آمارهای عجیب مالی از بنیاد شهید

به گزارش قالب وبلاگ ها، سال هاست که جامعه سه میلیون نفری خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده های این عزیزان با مسائل متعددی روبرو اند و کارشناسان، علت اصلی آن را رویکرد بنگاه داری بنیاد شهید و دورشدن از وظیفه اصلی خود، یعنی خدمت رسانی به این گروه هدف ارزیابی نموده اند.

آمارهای عجیب مالی از بنیاد شهید

حالا سیدامیرحسین قاضی زاده رئیس تازه بنیاد شهید و امور ایثارگران که سال ها نماینده مجلس بوده و از نقدهای مجلسی ها به عملکرد اقتصادی این بنیاد آگاه است، رویکرد خود را گفت و گفت: کار بنیاد شهید بنگاه داری نیست بلکه وظیفه این نهاد ارائه خدمات به جامعه ایثارگری است، لذا نباید وقت بنیاد صرف بنگاه داری گردد.

طبق گفته رئیس بنیاد شهید به خبرگزاری ایرنا، این نهاد خدمت رسان دارای حدود 140 شرکت و مجموعه اقتصادی است که بعضی وابسته به این نهاد، تعدادی تحت مدیریت و نام بنیاد شهید و بعضی هم با سهام داری جامعه ایثارگری اداره می شوند.

قاضی زاده توضیح داد: فعالیت اقتصادی بنیاد شهید به اسم یک موضوع حاشیه ای باید در قالب یک مدیریت مستقل صورت گیرد، مجموعه اقتصادی بنیاد باید در قالب یک تفاهم نامه و بر مبنای بودجه و فعالیت تعیین و شفاف و به شکل عایدی و هزینه فعالیت داشته باشد، عایدی به وسیله بخش های اقتصادی فراوری و در موارد موردنیاز و در راستای اهداف و وظایف بنیاد شهید هزینه گردد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام نمود: بنیاد اکنون به طور میانه به کمتر از یک سوم جامعه هدف خود نظیر جانبازان یا اقشار نیازمند به یاری معیشتی، خدمات می دهد. از طرفی بخش اقتصادی بنیاد باید تامین نیازهای جامعه هدف را مدنظر داشته باشد و خدماتی مثل تامین اقلام مختلف مانند ویلچر، دارو و خدمات آموزشی و بعلاوه تامین اشتغال جامعه ایثارگری از وظایف تعریف شده برای مجموعه های اقتصادی بنیاد در منظره تحول این نهاد است.

ویبیان کرد: در ادوار گذشته مدیریت بنیاد شهید، بعضی از این واگذاری ها اجرا شده و از آن جا که اکنون فعالیت و کارآیی بعضی شرکت ها متنوع و فرق دارد، ممکن است فقط بعضی شرکت ها واگذار شوند اما بعضی دیگر مانند بانک که در تامین منابع اقتصادی بنیاد می توانند موثر باشند، حفظ شوند، بنابراین با توجه به نوع تشکیلات و فعالیت شرکت های اقتصادی، تصمیمات مختلفی در مورد آن ها اتخاذ خواهد شد.

منبع: روزنامه خراسان

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان قالب وبلاگ ها بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "آمارهای عجیب مالی از بنیاد شهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای عجیب مالی از بنیاد شهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید