5 برنامه برتر شطرنج برای موبایل

به گزارش قالب وبلاگ ها، اگر یک شطرنج باز هستید احتمالاً خبر دارید که برنامه های متنوعی برای شطرنج بر روی تلفن های همراه منتشر شده اند. نه تنها برنامه های زیادی امکان شطرنج بازی کردن با سایر افراد را فراهم می نمایند بلکه برنامه هایی وجود دارند که به شما اجازه می دهند حرکات پایانی و طیف وسیعی از تاکتیک های آغاز بازی را نیز تمرین کنید. حتی برنامه هایی ساخته شده اند که بچه ها بتوانند از آن ها استفاده نمایند و شطرنج بیاموزند. پس اگر در پی برترین برنامه ها برای شطرنج بازان هستید این فهرست برای شماست.

5 برنامه برتر شطرنج برای موبایل

1. Chess.com

Chess.com یکی از مشهورترین برنامه های موجود در شاخه شطرنج است. سایت آن با بیش از صد میلیون بازیکن نیز یکی از شناخته شده ترین سایت های شطرنج است. با این حجم از بازیکنان، پیداکردن رقیبی که مهارتش در سطح شما باشد آسان است. با اینکه برنامه های دیگر وجود دارند که امکان بازی زنده را به شما می دهند، Chess.com برترین سیستم یاریابی را دارد که تضمین نمایندهٔ عدالت بازی است. این برنامه بعلاوه یک تیم تحقیقاتی دارد که بر روی پیداکردن متقلبین تمرکز دارد.

اگر سه دقیقه، ده دقیقه، سی دقیقه یا کل روز را وقت داشته باشید در این برنامه بازی هایی پیدا می شوند که در برنامه روزمرهٔ شما جای بگیرند. Chess.com ویژگی های دیگری دارد از جمله بات های هوش مصنوعی که هر کدام مهارت های به خصوصی دارند. این بات ها به صورت آفلاین در دسترس هستند و شما می توانید بدون احتیاج به اینترنت با آنها بازی کنید.

2. Lichess

احتمالاً تابه حال نام Lichess به گوشتان خورده است، جایگزینی رایگان برای Chess.com. این برنامه شامل بازی های زنده مانند همتای خود است اما برخلاف آن پازل های شطرنج بی شماری را به صورت رایگان ارائه می دهد.

در Chess.com این نوع پازل ها فقط برای کاربرانی که مشترک پولی برنامه هستند در دسترس قرار گرفته است. این تمرین ها برای پیداکردن برترین حرکات بر روی صفحه شطرنج کاربرد فراوانی دارند و سختی آنها قابل تغییر است تا به شما در بهبود مهارت های خود یاری نمایند. نه تنها این دست پازل ها در Lichess وجود دارند شما بعلاوه می توانید پازل ها را بر اساس گشایش دسته بندی کنید؛ به این معنا که انتخاب می کنید علیه چه حرکات آغازینی می خواهید تمرین کنید و پازل هایی که با این حرکت آغاز می شوند را مشاهده کنید.

Lichess بعلاوه پازل هایی بر اساس میانهٔ بازی، آخر بازی، آخر بازی رخ، آخر بازی پیاده و موارد دیگر در اختیار بازیکنان قرار می دهد. این ویژگی ها Lichess را گزینهٔ برتر برای پازل های شطرنج تبدیل می نماید.

3. Pocket Chess

Pocket Chess برنامه ای به نسبت جدیدتر در مقایسهٔ با دو مورد فوق است زیرا مدت زمان زیادی از انتشار آن نگذشته است و از همین رو به معروفیت دو برنامهٔ قبلی نیست. بااین حال برخی از ویژگی های این برنامه آن را به جایی فوق العاده برای یادگرفتن کیش مات تبدیل می نماید.

هدف کلی برنامه فقط پازل های شطرنج است که شما در آن باید در تعدادی حرکت معین به کیش مات برسید. بازی در ابتدا آسان است اما به تدریج سخت تر می گردد. با پیشروی در برنامه، حرکات منحصربه فردی را برای کیش مات کردن با مهره ها یاد می گیرید که از کیش مات های یک حرکتی آغاز می گردد و به کیش مات های چهار یا بیشتر حرکتی می رسد.

یک ویژگی به خصوصی که Pocket Chess را از سایر رقبا متمایز می نماید نبود صفحهٔ کامل شطرنج است به این معنا که فقط می توانید بر روی کیش مات کردن تمرکز کنید. درحالی که دیگر برنامه ها پازل های خوبی دارند، داشتن صفحهٔ کامل به شما اجازه می دهد کل صفحه را آنالیز کنید. Pocket Chess وقتش را صرف این کار نمی نماید و یک راست به سراغ اصل مطلب می رود شما می توانید پازل ها را به اتمام برسانید و در عین سرگرم شدن، حرکات جدیدی نیز یاد بگیرید.

4. Chess Royale

راه های فراوانی برای شطرنج بازی کردن به صورت آنلاین و بهبود مهارت هایتان وجود دارد اما اگر در پی نوع دیگری از تجربهٔ بازی هستید برنامهٔ Chess Royale گزینه ای مناسب است. چه شطرنج بازی تازه وارد باشید چه حرفه ای این برنامه ویژگی هایی دارد که هر دو گروه می توانند از آنها بهره ببرند. درحالی که برنامه هایی چون Chess.com و Lichess ارائه دهندهٔ بازی های زنده هستند معمولاً در آنها یک محدودیت زمانی وجود دارد به این معنی که هر بازیکن حدود 5 یا 10 دقیقه فرصت دارد و اگر زمانتان تمام گردد بازی را باخته اید. با اینکه این محدودیت زمانی در تورنمنت ها وجود دارد بسیاری از بازیکنان کژوال بازی ای کمتر رقابتی و تنش زا را ترجیح می دهند.

Chess Royale برای شما یک بازیکن رقیب در بازی ای بدون محدودیت زمانی انتخاب می نماید. هرچند این بازی ها اغلب اوقات فعال هستند و کسی که انتخاب شده به صورت زنده با شما در حال بازی است.

5. ChessKid

اگر شما هم از علاقه مندان به شطرنج هستید و می خواهید فرزندتان این بازی را یاد بگیرد به شما برنامهٔ ChessKid را توصیه می کنیم. این برنامه به وسیله Chess.com ساخته شده و حاوی سطح مبتدی شطرنج است تا به بچه ها این بازی را آموزش دهد.

برنامه به صورت بازی ها و پازل های ساده آغاز می گردد و به بچه ها آموزش می دهد هر مهره چطور حرکت می نماید. با بهترشدن در بازی، پازل های پیشرفته تر شده و بچه ها می توانند با بات ها یا دوستانشان مسابقه دهند. در نهایت وقتی در انجام بازی به مهارت دست یافتند می توانند در تورنمنت شرکت نمایند.

این برنامه تبلیغات و قابلیت چت کردن ندارد و برای بچه ها کاملاً امن است. این ویژگی ها ChessKid را به برترین برنامه برای آموزش شطرنج به بچه ها تبدیل می نماید و درعین حال تضمین نمایندهٔ امنیت آنها نیز هست.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 برنامه برتر شطرنج برای موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 برنامه برتر شطرنج برای موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید