مودم ADSL هم قسطی شد: دولت پول مودم را می دهد و بعد شما هر ماه اقساط بدهید

به گزارش قالب وبلاگ ها، گرانی و کمبود و آشفتگی بازار مودم های ADSL و VDSL در سال جدید باعث شده دولت وارد ماجرا شود و حالا برخی سایت ها گزارش دادند؛ پس از اقساط مودم های VDSL توسط مخابرات، شاید دیگر شرکت های سرویس دهنده اینترنت هم مودم ADSL قسطی بدهند.

مودم ADSL هم قسطی شد: دولت پول مودم را می دهد و بعد شما هر ماه اقساط بدهید

شاید تا همین سال گذشته یک کاربر اینترنت ADSL می توانست با 100 هزار تومان برای خودش یک مودم خانگی جمع و جور تهیه کند ولی اگر امسال وارد بازار شود یا بخواهید خرید آنلاین کند؛ بعید است مودمی زیر 500 هزار تومان گیرش بیاید.

چندین ماه است محموله های مودم وارد ایران نشدند. شرکت های واردکننده نه اجازه ثبت سفارش دارند و نه می توانند مودم وارد کنند.

دولت برای حمایت از تولید داخلی و رونق دریافت ساخت و تولید مودم در داخل خاک ایران، محدودیت هایی برای ورود تجهیزات شبکه و مودم وضع کرده است.

همین موضوع به همراه گران شدن دلار، شیوع ویروس کرونا و خوابیدن خط تولید بیشتر کارخانه ها و عدم ترخیص کالاها توسط گمرک، باعث شده بازار مودم ایران به هم بریزد و کاربران نتوانند به راحتی هر مودمی تهیه کنند.

فروشگاه ها یا بهتر است بگوییم سودجویان هم از این فرصت استفاده کرده و یک مودم 100 هزار تومانی قدیمی و شاید تاریخ مصرف گذشته را 500 هزار تومان می فروشند.

به طبع، مودم های 500 هزار تومانی بازار قیمتی بیش از یک میلیون تومان پیدا کردند و بعد مودم های حوالی یک میلیون تومان اگر فروش بروند؛ نزدیک دو میلیون تومان و بیشتر برچسب قیمتی خوردند.

شرکت مخابرات ایران در پروژه تبدیل ADSL به VDSL و واگذاری صدها هزار پورت VDSL به کاربران استان های قم و تهران، دو مدل مودم VDSL شرکت یوتل را به صورت اقساط به کاربران واگذار می کند.

مودم های ADSL دولتی با اقساط

حالا شنیده ها از این حکایت دارد که شاید دولت مودم های ADSL یوتل را هم به صورت عمده خریداری کرده و در اختیار شرکت های اینترنتی و اپراتورها قرار دهد تا به صورت اقساط به کاربران متقاضی بدهند.

کاربر باید اقساط هر مودم ADSL را همراه با حق اشتراک ماهیانه خود پرداخت کند. اقساط مودم های 6 و 12 ماهه خواهند بود.

هنوز مشخص نیست کدام مدل های مودم یوتل ADSL به صورت اقساط عرضه خواهند شد یا اینکه کدام شرکت ها مودم اقساطی می دهند. مودم های ADSL یوتل قیمت هایی از 350 هزار تومان به بالا دارند.

دولت با این طرح می خواهد هم به تولیدکننده و هم به مصرف کننده کمک کند و این حجم از فشار را از روی بازار بردارد.

نظر شما درباره این طرح چیست و آیا فکر می کنید مودم های ADSL اقساطی با استقبال کاربران روبرو شوند؟ شما متقاضی این مودم ها هستید یا ترجیح می دهد مودم هایی با قیمت های گران تر از بازار تهیه کنید؟

اگر بخواهیم یک مودم VDSL نسبتا خوب زیر 2 میلیون تومان در بازار ایران معرفی کنیم؛ دی لینک DSL-2888A می تواند یکی از انتخاب ها باشد که البته…

اولین مودم های VDSL مخابرات به دست مشترکان رسیدند و اکنون می توانیم با قاطعیت بگوییم که دو مودم 350 و 550 هزار تومانی پیشنهادی کدام مدل ها…

به روزرسانی 25 فروردین قیمت محدود مودم های VDSL موجود در بازار به شدت در حال افزایش است. افزایش تقاضا برای خرید مودم های VDSL و انبارهای خالی…

به روزرسانی: 20 فروردین 1399 فناوری VDSL نسل بعدی فناوری ADSL است و سرعت اتصال به اینترنت را تا 5 برابر افزایش می دهد. در حالی که…

اگر بخواهید از اینترنت پرسرعت وی دی اس ال استفاده کنید؛ به یک مودم وی دی اس ال نیاز دارید. با مودم ADSL قبلی خود نمی توانید به اینترنت VDSL وصل شوید….

به روزرسانی فروردین 99 با توجه به اینکه چند مدل مودم روتر VDSL جدید وارد بازار ایران شده و مدل های قدیمی از بازار خارج شدند؛ این…

دیروز، وزیر ارتباطات در یک توییت خبر از حداقل 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی داد. محمد جواد آذری جهرمی در این توییت خود گفت:…

چند روز پیش درباره مودم های تحمیلی شرکت های اینترنتی به کاربران نوشتیم و اینکه چنین کاری قانونی است یا خیر! در این مقاله گفتیم که این…

منبع: شبکه چی

به "مودم ADSL هم قسطی شد: دولت پول مودم را می دهد و بعد شما هر ماه اقساط بدهید" امتیاز دهید

8 کاربر به "مودم ADSL هم قسطی شد: دولت پول مودم را می دهد و بعد شما هر ماه اقساط بدهید" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مودم ADSL هم قسطی شد: دولت پول مودم را می دهد و بعد شما هر ماه اقساط بدهید"

1 دیدگاه

majidk.h 6 بهمن 1399

جمع کنید مسخره بازی رو مودم 100 تومنی و بی کیفیت کپی دی لینک رو با قیمت بسیار بالا و بی رحمانه به مردم میفروشید.

پاسخ به majidk.h
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید