضوع از سطح بالای فناوری برخوردار است .

وی اضافه نمود: با اجرای این پروژه، دانش مربوطه در ایران بومی می شود و کلیه شرکت های داخلی بدون احتیاج به شرکت های خارجی از آن بهره مند می گردند . بعلاوه اجرای این پروژه در فراوری پایدار ریل به عنوان یک کالای استراتژیک نیز نقش بسیار مهمی دارد .

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و فراوریکنندگان و تامین کنندگان زنجیره آهن و فولاد کشور با رویکرد بومی سازی و توسعه تکنولوژی، امروز 19 بهمن ماه در هتل المپیک تهران گشایش یافت و تا 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "امضای دو قرارداد تحقیقاتی به وسیله ذوب آهن اصفهان با صرفه جویی بالغ بر 2.2 میلیون یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای دو قرارداد تحقیقاتی به وسیله ذوب آهن اصفهان با صرفه جویی بالغ بر 2.2 میلیون یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید